ورود به این 22 منطقه دنیا ممنوع؛ از جزیره مار ها تا انبار سری کوکاکولا

به گزارش پرسینا بلاگ، در دنیا مکان های عجیب و امنیتی زیادی وجود دارد که تماشا آنها هم ممنوع و هم خطرناک است. در اینجا 22 منطقه ممنوعه دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

ورود به این 22 منطقه دنیا ممنوع؛ از جزیره مار ها تا انبار سری کوکاکولا

1- جزیره ممنوعه مار ها

جزیره مار ها زیستگاه بیش از 5000 مار زهرآلود است؛ و کمتر کسی پیدا می گردد که تمایل به ورود به این مکان را داشته باشد.

2- منطقه 51

این محلی برای نگه داری اطلاعات فوق سری مربوط به فضایی ها و محل تست بمب های نظامی و هواپیما های امریکایی است.

3- مرکز اطلاعات گوگل

این مرکز که بشدت از آن محافظت می گردد برای کسانی که برگه ورود ندارند، ممنوع است.

4- کوه آهنی / Iron Mountain

کوه آهنی نام شرکتی است که دیتاسنتر پایگاه داده ملی کشور آمریکا را اداره می نماید. محل نگه داری این دیتاسنتر در استان پنسیلوانیا و دریک معدن قدیمی سنگ آهک در عمق 67 متری زمین است.

بعلت گرمای زیاد این دیتاسنتر، یک دریاچه زیرزمینی برای خنک سازی ان در همان مکان ایجاد شده است. علاوه بر این، تجهیزات بسیار پیشرفته ای برای سنجش اندازه دما و رطوبت دراین مکان تعبیه شده است تا با ایجاد شرایط محیطی بهینه، از آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی دیتاسنتر و بعلاوه اسناد الکترونیکی موجود پیشگیری گردد. گفته میگردد علاوه بر اسناد مهم ملی، یک مجموعه عکس خصوصی از بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت هم دراین مکان نگه داری می گردد.

5- تپه من وید Menwith Hill

این مکان یکی از عظیم ترین پایگا های مخابراتی و جاسوسی است که به وسیله نیروی هوایی سلطنتی و آژانس امنیت ملی ایالات متحده کشور آمریکا مدیریت و زیر نظر دولت محافظت می گردد.

6- انبار سری کوکاکولا

دراین محل فرمول ساخت این نوشابه نگه داری می گردد و اجازه ورود هیچکس رابه ان نمی دهند

7- خط عدد 2 مترو مسکو یکی دیگر از منطقه ها ممنوعه

این خط مترو سری در زیر شهر مسکو قرار گرفته که به برای جابجایی مأموران سری و مقامات دولتی روسیه استفاده می شده است.

8- پریپیات ممنوعه Pripyat

ساکنین شهر پریپیات اوکراین سال ها پیش بعد از فاجعه اتمی چرنوبیل وادار به ترک شهر شدند و این مکان به یکی از منطقه ها ممنوعه تبدیل شد.

9- مونت و در Mount Weather

یکی از مکان های که افراد معمولی اجازه بازدید از ان را ندارند مونت و در است. این مکان پناهگاه اضطراری ریس جمهور استان ورجینیای امریکا است

10- مرکز اسناد و پرونده های واتیکان از منطقه ها مهم ممنوعه

بیش از 80 کیلومتر قفسه اسناد و مدارک درمرکز اسناد و پرونده های واتیکان واقع شده است که مردم این شهر به ان دسترسی ندارند.

11- جزیره آتشفشانی سرتسی:

این جزیره در جنوب ایسلند و جزء میراث دنیای یونسکو محسوب می گردد. این جزیره بوسیله فوران آتشفشان درسال 1342 تشکیل شده و از ان پس حیات جانوری و گیاهی روی ان توسعه یافته است. بخاطر اهمیت این جزیره برای جامعه علمی، هیچکس بجز عده اندکی از دانشمندان اجازه ورود به ان را ندارند.

12- جزیره نورث سنتینل North Sentinel Island

جمعیت بومیان ساکن جزیره سنتینل چیزی بین 50 تا 400 نفر است که سابقه حمله به مردم را دارند. بهمین علت، جزیره به وسیله دولت هندوستان حفاظت می گردد و کسی اجازه ورود به این جزیره را ندارد.

13- غار های لاسکوکس The Lascaux Caves

یکیدیگر از مکان هایی که ورود ممنوع است در آنجا این غار است که تعدادی از شگفت انگیزترین آثار به جا مانده از انسان های اولیه دراین غارقرار دارند وبه علت Co2 خروجی بازدم انسان ها، این نقاشی های حساس کم کم در حال نابودی بودند. همین مسئله باعث شد که دولت فرانسه ورود به این غار ها را منع نمایند.

14- معبد ایسه گرند شرایین Ise Grand Shrine

این مکان هر 20 سال یک بار تخریب و دوباره از نو ساخته میگردد قدمتش به قبل از میلاد باز میگردد وتن ها خانواده های سلطنتی اجازه ورود به این مکان را دارند.

15- خزانه دنیای بذر سوالبارد:

این انبار در جزیره ای دور افتاده در مجمع الجزایر سوالبارد نروژ در 100 کیلومتری قطب شمال واقع شده است. این خزانه از مجموعه منحصر به فردی از بذر انواع مواد غذایی گیاهی از قبیل بادمجان، کاهو، سیب زمینی، ذرت و ... محافظت میکند.

شرایط دمای زیر صفر درجه این انبار یخی، امکان بقای برخی از محصولات کشاورزی نظیر گندم را تا 1700 سال آینده تضمین می نماید. افراد به صورت آنلاین میتوانند این مکان را دیدن نمایند؛ اما عده بسیار اندکی اجازه ورود به ان را دارند. فلسفه ایجاد این مکان هم، حفظ بذر گیاهان حیاتی درصورت وقوع بلایای طبیعی در سراسر دنیا است.

16- هواپیمای عدد یک نیروی هوایی کشور آمریکا:

این هواپیما ملقب به ایرفورس وان که فقط حامل رئیس جمهور آمریکاست، قابلیت سوختگیری در هوا را دارد و بعلاوه دارای تجهیزات ارتباطی مجهز و سامانه هایی برای بازرسی جنگ در مواقع حساس از داخل هواپیماست.

17- ذخایر طلا در بانک انگلستان:

دراین بانک حدود 5000 تن طلا نگه داری می گردد. بانک های مرکزی برای حفظ ارزش دارایی های خود و تضمین پرداخت تعهدات اقتصادی، این ذخایر طلا را نگه داری مینمایند.

شاید بطور معمول تور هایی برای بازدید از این مکان برنامه ریزی گردد؛ اما یک شخص معمولی اجازه قدم زدن دراین مکان را ندارد و افراد برای ورود باید از یک درب ضد گلوله و سامانه پیشرفته تشخیص صدا عبور نمایند.

18- باشگاه 33 دیزنی:

یکی از محرمانه ترین و گرانقیمت ترین باشگاه های دنیا باشگاه عدد 33 دیزنی لند کالیفرنیا است. اگر بخواهید نام خودرا وارد فهرست اعضای این باشگاه اختصاصی کنید باید مبلغ 40 هزار دلار برای ورود و 27 هزار دلار عضویت سالانه پرداخت کنید.

ورود به این باشگاه برای عموم مردم ممنوع است و فقط رؤسای جمهور، سران برجسته تجاری و بازیگران مشهور اجازه ورود به ان را دارند.

19- منطقه ممنوعه غیرنظامی کره:

این منطقه یک نوار مرزی است که شبه جزیره کره را پس از جنگ کره درسال 1953 به دو قسمت تقسیم نموده است. این منطقه به رغم نامش یکی از نظامی ترین منطقه ها دنیاست. این منطقه 250 کیلومتر طول و 4 کیلومتر عرض دارد.

20- بانهوف / Banhof

بانهوف یک شرکت تامین نماینده خدمات اینترنتی در سوئد است که میزبانی سایت افشاگر ویکی لیکس را بر عهده دارد. دیتاسنتر این شرکت دریک پناهگاه سنگی فوق سری به نام پیونن Pionen قرار داد که در منطقه ها کوهستانی اطراف استکهلم مرکز سوئد ساخته شده است و به شدت از ان محافظت میگردد.

21- شهر متروکه سنترالیا:

این شهر در کلمبیا در استان پنسیلوانیا واقع شده است. جمعیت این شهر از 1000 نفر درسال 1981 به 10 نفر درسال 2010 رسید. بخار های ناشی از سوختن زغال سنگ در معدن زیرزمینی این شهر و فرونشست ناشی از آتش سوزی باعث شد مردم این شهر را ترک نمایند.

سنترالیا محل عظیم ترین آتش سوزی زغال سنگ است که از سال 1962 در حال سوختن است و گفته می گردد به قدری زغال سنگ در زیر زمین ان وجوددارد که تا 250 سال آینده هم این سوختن ادامه خواهد داشت.

22- اتاق خواب ملکه یکی از ممنوعه های مهم:

درسال 1982؛ مردی به نام مایکل فیگان از دیوار کاخ 14 طبقه ای باکینگهام بالا رفت و در ساعات اولیه صبح وارد اتاق خواب ملکه الیزابت شد. از ان زمان به بعد، سطح امنیت در کاخ به شدت افزایش یافته است و اتاق ملکه الیزابت به سامانه های هشدار دهنده فوق پیشرفته مجهز شده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7586

به "ورود به این 22 منطقه دنیا ممنوع؛ از جزیره مار ها تا انبار سری کوکاکولا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود به این 22 منطقه دنیا ممنوع؛ از جزیره مار ها تا انبار سری کوکاکولا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید