کشف تونلی مخفی زیر اسرارآمیزترین معبد های باستانی

به گزارش پرسینا بلاگ، دانشمندان با بهره گیری از فناوری های جدید عکس برداری موفق به کشف راهی مخفی زیر معبدی باستانی در نزدیک شهر نیومکزیکوی کشور مکزیک شدند.

کشف تونلی مخفی زیر اسرارآمیزترین معبد های باستانی

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ کارشناسان باستان شناسی اعلام نموده اند تونل هایی مخفی زیر معبد مشهور به ماه (Pyramid of the Moon) در کشور مکزیک کشف نموده اند و اکنون در حال آنالیز چرایی ساخت آن ها هستند، برخی از محققان اعتقاد دارند اقوام باستانی ساکن منطقه از این تونل ها برای راه یابی به دنیای مردگان استفاده می کردند.

کشف تونل از طریق نوعی سیستم عکس برداری و اسکن معبد و مناطق اطراف آن اجرا شده است، عمق تونل از سطح زمین حدود هشت متر است و از زیر هرم عبور می نماید.

هرم ماه یکی ازبزرگترین معبد های باستانی در کشور مکزیک پس از هرم خورشید (Pyramid of the Sun) است.

این کشف فوق العاده در سایت باستانی تئوتیئواکان (Teotihuacan) در شمال شرقی مکزیکو سینی در کشور مکزیک به دست آمده است، اقوام باستانی آزتک سال ها بعد به شهر باستانی تئوتیئواکان وارد شدند و تحت تاثیر جذابیت معماری و شیوه زندگی مردمان آن قرار گرفتند.

کارشناسان اعتقاد دارند شهر باستانی تئوتیئواکان صد سالی پیش از تولد مسیح ایجاد شده و تا سال 200 میلادی دارای سکنه و پابرجا بوده است.

یکی از تونل های پیدا شده دارای عمق هشت و طول 15 متری است، کارشناسان اکنون در حال آنالیز یافت دیگر مسیر های ارتباطی مخفی و زیر زمینی درسایت باستان شناسی هستند.

گمانه زنی درباره وجود حفره و دالان زیر زمینی در سال 2017 انجام شد و حال دانشمندان موفق به کشف تونل های زیر زمینی شده اند.

اقوام باستانی آزتک و مایا دارای مراسم های آیینی خاصی بوده اند، آن ها صورفلکی به ویژه خورشید و ماه را می پرستیدند، در مناطق زندگی این اقوام در بازه های زمانی متناوب خشک سالی و کمبود بارش روی می داده است و در آن موقع آن ها به قربانی مردان جوان برای جلوگیری از خشم خدای خورشید می پرداختند.

باستان شناسان امروزه بقایای اسکلت و جمجمه صد ها هزار انسان را در دخمه و دلان هایی درکشور مکزیک کشف نموده اند که قربانی شده اند.

به تدریج این اقوام باستانی به دلیل خشک سالی، جنگ بین اقوام مختلف و ورود اسپانیایی ها به قاره آمریکا امپراتوری خود را از دست دادند و تمدن هایی چون آزتک، مایا و اینکا منقرض شدند.

منبع:Dailymail

تونلی مخفی زیر معبد ماه در مکزیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4

به "کشف تونلی مخفی زیر اسرارآمیزترین معبد های باستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تونلی مخفی زیر اسرارآمیزترین معبد های باستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید