چرا اپلیکیشن تیک تاک از چین فاصله می گیرد؟

به گزارش پرسینا بلاگ، طبق گزارش ها ، تیک تاک در جستجوی مدیرعامل مستقر در ایالات متحده است. تلاشی که می تواند آخرین گام این شرکت برای فاصله دریافت از روابط با چین باشد.

چرا اپلیکیشن تیک تاک از چین فاصله می گیرد؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، تیک تاک یک برنامه محبوب برای ایجاد و اشتراک گذاری فیلم کوتاه است. اپلیکیشینی محبوب کهعی دارد وابستگی خود به چین را برای دور شدن از حواشی کاهش دهد.

این اقدام ممکن است به فاصله تیک تاک از ByteDance ، شرکت مادر چینی آن یاری کند و نگرانی ها را مبنی بر اینکه دولت چین نقشی در سانسور محتوا و دسترسی به داده های کاربران را دارد کاهش دهد.

طبق گزارش ها، تیک تاک، اپلیکیشن بسیار پرطرفدار بین کاربران شبکه های اجتماعی. اکنون این شرکت در کوشش برای اقدامی است که می تواند یک مدیرعامل مستقر در ایالات متحده را برای این شرکت به ارمغان آورده و نگرانی های مرتبط با چگونگی روابط این کشور با دولت چین و تهدید امنیت ملی را کاهش دهد.

بر اساس اطلاعات فاش شده، نامزدهای تصدی این شغل، طی ماه های اخیر بارها مصاحبه شده اند تا مقام مدیرعاملی را در تیک تاک به دست اورند. مدیرعامل مستقر در آمریکا در کنار الکس زو و ونسا پپاس کار می نماید ، که هم اکنون نظارت بر عملیات های تیک تاک را از دفتر لس آنجلس در اختیار دارند.

هنوز معین نیست که ساختار جدید رهبری برای تیک تاک دقیقا چگونه کار می نماید ، اما اطلاعات فاش شده می گویند که مدیر عامل مستقر در ایالات متحده می تواند به طور بالقوه مسئولیت عملنمودهای غیر فنی برنامه را که مربوط به تبلیغات و عملیاتهای کلی می شوند بر عهده داشته باشد.

ریشه های تیک تاک در حال حاضر در چین است یعنی جایی که شرکت مادر آن ByteDance واقع شده است با این وجود این شرکت میخواهد به یک استقلال هویتی رسیده و از هویت چینی خود فاصله بگیرد. در ماههای گذشته ، دولت ایالات متحده در پاسخ به آنچه نگرانی های امنیت ملی می داند فشار زیادی به تیک توک وارد نموده است. دولت آمریکا در ماه نوامبر با آنالیز روابط بین این اپ و دولت چین ، تحقیقات امنیت ملی را باز کرد و استفاده سربازان ارتش آمریکا استفاده از تیک تاک توسط دولت ممنوع خاطرنشان کرد.

بعضی ابراز نگرانی نموده اند که روابط بین چین و تیک تاک حریم اطلاعات کاربران را در معرض خطر قرار می دهد. اخیراً یک دانشجو در کالیفرنیا کوفق شد اطلاعات خصوصی یک دانشجوی دیگر را با یاری تیک تاک سرقت کند و در سرورهای چین ذخیره کند. از سوی دیگر تیک تاک توسط دادگاه فدرال ایالات متحده با مبلغ 1 میلیون دلار جریمه شده است چرا که متهم به جمع آوری اطلاعات بچه ها زیر 13 سال بدون رضایت والدینشان است.

منبع: انتخاب
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2800

به "چرا اپلیکیشن تیک تاک از چین فاصله می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اپلیکیشن تیک تاک از چین فاصله می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید