کمیسیون انتخابات افغانستان: یکی از تیم های انتخاباتی مانع بازشماری آرا می گردد

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان ضمن ابراز نگرانی از تاخیر در بازشماری آرا گفت که یکی از تیم های انتخاباتی مانع بازشماری آرا می گردد.

کمیسیون انتخابات افغانستان: یکی از تیم های انتخاباتی مانع بازشماری آرا می گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفت که در طی این هفته کمیسیون بارها از آمادگی برای بازشماری آرای حدود 2 هزار مرکز رأی دهی اطلاع داد اما به دلیل ممانعت یکی از تیم های انتخاباتی تاکنون پیروز به انجام این کار نشده است.

وی بدون نام بردن از این تیم به رادیو آزادی گفت که عدم همکاری تیم برای شروع بازشماری آرا موجب تاخیر بیشتر در برنامه های کمیسیون شده است.

وی همچنین تاخیر بوجود آمده برای بازشماری آرا را نگران کننده خواند.

این در حالی است که پیش از این نیز کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی دستور بازشماری هزار و 844 مرکز رأی دهی را صادر نموده است.

از سوی دیگر نیز تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله می گوید تا زمانی که حدود 300 هزار آرایی که به دلایل مختلف از نظر آنها فاقد اعتبار است توسط کمیسیون باطل اعلام نشود بازشماری آرا نیز بی فایده خواهد بود.

از سوی دیگر تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی نیز تعویق در تقویم انتخاباتی افغانستان را زمینه ساز بحران می داند.

داوود سلطان زوی از اعضای این دسته ای انتخاباتی می گوید، اگر کمیسیون مطابق تقویم جدید کار هایش را به پیش نبرد، بحران به میان خواهد آمد.

با این وجود مولانا عبدالله از اعضای کمیسیون انتخابات نیز امروز (آدینه) به رسانه ها گفت که با توجه به ظرفیت کاری کمیسیون انتخابات امکان اعلام نتایج ابتدایی تا تاریخ 23 آبان وجود ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2355

به "کمیسیون انتخابات افغانستان: یکی از تیم های انتخاباتی مانع بازشماری آرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون انتخابات افغانستان: یکی از تیم های انتخاباتی مانع بازشماری آرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید