واکنش لوپن به عقب نشینی مکرون

به گزارش پرسینا بلاگ، ایسنا نوشت: مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی فرانسه از اقدام امانوئل مکرون در اذعان به اشتباهاتش در سیاستگذاری های مالیاتی استقبال نموده اما خاطر نشان کرد که او تمایلی به پذیرفتن نواقص مسیر سیاسی خود ندارد و این امتیازات را به عنوان یک عقب نشینی تاکتیکی داده است.

واکنش لوپن به عقب نشینی مکرون

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دوشنبه در سخنرانی تلویزیونی خطاب به مردم این کشو و در پاسخ به اعتراضات وضعیت اضطراری اقتصادی و اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد. او همچنین از دولتش خواست تا برخی تدابیر را با هدف حل بحران اجتماعی و اقتصادی این کشور که اخیرا چندین هفته اعتراضات را در پی داشته، اجرا کند. ماکرون در عین حال متعهد شد که به فرار از پرداخت مالیات خاتمه دهد و این که سران شرکت های فرانسوی باید در فرانسه مالیات هایشان را پرداخت نمایند.

مارین لوپن رهبر حزب موسوم به حزب تجمع ملی در توئیتر نوشت: مکرون در مواجهه با اعتراضات تدابیر پر اشتباهش در راستای سیاستگذاری مالیاتی را رد می نماید اما او در عین حال نمی خواهد بپذیرد که الگوی مدیریتی او به چالش کشیده شده است. این الگو آکنده از افراطگری در جهانی شدن، رقابت ناعادلانه، تجارت آزاد گسترده و مهاجرت انبوه همراه با تمامی تبعات فرهنگی و اجتماعی آن است. به طور خلاصه ماکرون تنها دست به یک عقب نشینی تاکتیکی زده است.

فرانسه از اواسط ماه نوامبر در واکنش به طرح دولت امانوئل ماکرون برای افزایش مالیات سوخت صحنه اعتراضات شدید و همراه با خشونت و خرابکاری بوده است. اعتراضاتی که آن را جنبش جلیقه زردها نامیده اند.

52311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 46

به "واکنش لوپن به عقب نشینی مکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش لوپن به عقب نشینی مکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید