چین دومین ناوهواپیمابر خود را می سازد

به گزارش پرسینا بلاگ، پکن با هدف مقابله با افزایش حضور ناوهای هواپیمابر آمریکایی در دریای چین جنوبی، میخواهد تا یک ناوهواپیمابر بسازد تا این کشور در مجموع 2 ناو هواپیمابر داشته باشد.

چین دومین ناوهواپیمابر خود را می سازد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشاتودی، چین میخواهد تا با ساخت دومین ناو هواپیمابر خود، حضورش در عرصه دریایی را تقویت ببخشد.

پس از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در دریای چین جنوبی و همچنین با هدف حفظ منافع در منطقه، پکن در صدد است تا حضور خود در دریای چین جنوبی را افزایش دهد.

هنوز اطلاعات اندکی درباره ناو هواپیمابر چینی وجود دارد اما یانگ یوجون سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام نمود که این ناو در چین طراحی خواهد شد و در بندر دالیان نیز ساخته می گردد.

وی اضافه کرد: چین دارای خط ساحلی وسیعی بوده و ناوگان گسترده دریایی تحت قلمروی حاکمیتش واقع شده است. حفاظت از حاکمیت ناوگان دریایی و منافع و حقوق چین، ماموریت مقدس نیروهای مسلح این کشور به شمار می آید.

سخنگوی وزارت دفاع چین اضافه کرد که جنگنده جی-15 قادر خواهد بود تا بر روی این ناو هواپیمابر عملیاتی گردد.

تنها ناو هواپیمابر چین که لیائونینگ نام دارد در سال 1998 و پیش از آنکه اصلاحاتی بر روی آن انجام گردد از اوکراین خریداری شده بود.

با توجه به ادعاهای مالکیتی پکن درباره دریای چین جنوبی، این کشور به دنبال افزایش توانایی های دفاعی دریایی خود است.

یک کارشناس امور دریایی چین که خواست نامش فاش نگردد، در گفت وگو با رویترز اعلام نمود: ناوهای هوایپمابر آمریکایی زیادی در دریای چین حضور دارند که این موضوع چالش هایی را برای ما ایجاد نموده است. در صورتی که به دومین ناوهواپیمابر دست یابیم فشارها بر ما کاهش خواهد یافت. این موضوع مانع از آن می گردد که مورد آزار قرار بگیریم.

چین به طور متناوب تمرینات نظامی را در دریای جنوبی چین انجام می دهد تا به طور شفاف نشان دهد در زمینه استقرار نیروهای نظامی در منطقه مصمم است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

آمریکا بارها ضمن انتقاد از اقدام چین در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین، خواهان متوقف شدن این فعالیت ها شده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2921

به "چین دومین ناوهواپیمابر خود را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین دومین ناوهواپیمابر خود را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید