10 جاذبه توریستی برتر چین

به گزارش پرسینا بلاگ، سرزمین پهناور چین بناهای باستانی، منظره ها دل انگیز و فرهنگی عالی دارد که آن را به سومین مقصد محبوب توریستی جهان تبدیل نموده است.

10 جاذبه توریستی برتر چین

محصولات محلی، صنایع دستی، گیاهان دارویی و فرهنگ چین مجذوب نماینده ترین چیزها از نظر دنیاگرد هایی است که که به این کشور سفر می نمایند. سیستم حمل و نقل مناسب، رستوران های خوب و غذاهای خوشمزه هم یکی دیگر از دلایل سرازیر شدن این تعداد دنیاگرد به چین است.

اگر قصد سفر به چین را دارید نگاهی به 10 جاذبه برتر آن بیاندازید تا بدانید اول از همه باید از کجاها بازدید کنید!

10- خط چهر ناحیه پودانگ

ناحیه پودانگ در قسمت شرقی رود هوانگ هو در شهر شانگهای واقع شده است. خدماتی مانند قطارهای فوق سریع مغناطیسی، کشتی ها، تاکسی ها و اتوبوس ها رسیدن به این ناحیه را آسان نموده اند. در این جا می توانید آسمان خراش ها، موزه ها و پارک های زیبایی را ببینید. برج تلویزیونی مروارید خاور اصلی ترین جاذبه ناحیه پودانگ است. این برج 468 متری دومین برج تلویزیون بلند چین است و به خاطر معماری خاصی که دارد بسیار تماشای است. این برج دارای 3 کره بزرگ و 5 کره کوچک است.

9- کوهستان زرد

کوهستان زرد در استان آن هوئی واقع شده است، 1863 متر است. چشمه های آب گرم، درختان کاج، ابرها و نوک قله های پوشیده از برف اصلی ترین جاذبه این کوه ها است. این کوهستان برترین مکان برای تماشای غروب و طلوع آفتاب است. بعلاوه محبوب ترین مکان برای کوهنوردی در چین هم هست. کوهستان زرد یکی از میراث های دنیای یونسکو است. 140 بخش مختلف از این کوهستان برای بازدید جهانگردان باز است. وقتی به بالای کوهستان رسیدید، چشم انداز ای که زیر پاهای تان و در اطراف مشاهده می کنید استثنایی است!

در این کوهستان سنگی به ارتفاع 11 متر و طول 8 متر وجود دارد که به نام سنگ پرنده معروف شده و بر روی لبه نازکی واقع شده است، این سنگ هم یکی از جاذبه های کوهستان زرد است. در بالای این کوهستان می توانید از خدمات هتل بهره ببرید.

8- دره جیوژایگو، سیچوآن

دره جیوژایگو جز منطقه ها طبیعی حفاظت شده و یک پارک ملی است که در سیچوآن واقع شده است. این منطقه حفاظت شده یکی از میراث های دنیای یونسکو هم هست. این دره به خاطر دریاچه رنگی اش، آبشار چند طبقه و قله های سفید پوشش محبوب شده است. بعلاوه وجود خرس پاندا و میمون هایی که در این دره زندگی می نمایند هم بر مجذوب نمایندهیت آن افزوده اند. در هر فصلی می توان از دره جیوژایگو بازدید کرد به خصوص در پاییز، تا از بازی رنگ ها در این دره شگفت زده شوید.

7- کروز رودخانه لی

رودخانه لی یکی از عجایب آبی دنیا است و کروز رودخانه لی یکی از فعالیت های محبوب جهانگردان در چین است. این رودخانه بیش از 83 کیلومتر طول دارد. دنیاگرد ها می توانند منظره ها زیبای اطراف رودخانه، دره ها و تپه های زیبا، صخره های بلند و شیب دار، غارها و جنگل را در دو طرف رودخانه ببینند. جهانگردان بعلاوه این شانس را دارند که به سبک زندگی روستاهایی که در ساحل رودخانه واقع شده اند و بیش از 500 سال قدمت دارند نگاهی بیاندازند.

6- بندرگاه ویکتوریا، هنگ کنگ

سومین بندرگاه بزرگ دنیا، بندرگاه ویکتوریا، محبوب ترین جاذبه هنگ کنگ است و به خاطر نمای پانورامایی که به جهانگردان می دهد بسیار پر بازدید است. سمفونی چراغ ها در بندرگاه ویکتوریا که از 40 آسمان خراش نزدیک بندر درست شده است، چیزی است که باید حتما یک بار آن را تجربه کنید. این 40 آسمان خراش دارای نمایشگرهای لیزری هستند. این سمفونی در سال 2005 به کتاب رکوردهای گینس راه یافت و به عنوان بزرگ ترین نمایش ثابت نور و صدا در دنیا به ثبت رسید. کروز شبانه در بندرگاه ویکتوریا برترین راه برای تجربه سمفونی چراغ ها است. برج ویکتوریا با ارتفاع 554 متر در نوک کوهستان ویکتوریا، نمایی عالی از بندرگاه را به چشمان جهانگردان هدیه می دهد.

5- معبد بهشت، پکن

یکی از محبوب ترین مکان های مذهبی در چین، معبد بهشت د مرکز پکن واقع شده است. این معبد به خاطر معماری خاصش بسیار معروف است و یکی دیگر از میراث های دنیای یونسکو است. این معبد نمونه خوبی از معماری سلسله مینگ در چین است. معبد بهشت در بین سال های 1406 تا 1420 به وسیله امپراطور یونگ ساخته شد تا هر ساله در آن بهشت را ستایش نمایند تا کشاورزان محصول خوبی به دست آورند. طراحی معبد رابطه بین زمین و آسمان را نشان می دهد.

4- غارهای موگائو

به این غارها، غارهای هزاران بودا هم گفته می شود. این غارها مجموعه ای از 600 غار هستند که تنها 30 عدد از آنها برای بازدید عموم باز اند. این غارها شامل آثار هنری دین بودا هستند که بعضی از آنها بیش از 1000 سال قدمت دارند. اولین قسمت غارهای موگائو در سال 366 حجاری شد. در ابتدا غارهای موگائو مکانی برای مدیتیشن بودند و بعدها به مکانی برای زیارت تبدیل شدند.

3- ارتش سفالی، شیان

هزاران سرباز سفالی به همراه اولین امپراطور چین در مقبره او دفن شدند که آنها را به عنوان ارتش سفالی می شناسند. کشف این سربازان یکی ازکشف های مهم در تاریخ باستان شناسی بود. ارتش سفالی از 8000 سرباز، 520 اسب و 300 ارابه تشکیل شده است. ساخت و ساز این مقبره به سال 246 قبل از میلاد مسیح برمی شود، درست بعد از تاج گذاری چین شی هوان به عنوان اولین امپراطور چین در سن 13 سالگی . چینش سربازان و اسب های سفالی میدان جنگ را تداعی می نماید.

باستان شناسان در این مکان نوازندگان، رقاصان و آکروبات بازان سفالی هم پیدا کردند. پس از کشف ارتش سفالی در سال 1974، دولت سریعا در عرض 1 سال این مکان را به موزه ای باستانی تبدیل کرد.

2- شهر ممنوعه، پکن

آن را به عنوان قصر امپراطوری هم می شناسند، بزرگ ترین قصر دنیا که در پکن جای گرفته است. کل مجموعه شهر ممنوعه مساحتی به میزان 183 هکتار را پوشش می دهد و از 980 ساختمان که مجموعا دارای 8707 اتاق هستند ساخته شده است. شهر ممنوعه بزرگ ترین مجموعه مجسمه های چوبی دنیا را در خود نگه داشته است. این جاذبه تماشای هر ساله 10 میلیون جهانگرد را به خود جذب می نماید. ساخت و ساز این قصر بزرگ در سال 1407 شروع شد و تکمیل آن 14 سال طول کشید.

1- دیوار بزرگ چین

هر بازدیدی از چین بدون تماشا دیوار بزرگ چین چیزی کم دارد. این دیوار بزرگ شناخته شده ترین بنای چین، طولانی ترین بنای ساخته شده به دست انسان و یکی از عجایب هفتگانه دنیا است. این دیوار در حقیقت از مجموه ای از دیوارهای ناپیوسته درست شده که دور تا دور مرز چین را فرا گرفته اند و برای حفاظت از چین ساخته شده اند. طول دیوار بزرگ چین 8850 کیلومتر است.

شاید تا به امروز فکر می کردید که همه قسمت های این دیوار با هم و به دستور یک امپراطور ساخته شده اند اما در واقع این دیوار بزرگ به وسیله سلسله های مختلف و در قرن های مختلف کامل شده است. اولین قسمت دیوار بزرگ چین در سال 220 تا 206 قبل از میلاد و در زمان امپراطور اول چین، چین شی هوان، ساخته شد.

منبع: فوت و فن / themysteriousworld.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8121

به "10 جاذبه توریستی برتر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه توریستی برتر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید