مواضع ترامپ 2.6 میلیون شغل را به خطر انداخته است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، جنگ تجاری رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ برای این مطرح شده بود که شغل های بیشتری ایجاد گردد، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که واقعیت برای سیاست اول آمریکا تلخ تر از این هاست.

مواضع ترامپ 2.6 میلیون شغل را به خطر انداخته است

آمریکا اخیرا تعرفه هایی را بر واردات فولاد و آلومینیوم که از متحدان این کشور، یعنی اتحادیه اروپا، مکزیک و کانادا، وضع نموده است. طبق این قانون واردات فولاد مشمول 25 درصد و واردات آلومینیوم مشمول 10 درصد جریمه خواهند بود.

جوزف فرانکویس، و لورا ام بوگمن، اقتصاددانان گروه مشاور ترید پارتنرشیپ، می گویند: این تعرفه ها و اقدامات تلافی جویانه در مقابل آنها، باعث افزایش سطح اشتغال در صنعت فولاد آمریکا و صنعت فلزات غیرآهنی (به ویژه آلومینیوم) آمریکا، با ایجاد 26346 شغل خواهد شد، اما در بقیه اقتصاد باعث از دست رفتن 470هزار شغل می گردد.

طبق تحلیل اتاق بازرگانی آمریکا، دیدگاه های تجاری ترامپ می تواند حتی باعث از دست رفت شغل های بیشتری هم بگردد. طبق این تحلیل تعداد مشاغلی که در معرض ریسک هستند، 2.6 میلیون شغل می باشد.

رییس اتاق بازرگانی، تام داناهو در یادداشتی نوشت: لیست در حال رشد تعرفه های مطرح شده یا وضع شده توسط دولت ما، همچنین وضعیت نامشخص آینده قرارداد نفتا، پیشرفت مالی که تا به حال به آن دست یافته ایم را تهدید می نماید.

پس از این که در پنج شنبه گذشته وزیر تجارت آمریکا، ویلبور راس، تعرفه های جدید را اعلام نمود، اتحادیه اروپا اعلام نمود این اقدام امریکا را با وضع تعرفه بر شلوارهای جین، ویکس، موتورسیکلت های هارلی دیویسون و سایر واردات سنتی آمریکا، تلافی خواهد نمود.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2111

به "مواضع ترامپ 2.6 میلیون شغل را به خطر انداخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواضع ترامپ 2.6 میلیون شغل را به خطر انداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید