14شهر آذربایجان غربی فاقد کتابخانه است

به گزارش پرسینا بلاگ، خدیجه معصومی، مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، گفت: در حال حاضر از 48 نقطه شهری استان 14 شهر فاقد کتابخانه هستند.

14شهر آذربایجان غربی فاقد کتابخانه است

وی با اشاره به اینکه تنها یک درصد از جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند، یاد آور شد: سرانه مطالعه کتاب در استان نسبت به میانه کشوری پایین تر است.

معصومی خاطر نشان کرد: 95 باب کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل با یک میلیون و 500جلد کتاب در استان وجود دارد.

وی در مورد اقدامات نهاد کتابخانه عمومی در جهت توسعه کتابخوانی در استان نیز اظهار کرد: برگزاری پویش های مختلف اهدای کتاب، برگزاری دو دوره وقف کتاب،

عضوگیری رایگان ، همگی اقدامات کتابخانه های عمومی استان در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی است و همه این طرح ها به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم و... در سطح کتابخانه های عمومی کشور برگزار می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: توسعه یافتگی هرکشور و جامعه به اندازه کتابخوانی آن جامعه وابسته است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا و دستورات ملی مقابله با بیماری کرونا، کتابخانه ها در دو سال گذشته در بازه های زمانی مختلف با تعطیلی ناخواسته روبرو بوده اند و در حال حاضر با کاهش محدودیت ها و بازگشایی کتابخانه ها، امکان ارائه خدمات گسترده به کاربران فراهم شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8015

به "14شهر آذربایجان غربی فاقد کتابخانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14شهر آذربایجان غربی فاقد کتابخانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید