خبرنگاران 150 میلیارد ریال پروژه فناوری خراسان شمالی آماده بهره برداری شد

به گزارش پرسینا بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: 150 میلیارد ریال پروژه شرکت های فناور و دانش بنیان استان مصوبه سفر دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به این خطه آماده بهره برداری شده است.

خبرنگاران 150 میلیارد ریال پروژه فناوری خراسان شمالی آماده بهره برداری شد

مهران گرمه روز سه شنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: با حمایت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری داشته های حوزه حمایت از فناوران استان در حال توسعه و تکمیل است.

وی افزود: پروژه ها و حمایت های تفاهم شده با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری با حمایت استاندار در 2 مرحله مصوب و محقق شد که برخی از مصوبه ها مربوط به سفر دکتر ستاری به استان در سال 98 است و یک سری مصوبه ها مربوط به نشست برگزار شده در تهران در تابستان سال 99 است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در سفر دکتر ستاری به استان در سال 98، تامین 60 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از ساخت و ساز کارگاه ها و فضاهای شرکت های پارک علم وفناوری در بجنورد مصوب شد که این اعتبار تامین شده است.

وی افزود: تامین 10 میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از زیرساخت های مرکز رشد در شیروان از دیگر مصوبه ها در این سفر بود که این پروژه هم انجام و مصوبه اجرایی شده است، این مرکز هم با تکمیل محوطه سازی، به زودی با حضور دکتر ستاری افتتاح می شود.

وی گفت: برای کمک و شتاب بخشیدن به اجرای ساختمان شرکت دانش بنیان در اسفراین هم تامین 10 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که این مصوبه هم اجرایی شده و اکنون هشت شرکت دانش بنیان و فناور در آن مستقر شده است.

گرمه افزود: در سفر دکتر ستاری به استان، تامین و پرداخت 20 میلیارد ریال اعتباری تسهیلات کم بهره برای کمک به شرکتهای دانش بنیان و فناور مصوب شد که این اعتبار از طریق صندوق پژوهش و فناوری ارائه شد.

وی با بیان اینکه پیش از سفر دکتر ستاری به استان، صندوق پژوهش در استان راه اندازی نشده بود اما پس از این سفر، صندوق راه اندازی و این اعتبار جذب شد افزود: در اجرای این بند حمایتی تسهیلات با نرخ چهار درصد و دوره بازپرداخت بلند مدت به فناوران پرداخت شد.

وی گفت: علاوه بر اختصاص منابع حمایتی خرد یک مصوبه برای اعطای خط اعتباری منحصرا برای کمک به شرکت های دانش بنیان هم به مبلغ 135 میلیارد ریال مصوب شده بود، اما به این دلیل که در سهامداران اولیه صندوق پژوهش و فناوری استان، با دیدگاه حمایتی یکی از سهامداران صندوق شکوفایی نوآوری کشور بود موانع قانونی برای اجرای این مصوبه که در سال بعد نیز تکرار شد وجود داشت.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: با همت سرمایه گذاران خصوصی و دولتی استان، این مشکل در اسفند 99 مرتفع و با طی کردن فرآیند ثبتی تا نیمه اردیبهشت، این خط اعتباری قابل توجه نیز عملیاتی خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره تفاهم منعقد شده برای حمایت از مراکز رشد استان گفت: در نشستی که تابستان سال گذشته در تهران برگزار شد، تامین 15 میلیارد ریال اعتبار برای سرعت دادن به پیشرفت واحدهای فناور در مراکز رشد و نوآوری شیروان و اسفراین مصوب شد که این مصوبه تا کنون تا حد زیادی محقق شده است. قسمتی از منابع این مصوبه برای ارائه تسهیلات به فناوران بود که تمامی آن از طریق صندوق پژوهش و فناوری استان دریافت شد و قیمتی از منابع برای تکمیل تجهیزات و امکانات مراکز رشد و نوآوری که در حال تکمیل است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: یکی از دیگر مصوبات اختصاص 15 میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان نوآوری در شیروان مصوب شد که این مصوبه هم در حال اجرا است.

وی با اشاره به ورود خیرین و شورای شهر برای کمک به ساخت مرکز رشد و نوآوری در شهر آشخانه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تامین 15 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و راه اندازی مرکز رشد در این شهر را تعهد کرده است و خیرین و شهر آشخانه عرصه مورد نیاز را تامین کرده اند.

وی گفت: برای ساخت مرکز رشد شهر آشخانه، هزار مترمربع زمین با کمک خیران تامین شده و شهرداری آشخانه هم هزار مترمربع زمین در اختیار قرار داده است.

وی گفت: حمایت از سه شتاب دهنده کسب و کار در حوزه های تخصصی طبق مدل حمایتی از شتابدهنده ها که در این زمینه شناسایی شده است و حمایت و استقرار اولین شتابدهنده استان هم انجام شد.

به گفته رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی سال قبل 20 میلیارد ریال تسهیلات خرد و کم بهره اصطلاحا سیدمانی جذب شد و اختصاص 30 میلیارد ریال هم برای امسال مصوب شد که در حال پرداخت است.

خراسان شمالی با دارا بودن 863 هزار نفر جمعیت، 108 واحد فناور و دانش بنیان دارد که زیر پوشش یک پارک علم و فناوری و سه مرکز رشد در شهرستان های استان است.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7099

به "خبرنگاران 150 میلیارد ریال پروژه فناوری خراسان شمالی آماده بهره برداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 150 میلیارد ریال پروژه فناوری خراسان شمالی آماده بهره برداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید