گاو بازی؛ معرفی تفریحات بی رحمانه علیه حیوانات

به گزارش پرسینا بلاگ، در تمام نقاط کره زمین، سرگرمیات و سرگرمی هایی وجود دارند که برای انجامشان بی رحمی های بسیاری علیه حیوانات صورت می گیرد. در اولین مقاله از سری معرفی سرگرمیات بی رحمانه علیه حیوانات با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد یکی از همین سرگرمیات یعنی گاوبازی صحبت کنیم.

گاو بازی؛ معرفی تفریحات بی رحمانه علیه حیوانات

در پی مقالات گردشگری حیات وحش، این بار به سراغ تفریحی می رویم که با حقوق حیوانات کاملا مغایر است و با این وجود شاید همین تفریح، بهانه ای باشد برای اینکه قشر خاصی از افراد به کشورهای مختلف سفر کنند. گاوبازی تفریحی است که طرفداران و مخالفان خاص خود را دارد. طرفداران گاوبازی معتقدند که گاوبازی تمدن و رسومات فرهنگ اسپانیایی را به شیوه هنرمندانه ای بازگو می کند. اما در حقیقت گاوبازی یک تفریح خونین است که به خاطر آن سالانه هزاران حیوان مورد شکنجه قرار گرفته و کشته می شوند.

گاوبازی چیست؟

گاوبازی یک نمایش سنتی است که در کشورهایی همچون اسپانیا، پرتغال، بخش های جنوبی فرانسه و بعضی از کشورهای آمریکای لاتین (مکزیک، کلمبیا، اکوادور، ونزوئلا و پرو) انجام می شود. در این نمایش، یک گاو وحشی در دام مردان پیاده یا سوار بر اسب افتاده و از طریق آن ها به بازی گرفته شده و در نهایت کشته می شود. در بعضی از کشورها همچون پرتغال، کشتن گاوها در زمین نمایش غیرقانونی است که اصطلاحا به آن گاوبازی غیر خونین می گویند. ناگفته نماند که در این مدل گاوبازی، باز هم گاو از درد و فشار بسیار زیادی رنج می برد و معمولا پس از اتمام نمایش و ترک محل نمایش کشته می شود.

گاوبازی چگونه انجام می شود؟

در یک نمایش گاوبازی معمولی، گاو از طریق ماتادورهای پیاده یا سوار بر اسب با نیزه های معمولی یا نیزه های مخصوص شکار مورد حمله قرار می گیرد. ماتادورها معمولا گاو خسته و سردرگم را مجبور می کنند تا چند حمله انجام دهد و سپس آن را با شمشیر از پای درمی آورند و اگر گاو با شمشیر کشته نشد، آن قدر به آن ضربه وارد می کنند تا فلج شود. هنگامی که گاو روی زمین می افتد، نخاعش را قطع می کنند و گوش ها و دمش را به عنوان یک دستاورد قطع می کنند که احتمال دارد در این حال گاو هنوز هم درد را حس کند.

اگر فکر می کنید که گاوبازی یک نبرد کاملا عادلانه است، دوباره به این قضیه فکر کنید! گاوهای مخصوص گاوبازی به طور اختصاصی پرورش داده می شوند. گاوهایی با دید محدود چشم که آن ها را طوری آموزش می دهند که برای حملات مختلف آماده باشند. این گونه گاوها را دو روز پیش از نمایش حسابی کتک می زنند، تا دو روز به آن ها آب و غذا نمی دهند، گوش هایشان را چرب می کنند و در کل گاوها از هر نظر ضعیف خواهند شد و سپس به سمت نمایش اصلی و ملاقات ماتادور می فرایند. آیا همچنان معتقدید که این نبرد عادلانه است؟

حقایقی که باید بدانید

  • سالانه 13,300 گاو وحشی در مسابقات رسمی گاوبازی کشته می شوند (معادل 36 گاو در روز)
  • هر سال بیش از 200 اسب در مسابقات گاوبازی کشته می شوند که معمولا به دلیل حمله گاو و شاخ زدن آن خواهد بود. بسیاری از اسب ها به دلیل مسابقات گاوبازی از صدمات بسیار جدی رنج می برند.
  • در حالی که گاوبازی هنوز در بسیاری از بخش های اسپانیا قانونی است، اما این ورزش در کاتالونیا و جزایر قناری کاملا ممنوع است. گاوبازی در بسیاری از منطقه ها فرانسه ممنوع شده اما در بخش هایی از جنوب این کشور همچنان قانونی است.
  • با وجود اینکه طرفداران گاوبازی عکس این مسئله را ابراز می کنند، اما گاوبازی هیچگاه یک قطب اصلی اشتغال زایی نبوده و نیست. سالانه کمتر از 400 نفر در کل اسپانیا به صورت تمام وقت در حیطه گاوبازی مشغول به کار هستند.
  • قطب های اصلی گاوبازی در اروپا سالانه درآمدی حدود 600 میلیون پوند دارند و تخمین زده می شود که مبلغی حدود 37 میلیون پوند از طریق اتحادیه اروپا در قالب یارانه برای پرورش گاوها دریافت می کنند.
  • نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که عموم مردم با گاوبازی مخالف اند. 89٪ از مردم بریتانیا حاضر نیستند که به یک نمایش گاوبازی بفرایند. 67٪ از مردم اسپانیا به گاوبازی علاقه ای ندارند و در فرانسه، 69٪ از مردم با گاوبازی و درآمدهایی که از آن حاصل می شود مخالف اند.

چه کاری از ما برمی آید؟

اگر از مخالفان گاوبازی هستید و این تفریح را یک عمل وحشیانه در قبال حیوانات می دانید و قصد دارید تا به سهم خود کاری در جهت منع این تفریح ناسالم انجام دهید، می توانید در کنار راهکارهای اصلی و داوطلبانه، راهکارهای زیر را هم مد نظر قرار دهید:

  • سعی کنید در سفرهای خود تا حد امکان به نمایش های گاوبازی نروید و از دوستان و آشنایان خود هم درخواست کنید تا به این نمایش ها نفرایند.
  • آژانس های مسافرتی، تورهای تفریحی، هتل ها یا رستوران هایی را که به هر نحوی گاوبازی را ترویج می دهند تحریم کنید و کاری کنید تا بدانند دلیل شما برای این عمل، مخالفت با گاوبازی است.

نظر شما در مورد گاوبازی چیست؟ آیا در مسافرت های خود به دیدن گاوبازی خواهید رفت؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / right-tourism.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7965

به "گاو بازی؛ معرفی تفریحات بی رحمانه علیه حیوانات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاو بازی؛ معرفی تفریحات بی رحمانه علیه حیوانات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید