چین: هند مسئول تنش آفرینی در مرز لاداخ است

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وی فنگ هه ( Wei Fenghe) وزیر دفاع چین خطاب به راجنان سینگ ( Rajnath Singh) همتای هندی، گفت که مسئولیت کامل تشدید تنش در خط مرزی لاداخ با دولت دهلی است.

چین: هند مسئول تنش آفرینی در مرز لاداخ است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

وی همچنین از عزم چین برای حفاظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود سخن گفت.

با این حال، وزیر دفاع چین طی بیانیه ای، طرفین را به حل مسالمت آمیز مناقشه مرزی دعوت کرد و گفت: طرفین باید به توافق مهمی که بین شی جینپینگ رئیس جمهور چین و نارندرا مودی نخست وزیر هند، حاصل شده پایبندی کامل داشته باشند و بر حل مسائل به وسیله گفتمان و مشاوره تاکید نمایند.

همتای هندی نیز متقابلاً از لزوم باز گذاشن کانال ارتباطی میان منابع دیپلماتیک و نظامی سخن گفت و اهمیت ثبات در مناطق مرزی را یادآوری کرد.

گفتگوی وزرای دفاع چین و هند در مسکو و در حالی انجام شد که طرفین برای حضور در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، اتحادیه کشورهای مشترک المنافع (همسود) و سازمان پیمان امنیت جمعی به روسیه رفته اند.

همزمان، خبرگزاری رویترز می گوید که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای یاری به حل مناقشه مرزی دهلی-پکن اعلام آمادگی نموده است!

وی در این باره مدعی شده که اوضاع خیلی وخیم است و شدت برخورد دو کشور با این موضوع خیلی بیشتر از آن چیزی است که دیگران متوجه شوند.

بعد از درگیری که در ماه میلادی ژوئن رخ داد؛ نظامیان طرفین در دو سوی خط کنترل مرزی لاداخ صف آرایی نموده اند.

تا به امروز، کارگروه مشاوره و همکاری های مرزی هند-چین، هجده بار با هدف حل مناقشات در امتداد خط مرزی لاداخ به طول بیش از چهار هزار کیلومتر، تشکیل جلسه داده است و به رغم آنکه طرفین گاه به گاه یکدیگر را به نقض توافق کاهش تنش متهم می نمایند، رایزنی برای حل مسالمت آمیز مسئله ادامه داد.

به گزارش خبرنگاران، ترامپ در حالی از وساطت صحبت می نماید که عملاً با استناد به راهبرد چرخش به ایندوپاسیفیک، به دنبال ناامن کردن محیط پیرامونی چین از راه رویارویی با رقیب قدری چون هند است و اصولاً تنش با دهلی را برای مهار قدرتیابی پکن در محدوده آبی دو اقیانوس هند و آرام ضروری می بیند حال آنکه لازمه اصل میانجیگری، عدم جانبداری از هر یک از طرفین است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4938

به "چین: هند مسئول تنش آفرینی در مرز لاداخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: هند مسئول تنش آفرینی در مرز لاداخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید