نقاشی دیده نشده ون گوگ در پاریس به حراج گذاشته می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، تهران (پانا) - اثری از ونسان ون گوگ که تابحال به نمایش عمومی در نیامده بود در حراجی ویدیویی ساتبیز در پاریس به فروش گذاشته می گردد.

نقاشی دیده نشده ون گوگ در پاریس به حراج گذاشته می گردد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش ایرنا و به خبرگزاری فرانسه، در حراجی آینده ساتبیز در 25 ماه مارس (5 فروردین) که قرار است در پاریس و هم زمان به شکل ویدیویی در نیویورک، هنگ کنگ و لندن برگزار گردد، اثری منحصربه فرد از ون گوگ چکش خواهد خورد.

این نقاشی ون گوگ که به دلیل قرار داشتن در اختیار یک مالک خصوصی تا به حال به نمایش عمومی در نیامده بود در سال 1887 میلادی کشیده شده است. به این ترتیب اثر متعلق به دوره اقامت نقاش در پاریس است. این اثر که نمای خیابانی در مونتمارتر نام دارد، نقش یک آسیاب را بر آسمانی آبی خاکستری ثبت نموده است. در پیش زمینه اثر نیز یک زوج و دو کودک مشغول بازی به چشم می خورد.

ارزش این اثر 5 تا 8 میلیون یورو تخمین زده می گردد

این تابلو نقطه عطفی در راستا هنری نقاش هلندی محسوب می گردد که نخستین آثار اکسپرسیونیسم در آن هویداست. نقاش برای نخستین بار کوشش نموده با بکار بردن رنگ ها احساسی فراتر از بازنمایی واقعیت را القا کند.

از این اثر تنها عکسی سیاه و سفید در کاتالوگ آثار ونگوگ منتشر شده بود اما از زمانی که در سال 1920 توسط یک خانواده فرانسوی خریداری شد و دیگر دیده نشد.

این تابلو قرار است در آمستردام، جایی که بزرگترین مجموعه داران آثار ونگوگ زندگی می نمایند به نمایش درآید و سپس توسط موزه این نقاش که اشتیاق زیادی برای در اختیار دریافت اثر از خود نشان داده، آنالیز گردد.

این اثر قرار است چند روزی در هنگ کنگ و پاریس نیز به نمایش در آید.

ونسان ونگوگ یک نقاش پسادریافت گر هلندی در سده نوزدهم بود که از کودکی به نقاشی علاقه داشت ولی تا اواخر دهه دوم زندگی اش دست به قلم نشد. او بسیاری از کارهای شناخته شده اش را در دو سال آخر عمرش تکمیل کرد و در یک دهه بیش از دو هزار و 100 کار هنری فراوری کرد که شامل 860 نقاشی رنگ روغن و بیش از 1٬300 نقاشی با آبرنگ، طراحی و چاپ هستند.

این هنرمند پرآوازه در اواخر عمر به شدت از بیماری روانی اختلال دوقطبی و فشار روحی رنج می برد. افسردگی و مسائل روانی او روز به روز وخیم تر می شد تا این که در نهایت در 37 سالگی به زندگی خود انتها داد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6491

به "نقاشی دیده نشده ون گوگ در پاریس به حراج گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی دیده نشده ون گوگ در پاریس به حراج گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید