معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی تا سقف درآمد 2 میلیارد ریال

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به کوشش های این وزارتخانه برای جلوگیری از حذف ماده 142 قانون مالیات های مستقیم، گفت: بر اساس تصمیم سازمان امور مالیاتی درآمد اشخاص حقیقی بابت فراوری فرش دستباف و صنایع دستی مجموعاً تا مبلغ 2میلیارد ریال از پرداخت مالیات معاف هستند.

معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی تا سقف درآمد 2 میلیارد ریال

جهت دریافت خدمات اجرای انواع روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، دکتر علی اصغر مونسان امروز یکشنبه 7 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر افزود: سال گذشته دغدغه هایی برای هنرمندان صنایع دستی در مورد احتمال حذف ماده 142 قانون مالیات های مستقیم پیش آمد که این موضوع به صورت جدی در دستور کار این وزارتخانه نهاده شد و کوشش ها برای جلوگیری از حذف این ماده انجام شد.

او افزود: در همین خصوص علاوه بر رایزنی با سازمان امور مالیاتی، در نامه ای به معاون اول رئیس جمهوری و نیز به وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ارزش های والای فرهنگی، هنری و سایر ویژگی های مادی و معنوی صنایع دستی و هنرهای سنتی، خواهان جلوگیری از حذف ماده مذکور (142) شدیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: ماده 142 قانون مالیات های مستقیم در پیش نویس لایحه اصلاح بعضی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین شده در دفتر پژوهش و برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی کشور حذف شده که به طورجدی به دنبال باقی ماندن این ماده و جلوگیری از حذف آن بودیم و خوشبختانه به نتایج خوبی نیز دست یافیتم.

او افزود: به دنبال پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان امور مالیاتی در پاسخ به یکی از نامه های این وزارتخانه آورده است: پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم پس از برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و صاحب نظران ذی ربط تهیه و تنظیم شده و وفق بند 62 آن متن: درآمد اشخاص حقیقی بابت فراوری فرش دستباف و صنایع دستی مجموعاً تا مبلغ 2میلیارد ریال از پرداخت مالیات معاف است جایگزین متن فعلی ماده 142 قانون مذکور شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3662

به "معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی تا سقف درآمد 2 میلیارد ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مالیاتی تولیدکنندگان صنایع دستی تا سقف درآمد 2 میلیارد ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید