شرایط کرونا در مشهد قرمز است اما سال تحصیلی حتما حضوری آغاز می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، خراسان رضوی با وجود اینکه از نظر شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار گرفته است، مدیر کل آموزش و پرورش استان از بازگشایی حضوری مدارس اطلاع داد.

شرایط کرونا در مشهد قرمز است اما سال تحصیلی حتما حضوری آغاز می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین و به نقل از ایسناس؛ قاسم علی خدابنده درباره نحوه بازگشایی مدارس در خراسان رضوی اظهار کرد: سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی در مدارس دولتی و غیردولتی از روز 15 شهریور ماه به صورت حضوری شروع خواهد شد. در ادامه اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا بعضی از مناطق را قرمز اعلام کند و حضور دانش آموزان خطر شیوع بیماری کرونا را افزایش دهد، کلاس ها در آن مناطق مجازی و به وسیله سامانه شاد برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار داد و چگونه در این شرایط کلاس ها حضوری برگزار می گردد، ادامه داد: شرایط ها را ستاد ملی کرونا در تهران معین می نماید، اما ما استعلاممان را از استانداری می گیریم و طبق اطلاعاتی که ما از ستاد مقابله با کرونای استانداری گرفتیم، آنها گفتند امکان تشکیل کلاس ها در خراسان رضوی وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص اینکه چه زمانی استعلام از استانداری گرفته شده گفت: استعلام دیروز و امروز صورت گرفته است.

خدابنده در پاسخ به این پرسش که از چه زمانی معین شد کلاس ها در خراسان رضوی حضوری برگزار خواهد شد، گفت: در اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که طی دو روز گذشته برگزار گردید، وزارتخانه گفت که مبنای کار برای همه، تشکیل کلاس ها به صورت حضوری است. مگر اینکه در جایی تشخیص داده گردد که حضور دانش آموزان ممکن است باعث شیوع کرونا گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که پس با این حساب شرایط زرد، سفید و قرمز استان ها در نحوه برگزاری کلاس ها معنایی نخواهد داشت، گفت: اینکه بگوییم مبنای ما حضوری است با اینکه بگوییم کلا کلاس ها حضوری برگزار گردد، فرق می نماید. وقتی می گوییم مبنای ما برگزاری حضوری کلاس هاست؛ یعنی برنامه ریزی های ما به سمتی است که کلاس ها حضوری تشکیل گردد. وقتی بگوییم کلا کلاس هاحضوری است یعنی به شرایط سفید، زرد قرمز کاری نداریم، در حالی که اگر شرایط قرمز باشد ما می گوییم بچه ها به مدرسه نیایند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص نحوه حضور دانش آموزان در مدارس اظهار کرد: شورای مدرسه با توجه به امکانات و ظرفیت می تواند تصمیم بگیرد که نحوه حضور دانش آموزان چگونه باشد. با توجه به اینکه در روزهای اولیه بازگشایی مدارس هستیم، تقسیم بندی دانش آموزان به میزان حضور آنها در مدارس بستگی دارد. قطعا تعدادی از مدیران گروه بندی دانش آموزان را انجام دادند و در بسیاری مدارس پرجمعیت برای دانش آموزان معین کردند که در چه روزی به مدرسه مراجعه نمایند. در مدرسه هایی که کلاس خلوت تر است و امکان برگزاری کلاس ها با تمام دانش آموزان وجود دارد، آنها از روز شنبه در کلاس حاضر خواهند شد. اگر شرایط تغییر کرد یا ستاد ملی کرونا مصوبه دیگری داشت اطلاع رسانی خواهیم کرد اما در حال حاضر بنای ما تشکیل کلاس ها به صورت حضوری است.

وی توضیح داد: خانواده هایی که فرزندانشان بیماری زمینه ای، تنفسی، قلبی عروقی، دیابت و... دارند، آنها را به مدرسه نفرستند و از آموزش های مجازی بهره مند شوند. محتوای آموزشی را هم ما در شبکه های مجازی خودمان و هم خود مدارس محتوای دبیران شان را به وسیله سامانه شاد معرفی خواهند کرد و آموزش مجازی هم انجام خواهد شد.

خدابنده گفت: فاصله یک و نیم متری در تمام کلاس ها رعایت خواهد شد. حداکثر تعداد دانش آموزان در کلاس های ما که معمولا 42 متری هستند، 20 نفر است. مدت زمان هر کلاس درس 35 دقیقه و زنگ تفریح دانش آموزان 10 دقیقه است. همچنین از هرگونه تجمع و حضور دسته جمعی دانش آموزان در مدرسه جلوگیری می گردد. تهویه مطلوب هوای کلاس با بازگذاشتن پنجره ها، آموزش رعایت فاصله فیزیکی، رفتارهای صحیح و لازم بهداشتی به دانش آموزان هنگام حضور در کلاس و جهت رفت وآمد به مدرسه تاکید شده است.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی گفت: دانش آموزان باید از دستکش و ماسک استفاده نمایند. همراه داشتن مواد ضدعفونی الزامی است، به ویژه برای دانش آموزان پایه ابتدایی که در تمام مدت معلمان باید کنترل لازم را داشته باشند. مدرسه نیز موظف است کلاس ها را مدام ضدعفونی کند تا محیط امنی برای دانش آموزان و معلم فراهم گردد.

خدابنده با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه اول ابتدایی هنوز با محیط مدرسه و معلم خود آشنا نیستند و آموزش به صورت مجازی برای آنها خیلی سخت است، مطرح نمود: کلاس های پایه اول باید در مدرسه حضور داشته باشند تا آموزش را به صورت حضوری ببینند و در صورت بالا بودن تعداد دانش آموزان مدرسه موظف است که آنها را تقسیم بندی نمایند بعد از اینکه دانش آموز تا حدودی با مباحث آشنا شد آموزش را مجازی ادامه دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر خانواده ای نخواهد فرزندش از آموزش حضوری بهره مند گردد و اورا به مدرسه نفرستند، تکلیف دانش آموز چه می گردد، توضیح داد: ما سعی می کنیم در یکی دو هفته اول با این خانواده ها مدارا کنیم تا آنها اطمینان حاصل نمایند که مدرسه از نظر شیوع کرونا محیطی امن و سالم است.

خدابنده در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است بعد از دو هفته اجبار گردد که همه دانش آموزان به مدرسه بیایند؟ اضافه نمود: نمی خواهم از لفظ اجبار استفاده کنم. اما می گویم این اطمینان در خانواده ها ایجاد خواهد شد که حضور دانش آموز در مدرسه مسئله ای برایشان ایجاد نخواهد کرد. ما کوشش خواهیم کرد محیط را برای دانش آموزان ایمن کنیم تا هیچ خطری آنها را تهدید نکند ما قول می دهیم که مدارس از بسیاری خانه ها و فضاهای شهری امن تر باشد.

وی اضافه نمود: آنچه از ظواهر امر بر می آید این است که قرار است کرونا مهمان ما باشد و اینطور نیست که اگر آموزش را یکی دو ماه به تعویق بیندازیم، کرونا از بین برود، بنابراین باید یاد بگیریم در کنار کرونا زندگی کنیم. از همکاران و خانواده ها تشکرمی کنم و از دانش آموزان می خواهم همکاری داشته باشند و با حضور در مدرسه شور و نشاط و تحرک را به شهر هدیه نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح نمود: معلم ها هم نگران سلامتی خود و بچه ها هستند اما بسیاری از نیروهای دولتی در این چند ماه که کرونا بوده سر کار حاضر بودند به صرف نگران بودن نمی گردد کار را تعطیل کرد. از معلمان، دانش آموزان و خانواده ها می خواهیم که همکاری لازم را داشته باشند تادانش آموزان در مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه حضور پیدا نمایند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5227

به "شرایط کرونا در مشهد قرمز است اما سال تحصیلی حتما حضوری آغاز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط کرونا در مشهد قرمز است اما سال تحصیلی حتما حضوری آغاز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید