مزارع هندوانه چراگاه دام شد، کرایه حمل بیشتر از قیمت هندوانه!

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، درست در شرایطی که بحران آب در ایران دوباره خبرساز شده است ویدئوها و اخبار متعددی منتشر شده است که از فروش مزارع پیاز و گندم و … به دامداران و برای چرای دام حکایت دارد.

مزارع هندوانه چراگاه دام شد، کرایه حمل بیشتر از قیمت هندوانه!

حالا کشاورزان از فروش مزارع هندوانه به دامداران خبر می دهند. کشاورزان می گویند در شرایطی هندوانه را هزار تومان از کشاورزان می خرند که قیمت یک بطری آب معدنی نیم لیتری سه هزار تومان است!

علاوه بر این کشاورزان گزارش دادند که امکان صادرات هندوانه ندارند. چرا که قیمت کرایه حمل و نقل به شکل قابل توجهی گران شده است و صادرات این میوه توجیه اقتصادی ندارد.

کشاورزان از افزایش 120 درصدی کرایه حمل و نقل میوه خبر دادند و گفتند بهای هندوانه درجنوب کیلویی هزار تومان است؛ این در حالی است که کرایه هر کیلوگرم هندوانه تا تهران 1300 تومان تمام می شود.

در همین زمینه نایب رئیس اتحادیه بارفروشان به تجارت نیوز گفت: در جنوب کشور هندوانه ها خوراک دام شده است. چرا که هندوانه امسال آنقدر ارزان است که در میادین اصلی بار هندوانه روی دست فروشندگان مانده است.

حسن صابری ادامه داد: قیمت هر کیلو هندوانه بین هزار تا دو هزار تومان است، این در حالی که کرایه یک تریلی 20 تنی 27 میلیون تومان آب می خورد! یعنی بابت هر کیلو هندوانه هزار و 300 تومان کرایه می دهیم.

تهاتر هندوانه به جای هزینه کرایه!

او همچنین گفت: گاهی اوقات نرخ کرایه ها آنقدر برای فروشندگان گران تمام می شود که فروشندگان به رانندگان کامیون پیشنهاد می دهند بار هندوانه را به جای نرخ کرایه بردارد و مصرف کنند.

برخی کشاورزان معتقدند به جای اینکه هندوانه ها خوراک دام یا در زمین رها شود دولت اقداماتی در راستای صادرات این کالا ترتیب دهد. در این باره نایب رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: صادرات هندوانه آزاد است اما به خاطر افزایش محدودیت های کرونایی کامیون ها 15 روز قرنطینه می شوند و همین مساله کرایه حمل و نقل آنها را تا سه هزار دلار افزایش داده است تا آنجا که به دلیل افزایش هزینه کرایه حمل و نقل صادرات هندوانه هم کاهش قابل توجهی داشته است!

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7210

به "مزارع هندوانه چراگاه دام شد، کرایه حمل بیشتر از قیمت هندوانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزارع هندوانه چراگاه دام شد، کرایه حمل بیشتر از قیمت هندوانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید