پولی شدن معابر منطقه 2 تهران برای پارک خودروها ، جزییات و اسامی خیابان ها
به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران آنلاین:شهردار منطقه 2 جزئیات طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای را تشریح کرد.
رسول کشت پور در گفت وگو با ایسنا، با اعلام خبر اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای گفت: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده در سه فاز، 15 هزار ظرفیت پارک حاشیه ای در منطقه 2 به صورت هوشمند و با استفاده از اپلیکیشن جدید کنترل می شود. از ابتدای سال گذشته مطالعات پیرامون پارک حاشیه ای در سطح منطقه 2 انجام شد و از آنجایی که معاونت حمل و نقل ترافیک معتقد بود که نباید مناطق به صورت جزیره ای فعالیت کنند، قرار شد همه مناطق تحت یک اپلیکیشن نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیه ای شان اقدام کنند.
شهردار منطقه 2 با بیان این که این منطقه به عنوان منطقه نمونه برای اجرای پایلوت طرح پارک حاشیه ای هوشمند انتخاب شد، گفت: مزایده برای انتخاب پیمانکار برگزار شد و امیدواریم تا آخر فروردین ماه بتوانیم نسبت به کنترل هوشمند پارک حاشیه ای اقدام کنیم.
کشت پور اضافه نمود: 15 هزار پارک حاشیه ای در 90 معبر شناسایی شده که در سه فاز و تا تیر ماه نسبت به کنترل هوشمند آنها اقدام می کنیم. در فاز اول محور خیابان کوهستان، خیابان سرو، بلوار فرهنگ، بلوار قیصر امین پور، بلوار دریا، بلوار دادمان، خیابان خوردین، ستارخان و … تحت پوشش کنترل هوشمند پارک حاشیه ای قرار خواهند گرفت.
شهردار منطقه 2 با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم تا پایان فروردین ماه نسبت به اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در منطقه 2 اقدام کنیم، اظهار کرد: در سه فاز تا اول تیر ماه 15 هزار پارک حاشیه ای منطقه 2 هوشمند می شود که بر اساس آن پارک نیم ساعت اول برای شهروندان رایگان خواهد بود به عنوان مثال اگر به مدت 2 ساعت خودروشان را در کنار خیابان پارک کنند، باید هزینه 1.5 ساعت پارک را پرداخت کنند.
او گفت: با اجرای این طرح سعی داریم نسبت به تشویق مردم به انجام سفرهای کوتاه مدت با وسایل شخصی شان اقدام کنیم و نباید این گونه باشد که یک فرد صبح تا شب خودروی شخصی اش را در خیابان یا جلوی مغازه اش پارک کند و مابقی شهروندان برای انجام سفرهای کوتاه مدت خود خیابان ها را برای پیدا کردن جای پارک بگردند.
کشت پور در مورد وضعیت ساکنین و کسبه ای که دارای دو خودرو هستند نیز اعلام کرد: اگر این افراد خودروهایشان را در کنار خیابان پارک می کنند باید هزینه آن را نیز بپردازند و در این طرح سعی کردیم هم زمان با هوشمندسازی شریان های درجه 1 و شریان درجه 2، معابر جمع کننده را نیز پوشش دهیم و این گونه نخواهد بود که شهروندان برای فرار از پرداخت هزینه پارک حاشیه ای به کوچه ها و خیابان های اطراف بروند و آنجاها را شلوغ کنند.
او با بیان این که در اوایل اجرای هر طرح ممکن است نارضایتی هایی ایجاد شود و نقاط قوت و ضعف در طرح پایلوت شناسایی می شود، گفت: البته در سال 93 در مناطق مرکزی شهر با نصب پارکومتر نسبت به مدیریت پارک حاشیه ای اقدام کردیم و با اتکاء به آن تجربیات، طرح جدید را اجرایی می کنیم.
شهردار منطقه 2 با بیان این که با اجرای این طرح دیگر در خیابان ها شاهد پارک دوبل نخواهیم بود؛ ادامه داد: حمل و نقل عمومی یعنی تاکسی و اتوبوس در سطح منطقه 2 وجود دارد و شهروندان می توانند به جای استفاده از وسایل حمل و نقل شخصی از اتوبوس و تاکسی استفاده کنند.
منبع: همشهری آنلاینسفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا