کمبود تاریخی نیروی کار در انگلیس در پی بحران برگزیت و کرونا

به گزارش پرسینا بلاگ، اتاق بازرگانی انگلیس ازکمبود تاریخی نیروی کار در این کشور پیامد برگزیت و بحران کرونا خبر داد.

کمبود تاریخی نیروی کار در انگلیس در پی بحران برگزیت و کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه هندلزبلات آلمان در مطلبی نوشت: مسئله برگزیت و همه گیری کرونا همچنان باعث کمبود آشکار نیروی کار در انگلیس می شود.

انجمن اتاق بازرگانی انگلیس (BCC) شب گذشته گفت که در سه ماهه چهارم سال 2021 حدود 79 درصد شرکت ها در انگلیس در یافتن کارمند مشکل داشتند، که این یک رکورد تاریخی محسوب می شود. به ویژه بخش های مربوط به ساخت و ساز و بخش مهمان داری تحت تاثیر این کمبود ها قرار گرفتند. به طور سنتی در این زمینه ها بیشتر تعداد زیادی از شهفرایندان اروپایی در انگلیس کار می کردند.

از زمان نهایی شدن برگزیت قواعد مهاجرت سختگیرانه تری در انگلیس اعمال شده که امکان دسترسی به نیروهای کار خارجی را برای شرکت ها را سخت می کند.

شرکت های بازاریابی و رسانه ای کمتر تحت تاثیر این شرایط قرار گرفتند؛ اما بر اساس اطلاعات انجمن اتاق بازرگانی انگلیس درخواست ها در این زمینه ها هم به بالاترین سطح خود رسیده است.

بر اساس اطلاعات رسمی در حال حاضر بیش از یک میلیون شغل در انگلیس خالی است و به گفته جین گراتون از کارشناسان اتاق بازرگانی انگلیس این نتایج نشان می دهد که خطر در کمین فرایند بهبود اقتصادی در دوران پسا کرونا در انگلیس است. به دلیل کمبود کارگران ماهر شرکت ها در تامین تقاضاها با مشکل روبرو می شوند. به گفته گراتون این شرایط فشارها بر زنجیره تامین را افزایش می دهد.

وی از دولت خواست برای آموزش نیروهای متخصص داخلی بیشتر سرمایه گذاری کند و اجازه ویزاهای موقت برای متخصصان خارجی را بدهد.

قبل از برگزیت شهفرایندان اتحادیه اروپا بیش از نیمی از همه کارکنان صنعت غذا در انگلیس را تشکیل می دادند. در دوران کرونا بسیاری از شاغلان اروپایی در این بخش ها به وطن خود بازگشتند و قواعد سختگیرانه دوران پسا برگزیت هم امکان جایگزین برای این پرسنل را سخت کرد.

انجمن حمل و نقل جاده ای انگلیس هم در سال 2021 با کمبود شدید راننده کامیون روبرو شد که دلیل مهم آن مسئله برگزیت است. بسیاری رانندگان اروپایی انگلیس را ترک کرده اند و به دلیل مراحل ویزای پیچیده و گران به دلیل عواقب برگزیت رانندگان نو جایگزین نشدند.

مسئله کمبود شدید راننده کامیون سال گذشته مسائل قابل توجهی را در انگلیس ایجاد کرده بود و تعدادی از پمپ بنزین ها به این دلیل دچار کمبود سوخت شدید شده و تعطیل شدند. قفسه بسیاری از سوپر مارکت ها هم خالی ماند.

کمبود پرستار و راننده اتوبوس هم به عنوان یکی دیگر از عواقب برگزیت سال گذشته شرایط سختی را در این کشور ایجاد کرد.

ارتش انگلیس هم اخیرا برای جبران کمبود نیروی کار حاصل از شیوع اومیکرون در بیمارستان های لندن مستقر شده است.

لندن طی روزهای گذشته با موج نو و فزاینده مبتلایان به ویروس کرونا روبرو شده و این مساله موجب شده تا تعداد زیادی از نیروهای کادر درمان به این بیماری مبتلا شده و توانایی حضور در محل کار خود را نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7972

به "کمبود تاریخی نیروی کار در انگلیس در پی بحران برگزیت و کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود تاریخی نیروی کار در انگلیس در پی بحران برگزیت و کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید