چرا گوشی پیکسل 4 ارزش خرید بالایی ندارد؟

به گزارش پرسینا بلاگ، جدیدترین گوشی های پرچم داری که هنوز فروش آن ها نیز رسما شروع نشده، پیکسل 4 و برادر بزرگ تر آن یعنی پیکسل 4XL هستند. حال تصمیم گرفتیم با آنالیز ویژگی های این گوشی به این پرسش پاسخ دهیم که آیا گوگل توانسته گوشی هوشمندی فراوری کند که ارزش خرید بالایی داشته باشد؟

چرا گوشی پیکسل 4 ارزش خرید بالایی ندارد؟

طبق آن چه که در رویداد معرفی گوشی های جدید گوگل شاهد بودیم، می توان پاسخ صریحی به این پرسش داد و آن هم این خواهد بود، خیر! نه پیکسل 4 و نه پیکسل 4XL در قبال آنچه که ارائه می دهند ارزش خرید بالایی ندارند و شاید بتوان آن ها را در دسته بدترین گوشی ها از این حیث دسته بندی کرد.

با این قیمت، مسلما گزینه های بهتری نسبت به این گوشی ها وجود دارند که می توانند حتی با قیمت پایین تر احتیاج کاربران را رفع سازند. بنابراین به نظر می رسد گوگل در جهت فروش دو گوشی خود با مشکل روبرو شود.

با برترین ویژگی های دوربین پیکسل 4 آشنا شوید

مشکل پیکسل 4 چیست؟

باتری

سال ها گذشته و تقریبا به همگان ثابت شده که هرچه پردازنده بهینه باشد، اما باز هم در گوشی های مبتنی بر اندروید، مقدار میلی آمپر بر ساعت (حجم باتری) است که حرف اول را در معین کیفیت باتری گوشی می زند.

نمی توان ضعف باتری را به بهانه برنامه های بهینه و یا سخت افزار بروز پوشاند و عبارت باتری ضعیف دقیقا آن چیزی است که با باتری پیکسل 4 معنا می گیرد. کمتر از سه ماه دیگر وارد سال 2020 می شویم و تقریبا همه شرکت های بزرگ فراوری نماینده گوشی های هوشمند سعی بر این دارند که باتری های خود را با ظرفیتی بالغ بر 3000 میلی آمپر ساعت فراوری نمایند.

حتی اپل که تا چند سال پیش به خاطر باتری ضعیف عمدتا سوژه کاربران می شد، سال جاری با آیفون 11 پرو مکس رکورد خوبی را از خود به جای گذاشت و باتری 3969 میلی آمپر ساعتی آن با عملکرد خیره نماینده توانست پرچم داران بنامی را شکست دهد.

اما در یک اقدام عجیب، گوگل باتری گوشی های خود را به زیر 3000 رساند؛ به عبارتی دقیق تر، 2800 میلی آمپر ساعت! معین نشده چرا گوگل دست به چنین کاری زده اما بعید به نظر می رسد حتی بتوان حداکثر یک روز هم روی باتری این گوشی حساب باز کرد!

جالب اینجاست کاربران گوشی پیکسل 3 نیز کم و بیش با مشکل باتری دست و پنجه نرم می کردند اما اینکه چرا گوگل اقدام به بهبود وضعیت آن ننموده در هاله ای از ابهام واقع شده است. به پر مصرفی اندروید، نمایشگر 90 هرتزی و سیستم رادار گوگل را که حتی در هنگامی که نمایشگر خاموش هست نیز فعال می ماند اضافه کنید تا عمق فاجعه در خصوص باتری پیکسل های جدید برایتان معین شود.

از چه زمانی گوگل هم مثل اپل خساست به خرج می دهد؟

64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 800 دلار!

بزرگ ترین مشکل بعد از باتری به این قسمت برمی شود! گوگل در مراسم معارفه پیکسل های جدید شاید نیمی از وقت را به صحبت در خصوص دوربین با کیفیت و خارق العاده آن گذراند. اما آیا 64 گیگابایت حافظه داخلی می تواند پاسخ گوی عکس ها و فیلم های ثبت شده توسط چنین دوربینی باشد؟!

علاوه بر کمبود فضای خالی، گوگل قابلیت پشتیبان گیری از عکس ها با کیفیت اورجینال را از برنامه Google Photos حذف کرد! در سال 2019 تخصیص 64 گیگابایت حافظه داخلی به یک گوشی 800 دلاری با چنین دوربین قدرتمندی به هیچ عنوان توجیه پذیر نخواهد بود. گوگل با معرفی پیکسل ها یک قدم رو به جلو برداشت، اما در عین حال دو قدم نیز عقب گرد داشته است.

عدم بهره مندی از دوربین فوق عریض

برای مقابله با گوشی های جدید سامسونگ و اپل، گوگل باید حداقل از سه دوربین در گوشی خود استفاده می کرد. گوگل در مراسم معارفه به این نکته اعتراف کرد که کاربران دوربین فوق عریض را بیشتر دوست دارند اما تله فوتو کاربردی تر است! در واقع این شرکت فراموش کرد این مردم هستند که تشخیص می دهند چه چیزی بیشتر به کارشان می آید.

قابلیت بزرگ نمایی و عکاسی پرتره گوگل حتی با آن یک دوربین در گوشی های پیکسل 3 و پیکسل 3a هم بسیار خوب بود و افزودن یک دوربین تله فوتو به جای دوربین فوق عریض به نظر انتخاب عاقلانه ای نمی آمد. منظور این نیست که گوگل نباید از دوربین تله فوتو استفاده می کرد؛ در واقع اگر قرار بود بین این دوربین و دوربین فوق عریض یک کدام انتخاب شود، بهتر بود فوق عریض به کار گرفته می شد. چون دو قابلیت یاد شده در گوشی های سری قبل نیز بسیار خوب و کارآمد بودند.

سال بعد قطعا شرکت های دیگر در زمینه عکاسی پیشرفت زیادی را خواهند داشت. بنابراین گوگل باید از همین حالا خساست را کنار گذاشته و برای رقابت و البته موفقیت، از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

نبود دانگل یا هندزفری بلوتوثی در جعبه

جایی که اپل تصمیم گرفت دست و دل باز باشد و سامسونگ یک هندزفری USB-C در جعبه نوت 10 گذاشت، گوگل تصمیم گرفت پیکسل ها را بدون جک هدفون، بدون دانگل تبدیل و حتی بدون هندزفری بلوتوثی روانه بازار کند! این در حالی است که خود گوگل شرکت سازنده ایرباد است که اخیرا از آن رونمایی کرد.

مسلما گوگل خواسته با فروش جداگانه این محصولات سود بیشتری کسب کند، اما حتی هندزفری معمولی با پشتیبانی از درگاه USB-C نیز می توانست رضایت بخش باشد. هرچه باشد، کاربر قرار است بیش از 800 دلار برای این گوشی ها هزینه کند و نبود یک هندزفری ساده واقعا توی ذوق می زند!

برنامه ضبط صدای پیکسل 4 بدون احتیاج به اینترنت گفتار را به متن تبدیل می نماید!

قیمت بسیار بالا

پیکسل 4 گوشی بسیار خوبی است. دوربین و نمایشگر بسیار با کیفیتی دارد. از نظر بروزرسانی نرم افزاری خیال کاربران آن تا مدت های زیادی راحت است. قابلیت های ریز و درشت بسیار زیادی نیز در آن وجود دارند که آن را به یک گوشی بسیار کاربردی تبدیل نموده اند.

اما آغاز قیمت از 800 دلار برای گوشی با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بیشتر حس یک گوشی میان رده را به کاربر القا می نماید تا یک بالارده فوق العاده! حتی اگر بخواهید حافظه را 64 گیگابایت دیگر افزایش دهید، باید 100 دلار بیشتر بپردازید! با وجود گوشی گلکسی اس 10 و یا حتی اس 10e با قابلیت های بیشتر و قیمتی نزدیک به پیکسل 4، چطور ممکن است گوگل بتواند کاربر را به خاطر یک سری قابلیت نه چندان ضروری، به خرید گوشی های جدید خود ترغیب کند؟

گذشته از نماینده های سامسونگ با قیمتی معادل پیکسل 4، وان پلاس 7T را نیز باید به گزینه های خود اضافه کنیم که با قیمت تنها 600 دلار، واقعا ارزش خرید بالایی دارد. اگر تمایلی به خرید گوشی های اندروید هم ندارید، می توانید با پرداخت 750 دلار، آیفون 11 نسخه 128 گیگابایتی را خریداری کنید.

هدف گوگل چیست؟

نگاهی به سیستم رادار پیکسل 4؛ ویژگی های فعلی و پتانسیل های آن

با نگاهی به تمام این مسائل و مسائل، سوالی که پیش می آید این است؛ آیا گوگل می خواهد به یکی از قطب های قدرتمند فروش گوشی های هوشمند تبدیل شود؟ این شرکت از زمان معرفی پیکسل 2 تا کنون در چند بخش بسیار با اهمیت، از باقی شرکت ها عقب تر بوده. تنها در زمینه دوربین بوده که بعد گذشت مدت طولانی بعد معرفی پیکسل 3، همچنان در مقایسه ها این گوشی بسیار قدرتمند ظاهر می شود و پا به پای گوشی ها با سه دوربین پیش می رود.

در اکثر زمینه ها گویی گوگل سعی می نماید همانند اپل رفتار کند. برای مثال حذف جک هدفون در پیکسل 2، شباهت زیاد اندروید استوک به iOS در حالی که در ابتدا این چنین نبود، استفاده از قابلیت تشخیص چهره سه بعدی و … . ظاهرا گوگل می خواهد یک اپل دیگر باشد. اما اینبار در بین گوشی های اندرویدی! ولی دلایل خوبی وجود دارد که پیش بینی کنیم این شرکت هرگز به چنین جایگاهی نخواهد رسید. مهم ترین دلیل این است که این شرکت عمدتا یک شرکت سازنده سخت افزار نیست و نخواهد بود.

سخت افزار برای گوگل در اولویت قرار ندارد و تنها به عنوان بخشی از منبع درآمد به آن نگاه می شود. گوگل در طراحی و توسعه محصولات و قابلیت های جدید بسیار خوب عمل می نماید اما ظاهرا بهبود این محصولات و قابلیت ها در طول زمان برای آن ها بسیار سخت است. تا اینجای کار هم این شرکت محصولات بسیاری را در طول زمان فدای سیاست اشتباه خود نموده.

نظر شما در رابطه با پیکسل 4 و برادر بزرگ تر آن چیست؟ آیا مسائل و مسائلی از این دست می توانند در تصمیم گیری نهایی کاربران برای خرید این گوشی شک و تردید ایجاد نمایند؟

بیشتر بخوانید: پیکسل 4 در برابر پیکسل 3؛ مروری بر مهم ترین تفاوت ها

منبع: phonearena

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1977

به "چرا گوشی پیکسل 4 ارزش خرید بالایی ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشی پیکسل 4 ارزش خرید بالایی ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید