آغاز اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگاری آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش پرسینا بلاگ، معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگاری آثار تاریخی این استان آغاز شد.

آغاز اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگاری آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، کوروش باباییان روز پنجشنبه 5 تیرماه 1399 با اعلام این خبر تأکید کرد: در این طرح معاونت میراث فرهنگی در نظر دارد در راستای اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگاری (کاداستر) اقدام به تهیه شبکه اطلاعاتی بناها و محوطه های تاریخی و معین حدود تمامی آثار تاریخی استان کند.

او افزود: این اقدام منجر به تشکیل نقشه ای جامع از املاک و زمین های تاریخی استان می شود، ایجاد سامانه دیجیتالی، تأثیر به سزایی در تسریع بررسی و پیشگیری از احتمال هرگونه تداخلات طرح های عمرانی و ساخت و ساز در این زمین ها دارد.

معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: به این ترتیب تمامی خدمات و سرویس های اداره کل استان در حوزه آثار تاریخی با حداقل هزینه، حداکثر سرعت و در کمترین زمان ممکن در اختیار افراد قرار می گیرد.

او افزود: این طرح به شکل مرحله ای انجام می شود، در مرحله نخست بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی مورد نظر هستند.

باباییان شرح داد: این استان هم اکنون 4هزار اثر تاریخی شناسایی شده دارد.

او افزود: در مرحله نخست این طرح 200 طرح با 400 میلیون ریال اعتبار معین حدود می شود.

معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله بعد معین حدود بقیه آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری است که در سال های آینده اجرایی خواهد شد.

ماده 9 قانون جامع حدنگاری کشور مصوب 1393، تمامی دستگاه های اجرایی را مکلف کرده تا همه مستثنیات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود ازجمله معینات ثبتی، کاربری، نام بهره برداری و نقشه های مختصات جغرافیایی املاک یاد شده را با رعایت جنبه های امنیتی در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دهند.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4716

به "آغاز اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگاری آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز اجرای ماده 9 قانون جامع حدنگاری آثار تاریخی در چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید