راهنمای سفر به وان ترکیه

به گزارش پرسینا بلاگ، وان یک شهر در شرق ترکیه است، با شگفتی های منحصر به فرد خوداست. یکی از شگفتی های منجصر به فرد، نژاد نادر گربه های شهر وان است. این گربه ها در اطراف دریاچه وان ساکن هستند. گربه های وان دارای چشم هایی با رنگ های متفاوت هستند. یکی از این چشم ها به رنگ آبی و دیگری به رنگ کهربایی می باشد. از جاذبه های وان می توان به دریاچه وان، آبشار مرادیه، جزیره آکدامیر اشاره کرد.

راهنمای سفر به وان ترکیه

اگر به دنبال یک سفر جذاب و همچنین خوش قیمت می شد درست انتخاب کرده اید. شهر وان با توجه به هم مرز بودن با خاک کشور عزیزمان ایران و همچنین هزینه های پایین غذا و گشت انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

تور وان معمولا به شکل زمینی انجام می شود. برای سفر به وان نمی توانید به تور مستقیم و با هواپیما سفر کنید. البته این شهر به اندازه ایی نزدیک است که نیاز به سفر هوایی را منتفی نماید. بیشتر گردشگرانی که از ایران به وان سفر می کنند ساکن شهر های شمال غربی ایران هستند. بیشتر مسافرانی که از تهران به وان سفر میکنند یکی از راه های زیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب میکنند.

طی کردن جهت تهران به تبریز و یا شهر خوی با وسیله شخصی خود

طی کردن جهت تهران به تبریز و یا شهر خوی با وسیله اتوبوس

طی کردن جهت تهران به تبریز و یا شهر خوی با وسیله هواپیما

اگر با وسیله شخصی خود سفر میکنید می توانید وسیله نقلیه خود را در پارکینگ های مخصوصی که در مرز وجود دارد پارک کنید و بعد از بازرسی های معمول در مرز از طریق ون های موجود خود را به مرکز شهر برسانید.

نکات مهمی که باید قبل از رسیدن به مرز به آنها توجه داشته باشید تا معطلی کمتری داشته باشید.

پرداخت عوارض خروج برای هر نفر در بانک های مربوطه است. بانک های مرز به شدت شلوغ خواهند بود و افراد سودجو با فروش برگه های عوارض خروج بدون اعتبار قطعا باعث معطل شدن شما و گروه همراه شما خواهد شد.

برای گذشتن از مرز پاسپورت شما باید دارای اعتبار باشد.

برای بارزسی با مامورین همکاری لازم را انجام دهید.

برای گذشتن از مرز به همراه گروه خود وارد صف شوید تا دیگران بعد از بازرسی زمان را برای نفر جامانده از دست ندهند.

اگر قصد سفر دارید و زمان شما آزاد است بهتر است روزهای چهارشنبه را برای رفت و جمعه را برای برگشت انتخاب نکنید چرا که تراکم جمعیت در این روزها از سایر روزها بیشتر می شود. با توجه به اینکه هزینه پروازها بالا رفته است برای سفر به شهر های مرزی معمولا گزینه سفر زمینی روی میز است. پیشنهاد میکنیم تور ارمنستان تورکده را امتحان کنید.

یکی از اهداف سفر مسافرین به شهر وان خرید اجناس با قیمت های مناسب و البته کیفیت خوب است. شهر وان شهر کوچکی است ولی با توجه به تمرکز مسئولین امر روی بحث گردشگری شهر در حال پیشرفتی است که اکثر ساکنین این شهر امورات خود را از طریق گردشگی می گذرانند.

فروشگاه های برند ترکیه همگی در شهر وان شعبه درخوری دارند. که قیمت های آنان با شهر استانبول تفاوتی ندارد. قبل از سفر از قیمت اجناس کمی پرسجو کنید اگر تفاوت قیمت برای شما چشمگیر نبود اقدام به خرید نکنید چرا که برای گذراندن اجناس از مرز از از یک مقداری بیشتر این امکان وجود ندارد. بهتر است قبل از چیدن اجناس در چمدان های خود آنها را از بسته بندی خارج کنید.

از مراکز مهم خرید می توان به مرکز خرید ANM وان، آیدین پریهام ای وی ام Aydin Perihan AVM van، تورکاوز ای وی ام…..اشاره کرد.

برای انتخاب هتل بهتر است هتلی را انتخاب کنید که در خیابان جمهوریت و یا در نزدیکی آن باشد. هتل های وان با توجه به نوساز بودنشان از کیفیت خوبی برخوردار هستند. و اما یکی دیگر از جاذبه های وان که صبحانه های بینظیر این شهر است. جالب است بدانید صبحانه در این شهر به قدری مفصل است که آن را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده است.

برای وعدهای دیگر غذایی دیگر نگران هزینه ها نباشید چرا که هزینه ها پایینتر از حد انتظار شما خواهد بود. بطور مثال هزینه دنر کباب چیزی در حدود 8 لیر است. یا برای خوردن کباب با تمامی مخلفات چیزی در حدود 20 لیر کافی است.

برای گشت و گذار در شهر نیازی به تاکسی هم نخواهید داشت چرا که همه چیز در نزدیکی شما است. برای بازدید از جاذبه های گردشگری درست است اگر خود اقدام به دریافت تاکسی کنید و خود ورودیه های مورد نظر را پرداخت کنید قدری در هزینه ها صرفه جویی کرده اید ولی اگر برای انجام بازدید ها از تور و خدمات تور استفاده کنید با توجه به گروهی که در آن سفر میکنید قطعا روز خاطره انگیزتری را خواهید داشت. برای مشاهده بیشتر اطلاعات شهر وان و سایر کشورها به سایت تورکده مراجعه کنید.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 887

به "راهنمای سفر به وان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به وان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید