کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای گیلان از فردا

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از کاهش پنج تا 10 درجه سلسیوس میانه دمای دما طی روزهای پایانی هفته خبر داد و متذکر شد: فرایند کاهش دما و بارندگی و وزش باد به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا روز شنبه ادامه دارد.

کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای گیلان از فردا

محمد دادرس در گفت وگو با خبرنگاران، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و وزش باد دانست و اظهار کرد: در حال حاضر دیلمان با 36.8 درجه سلسیوس و اسب وونی با 24.9 درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی مقدار رطوبت نسبی هوا را 84 درصد دانست و اضافه کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار تا فردا در منطقه است لذا طی این مدت آسمان شاهد افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعد و برق خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از ساعات عصر و شب با شکل گیری ناپایداری های موقتی و همرفتی در پاره ای از نقاط رگبار باران و رعد و برق و مه دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: از فردا با نفوذ سامانه ناپایدار، افزایش ابر، بارندگی، وزش باد، رعد و برق و تگرگ به ویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه مورد انتظار است.

دادرس، از کاهش پنج تا 10 درجه سلسیوس میانه دمای دما طی روزهای پایانی هفته خبر داد و متذکر شد: فرایند کاهش دما و بارندگی و وزش باد به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها تا روز شنبه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه وزش باد و رگبار باران به طور موقت در برخی از منطقه ها شدید خواهد بود، اضافه کرد: احتمال آسیب به سازه های سست بنیان، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7511

به "کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای گیلان از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوای گیلان از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید