چین: در 4 سال اخیر روابط میان پکن و واشنگتن به شدت آسیب دید

به گزارش پرسینا بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه چین از آسیب دیدن روابط میان این کشور و آمریکا در دوره ترامپ انتقاد کرد.

چین: در 4 سال اخیر روابط میان پکن و واشنگتن به شدت آسیب دید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از سی سی تی وی، چین از دولت تازه آمریکا خواست در اقدامی مشترک روابط دوجانبه را در جهت توسعه و پیشرفتی سالم و باثبات قرار بدهند.

بر این اساس، هوآ چانینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری گفت: روابط دوجانبه چین و آمریکا در چهار سال گذشته به شدت آسیب دید و این موضوع به زیان منافع هر دو ملت تمام شد.

هوآ گفت: آسیب جدی در روابط چین و آمریکا در چهار سال گذشته دقیقا به این علت رخ داد که دولت ترامپ در برداشت راهبردی خود از چین مرتکب اشتباهاتی بنیادین شد و پکن را بزرگترین رقیب راهبردی یا دشمن خود دانست. به همین علت از شیوه های متفاوت برای دخالت در امور داخلی چین استفاده کرد و از هیچ تلاشی برای سرکوب کردن، تهمت و افترا زدن به پکن فروگذار نکرد. فکر نمی کنم چنین رویکردی به سود منافع دو ملت چین و آمریکا باشد. این خواست ملت آمریکا هم نیست چرا که آن ها می خواهند شاهد پیشرفت سالم و باثبات در روابط دو جانبه بین دو کشور باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید نمود: پکن چشم به راه همکاری با دولت تازه آمریکا می ماند تا روابط دوجانبه به وضعیتی سالم بازگردد. فکر می کنم دولت جدید (آمریکا) باید در خدمت خواسته های مردم باشد و با نگاهی منطقی به چین بنگرد و بر اساس احترام متقابل، برابری و منافع متقابل به همکاری با پکن بپردازد تا روابط دو کشور هر چه زودتر در جهت توسعه و پیشرفت سالم و باثبات قرار گیرد.، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 6414

به "چین: در 4 سال اخیر روابط میان پکن و واشنگتن به شدت آسیب دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: در 4 سال اخیر روابط میان پکن و واشنگتن به شدت آسیب دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید