مدیران استقلال در بن بست تصمیم گیری ، قاطعیت از دست رفته

به گزارش پرسینا بلاگ، شفر و استقلال قطعا به انتها راه رسیدند اما تناقض گویی مدیران استقلال در اعلام قطع همکاری با این مربی نشان از ناهماهنگی موجود در مدیریت این باشگاه دارد.

مدیران استقلال در بن بست تصمیم گیری ، قاطعیت از دست رفته

حمیدرضا عرب،اوج ناهماهنگی مدیران استقلال را می شد پس از انتشار خبرهای ضدونقیض درباره آینده کاری وینفرد شفر با باشگاه استقلال احساس کرد. آنجا که بسیاری از رسانه ها به نقل از تصمیم گیران و مدیران میانی باشگاه پایان همکاری وینفرد شفر ومربیگری موقت مجیدی با استقلال را اعلام کردند وساعاتی بعد امیرحسین فتحی حرف های دیگری زد و تصمیم گیری در این باره را به روزهای آینده و نشست در هیات مدیره موکول کرد. تناقض گویی های بعد از شکست مقابل پدیده بیانگر فضای ناهماهنگ و پر از بی درایتی در باشگاهی است که از ابتدای فصل گفته می شد اسبش را برای قهرمانی زین نموده و می خواهد به ناکامی های پی در پی در لیگ پایان دهد و با وینفرد شفر صاحب موفقیتی تازه در فوتبال ایران گردد.

در باشگاهی که این حجم از تشدد آراء وجود دارد ومدیرانش نمی توانند در مواجهه با یکی از پر مسئولیت ترین و مهم ترین پست ها تصمیم واحدی اتخاذ و آن را رسانه ای نمایند اما کاملا روشن است که کسب موفقیت، سخت و حتی ناممکن است. فضای حاکم بر باشگاه استقلال بعد از ناکامی شفر و تایید و تکذیب های برکناری آقای سرمربی نشان داد که زیر پوست استقلال چه می گذرد و تصمیم سازان در این باشگاه هرگز قادر به کنترل اوضاع درلحظات بحرانی نیستند و خود با خبررسانی های غیرحرفه ای تیم را به حاشیه می کشند.

اینکه امیرحسین فتحی به نوعی جدایی شفر را در برهه فعلی منتفی دانسته را البته نباید ناشی از حس واقعی او از ادامه همکاری با با سرمربی آلمانی دانست و آن تکذیب نرم و بیان اینکه با او مسئله قرارداد داریم ناشی از بازخوردهای حقوقی است که اخراج یک طرفه شفر برای او باشگاه استقلال به دنبال دارد و پرواضح است که مدیرعامل استقلال به دنبال راهکارهایی است تا شاید به دور از تنش های حقوقی با شفر قطع همکاری کند و استقلال از گزند یک شکایت بین المللی دیگر مصون بماند.

درواقع می گردد این طور تعبیر کرد که استقلال با شفر به پایان همکاری رسیده وهمان طور که مدیران میانی اطلاع رسانی نموده اند وخبرش را به بعضی رسانه ها داده اند، دیگر این مربی شانسی برای بقاء روی نیمکت آبی نخواهد داشت اما نحوه قطع همکاری با این مربی بسیار غیر حرفه انتخاب شده که فتحی حالا سعی در تلطیف اوضاع و بردن راستا قطع همکاری به سوی دیگری دارد که تعیین نیست به موفقیت برسد یا خیر؟!

شفر قراردادی با استقلال منعقد نموده که این باشگاه را ملزم به پرداخت دستمزدش می نماید و مدیرعامل باشگاه استقلال با علم به اینکه قطع همکاری یک طرفه چه بار سنگین اقتصادی روی دوش او خواهد گذاشت کوشش می نماید ماجرا رااز طرق دیگر حل و فصل کند. از طرفی اعلام برکناری شفر و بعد عقب نشینی مقطعی فتحی می تواند تاکتیکی مناسب در مقابل طرفداران خشمگین که خواهان جدایی شفر هستند نیز باشد تا مدیران کنونی احیانا مقصر در به پایان نرسیدن پروژه اخراج لقب نگیرند و برای همه روشن گردد که آن قرارداد بلند مدتی که با شفر منعقد شده در حقیقت دلیل اعمال نشدن تصمیمی قاطعانه و ضربتی در مواجهه با این مربی است.

به هرحال هر دلیلی پشت این قضایا باشد مدیران کنونی باشگاه با علم به اینکه نحوه قرارداد با شفر چگونه بوده سکان راهنمایی این باشگاه را در دست گرفته اند و هیچ عذر و بهانه ای از سوی آن ها پذیرفتی نیست و گروه مدیریت فعلی باشگاه استقلال باید تدبیر لازم برای پایان همکاری کم هزینه با شفر را بیابد تا استقلال نیز از لحاظ اقتصادی لطمه ای نبیند.

انتخاب یک استراتژی مناسب در روزهای آینده می تواند در این راه گره گشای مسائل باشگاه استقلال باشد و مدیران را به سمت قطع همکاری مسالمت آمیز با شفر سوق دهد. با توجه به اینکه شفر نیز بعید است در این سن و سال دنبال ماجرا جویی تازه باشد و از سویی نمی خواهد خاطره تلخی از خود میان طرفداران استقلال باقی بگذارد، هیچ بعید نیست که نرمش هایی در مواجهه با میل باشگاه نشین ها برای قطع همکاری از خود نشان دهد اما ای کاش پیش از عجله و شتاب برای اعلام خبر برکناری، تعلیق یا اخراج قدری تامل می شد یا اینکه مدیران باشگاه استقلال تمام جوانب را در نظر می گرفتند وبعد تصمیم خود را رسانه ای می کردند تا ناچار به تکذیب موقت آن خبر نمی شدند.

1

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 433

به "مدیران استقلال در بن بست تصمیم گیری ، قاطعیت از دست رفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران استقلال در بن بست تصمیم گیری ، قاطعیت از دست رفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید