گنبد سلجوقی شوط احیا می شود

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان غربی فرماندار شوط گفت: بازسازی و ساماندهی گنبد سلجوقی روستای کندال شوط با اعتبار بالغ بر 1.5 میلیارد ریال اجرایی می شود.

گنبد سلجوقی شوط احیا می شود

حسن عبدالهی اصل در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 1.5 میلیارد ریال برای احیا و بازسازی اثر تاریخی کندال اختصاص داده شده است، افزود: جاده درسی به این گنبد و محوطه تاریخی آن امسال ساماندهی می شود.

به گفته فرماندار شوط در فاز دوم احیای این اثر تاریخی نیز یک میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات بازسازی، آواربرداری و بهسازی این بنا در کنار بازسازی گنبد اصلی بنا که تا 70 درصد تخریب شده بود به همت میراث فرهنگی و صنایع دستی استان در دستور کار قرار گرفت، افزود: امروزه شاهد پیشرفت فیزیکی 80 درصدی آن هستیم.

عبدالهی اصل، گنبد تاریخی گندال را میراثی بازمانده از دوران سلجوقیان به عنوان بزرگترین گنبد تاریخی در شمال غرب استان یاد کرد و افزود: این اثر تاریخی در روستای کندوان شوط بنا شده است و احیای آن از سال گذشته آغاز شده بود.

به گزارش خبرنگاران، گنبد تاریخی کندال شوط، از نمای بیرونی دارای یک پلان 8 ضلعی و از نمای داخلی به صورت دایره ای شکل است. شوط با داشتن 35 اثر ثبت شده ملی و بیش از این تعداد آثار تاریخی ناشناخته و ثبت نشده از جمله حمام تاریخی روستای صوفی ظرفیت بالایی در حوزه میراث فرهنگی و آثار تاریخی دارد.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4494

به "گنبد سلجوقی شوط احیا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنبد سلجوقی شوط احیا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید