هتل سنتی منوچهری کاشان

به گزارش پرسینا بلاگ، خانه منوچهری در محله پشت عمارت کاشان و در نزدیکی بازار قدیمی و در حد واسط محله سرپله و سرسنگ قراردارد. . محله سرپله از محلات معتبر و مرکز ابریشم و ابریشم بافی کاشان نیز بوده است. خانه منوچهری دارای دو ورودی و از معدود خانه های آب انبار دار کاشان است. این خانه در نیمه سال 1386 در آستانه نابودی کامل خریداری شد و در همان سال به شماره 19327 به ثبت آثار ملی رسید. مرمت این خانه به شکلی اصولی آغاز شد و اواخر سال 1389 به اتمام رسید. احیای این خانه مانند خانه های عباسیان و طباطبایی کاشان فقط در معماری باقی نماند ؛ خانه دارای 9 اتاق زیبای اقامتی ، کارگاه مخمل زری بافی ، فروشگاه ، سینما و رستوران غذاهای بومی است. حفظ و بازسازی این خانه در راستای هدف و آرزوی بزرگتر به نام احیای محله سرپله به عنوان یک سایت توریستی واقع شده است .

هتل سنتی منوچهری کاشان

خانه منوچهری یکی از زیباترین آثار ملی و تاریخی ایران است .خانه منوچهری با 9 اتاق بی نظیر اقامتی ،رستوران ، فیلمخانه ، کارگاه مخمل و زری بافی ، نگارخانه ، فروشگاه صنایع دستی ،کتاب وکافی نت ، از منحصر به فرد ترین اقامتگاه های سنتی در ایران است . همه اتاق ها اقامتی پنجره های به سمت حیاط زیبای خانه دارند و همه اتاق دارای میز تحریر و مینی بار و یخچال و صندوق امانت هستند . هر کدام از اتاق ها طراحی داخلی خاص خود را دارند و سرویس های بهداشتی هر کدام از اتاق ها نیر متناسب با همان فضا طراحی شده . بدیهی است صبحانه جزو سرویس هتل است . کل مجموعه دارای اینترنت بی سیم است .مهمانان در صورت نداشتن لپ تاپ می توانند از لپ تاپ های خانه منوچهری استفاده کنند .

رستوران

رستوران خانه منوچهری در شاه نشین جبهه شرقی از زیباترین فضاهای غذاخوری در ایران است . رستوران که با صندلی های سبک لهستانی و میزهای مربع سفید طراحی شده با نور پنجره های رنگی تزیین می شود . ورودی رستوران از اتاق کناری شاه نشین و یکی از زیباترین اتاق های خانه است . این اتاق با دیواره های کاهگلی و شبکه های رنگی گچی در بالای درها روح کاملا ایرانی دارد . منوی رستوران ترکیبی از غذاهای بومی کاشان و غداهای استاندارد یک رستوران ایرانی است . معروفترین غداهای بومی کاشان مانند گوشت لوبیا با پلو شوید ، شفته سماق ، قیمه ریزه ، گوشت نخود از لذیذترین غذاهای بومی ایران هستند . بدیهی است که کاشان مرکز عرقیجات سنتی ست و نوشیندنی های رستوران کلکسیونی از این عرقییجات مانند شربت بیدمشک و شربت نعنا ، شربت هل است . شیرینی های کاشان نیز مانند باقلوا ، کلوچه و سوهان کاشان با چای و قهوه وهمچنین بستنی سنتی کاشان بعد از غذا اصلی به عنوان دسر روی میز شما ست .

گالری

گالری هنری خانه در فضای بالای لابی و در میان دهلیزهای زیبا محصور شده است . هر ماه یک هنرمند فرصت دارد که کارهای خود در این گالری به نمایش گذارد .

فروشگاه

فروشگاه خانه در کنار رستوران و در حوضخانه قدیمی خانه در نظر گرفته شده است . در فروشگاه اثار کاربردی هنرمندان ایرانی و صنایع دستی قدیمی و پارچه های بافته شده در کارگاه خانه منوچهری و لباس ها طراحی شده با این پارچه در معرض نمایش و فروش است . کتاب های ایرانگردی و هنری ودفترچه های دست ساز ، سی دی های موسیقی ایرانی و آهنگسازان ایرانی نیز از دیگر محصولات فروشگاه است . علاوه براین در صورت تمایل می توانید بیشتر اشیا موجود در خانه منوچهری از قبیل گلیم و فرش و چراغ ها و وظروف رستوران را از فروشگاه خریداری کنید .

سینما

خانه منوچهری تنها خانه تاریخی اب انبار دار کاشان است . و حالا همان منبع اب انبار به سالن سینما تغییر کاربری داده است و با مجهزترین سیستم های صوتی و تصویری تجهیز شده است . اثار ارزشمند از فیلم های مستند ایران مربوط یه ایرانشناسی و هنرهای ایرانی و فیلم های از بهترین کارگردانان ایرانی و جهانی با زیر نویس انگلیسی در آرشیو سینما خانه موجود است .

جهت کسب اطلاع از قیمت ها و اطلاعات تماس کلیک کنید

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: لست سکند
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2775

به "هتل سنتی منوچهری کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل سنتی منوچهری کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید