پمپئو: گفت وگوی تلفنی سران دنیا با بایدن باید در حد احوالپرسی باشد

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه به همه رهبران دنیا گفتیم انتخابات تمام نشده در واکنش به گفت وگوی تلفنی رهبران دنیا با جو بایدن گفت، اگر این مذاکرات در حد سلام و احوالپرسی باشد ایرادی ندارد.

پمپئو: گفت وگوی تلفنی سران دنیا با بایدن باید در حد احوالپرسی باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز تاکید نمود که وزارت خارجه به رهبران سایر کشورها یادآوری نموده است که شمارش آراء در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هنوز به انتها نرسیده است.

بر اساس گزارش تاس، پمپئو اضافه نمود: ما به همه یادآوری می کنیم که آراء هنوز کامل شمرده نشده است. ما باید از فرایند قانونی کاملا مطمئن شویم و آمریکا آنچه بهترین است، انجام خواهد داد. ما تا روز 20 ژانویه یک رهبر در کاخ سفید داریم و تا آن زمان سیاست خارجی آمریکا را ادامه خواهیم داد. این چیزی است که دونالد ترامپ هم می خواهد تیم ما تمام و کمال انجام دهد. این چیزی است که ما روی آن تمرکز داریم.

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره صحبت های تلفنی سران دنیا با جو بایدن نامزد دموکرات ها گفت: اگر آنها بگویند سلام، من فکر نمی کنم چیز وحشتناکی باشد. اما اشتباه نکنید، ما یک رئیس جمهور داریم، یک وزیر خارجه و یک تیم امنیت ملی. بهتر است که شرایط به همین ترتیب باشد.

درحالی که رسانه های معتبر آمریکا از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داده اند، دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا از پذیرش شکست خودداری نموده و شکایت های حقوقی را در چند ایالت این کشور به دادگاه های ایالتی و فدرال تسلیم نموده است.

بعضی از سران دنیا از جمله رهبران کشورهای متحد آمریکا مثل کانادا، فرانسه، انگلیس پیروزی بایدن را تبریک گفته و به صورزت تلفنی با وی بحث و رایزنی نموده اند.

وزیر خارجه آمریکا شب گذشته نیز در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا وزارت خارجه با تیم انتقال قدرت جو بایدن در تماس است گفت: انتقال قدرت، با آرامش به دولت دوم ترامپ انجام خواهد شد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 5788

به "پمپئو: گفت وگوی تلفنی سران دنیا با بایدن باید در حد احوالپرسی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: گفت وگوی تلفنی سران دنیا با بایدن باید در حد احوالپرسی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید