30 حقیقت جالب درباره کشور اندونزی

به گزارش پرسینا بلاگ، حقایقی از اندونزی

جمهوری اندونزی کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده و بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام قرار گرفته است. این منطقه بزرگترین کشور جزیره ای در جهان بوده که دارای بیش از 17 هزار جزیره است. مساحت کل آن بیش از 900 هزار کیلومتر مربع بوده، چهاردهمین مناطق مسکونی بزرگ در جهان و هفتمین مناطق مسکونی بزرگ را در سراسر سرزمین های مشترک و دریایی دارد. جمعیت این کشور بیش از 238 میلیون نفر بوده که چهارمین کشور پرجمعیت در جهان را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان می باشد. جاوا، پرجمعیت ترین جزیره جهان بوده که نیمی از مردم اندونزی را در خود جای داده است. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب حقایقی از اندونزی که حتما جالب خواهد بود را بخوانیم.

30 حقیقت جالب درباره کشور اندونزی

حقایقی از اندونزی در خصوص جمعیت و موقعیت این کشور

  1. اسم اندونزی از کلمه لاتین Indus به معنی هندی و کلمه یونانی nesos به معنی جزیره تشکیل شده است. اندونزی در اصل در گذشته به نام مجمع الجزایر هند شناخته می شده است.
  2. اندونزی عظیمترین کشور دنیا بوده که تنها از جزایر تشکیل شده است. این کشور شامل 17508 جزیره بوده که در حدود 6 هزار عدد از آن ها دارای جمعیت ساکن هستند.
  3. اندونزی 238 میلیون نفر جمعیت داشته که پس از چین، هند و ایالات متحده، چهارمین کشور پرجمعیت دنیا می باشد. جزیره جاوا با بیش از 140 میلیون نفر، پرجمعیت ترین جزیره در دنیا است.
  4. در 8 سپتامبر 1664 یک هلندی به نام پیتر استویوسانت (Pieter Stuyvesant) یکی از عجیب ترین معاملات املاک را انجام داد. او حقوق جزیره نیوآمستردام را که امروزه به نام جزیره منهتن شناخته می شود برای اندونزی که تحت کنترل بریتانیا بود راه اندازی کرد. این معامله همچنین نقطه عطف مهمی در تاریخ آمریکا بود.

حقایقی از اندونزی در خصوص زبان و تاریخچه آن

  1. مارکوپولو اولین اروپایی بود که در سال 1292 به اندونزی سفر کرد.
  2. مجمع الجزایر اندونزی در حلقه آتش اقیانوس آرام واقع شده است. این کشور دارای بیش از 400 آتشفشان فعال بوده و حداقل 3 زمین لرزه در روز در آن اتفاق می افتد.
  3. باهاسا (Bahasa) اندونزی زبان رسمی این کشور بوده اما بیش از 700 زبان دیگر نیز در آن به رسمیت شناخته می شود.
  4. جاوا پس از رشد دانه های قهوه در این شهر به یک اصطلاح عامیانه تبدیل شده است. بوته قهوه و عادت به نوشیدن آن توسط شرکت هلندی در سال 1696 از شرق هند به اندونزی معرفی شده است.
  5. در طول جنگ دنیای دوم، در بین سال های 1942 تا 1945 ژاپن به تهاجم و تسخیر اندونزی اقدام کرد.

حقایقی از اندونزی در خصوص گونه های گیاهی و جانوری

  1. اندونزی سومین تولیدکننده گازهای گلخانه در دنیا می باشد.
  2. اندونزی دارای تنوع بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری می باشد. این کشور پس از برزیل بیشترین میزان تنوع زیستی را داشته و رتبه دوم را در دنیا دارد.
  3. از 10 جزیره عظیم دنیا، سه مورد از آن ها در اندونزی واقع شده است که شامل بورنئو، پاپوا گینه نو و سوماترا می باشد.
  4. با وجود اینکه اندونزی یکی از اعضای گروه G20 و اقتصاد پیشرو در دنیا می باشد اما در حدود نیمی از جمعیت این کشور روزانه کمتر از 2 دلار آمریکا درامد دارند.
  5. کلمه کچاپ در زبان انگلیسی از kecap اندونزیایی آمده که یک سس سویا شیرین می باشد.

حقایقی از اندونزی در خصوص دین و مذهب

  1. جاکارتا در اندونزی، عظیمترین مرکز جمعیتی دنیا بوده که سیستم قطار شهری ندارد. این موضوع باعث ایجاد برخی از بدترین ترافیک ها در دنیا می شود.
  2. اورانگوتان نر بالغ تنها در جزایر بورنئو و سوماترا اندونزی پیدا شده و هشت برابر قوی تر از یک انسان می باشد.
  3. فلفل سیاه از جنوب هند در سال 600 پیش از میلاد به سوماترا و جاوا اندونزی آورده شده است. این نوع از فلفل در نتیجه جمع آوری میوه های نابالغ و خشک کردن آن ها در نور خورشید به دست می آید. فلفل سفید از میوه های عظیمتر مانند انگور بدست می آید.
  4. مسلمانان 87.2 درصد از جمعیت اندونزی را تشکیل داده و این امر باعث شده تا عظیمترین کشور با اکثریت مسلمان باشند.
  5. کرگدن جاوان یک گونه نادر است که تنها در اندونزی یافت می شود. در سال 2011 فدراسیون بین المللی کرگدن ها اظهار داشت که این گونه منقرض شده است. تنها 50 مورد از این حیوانات در شبه جزیره یونگ کولون زندگی می کنند که تنها نمونه های باقی مانده در حیات وحش هستند.

حقایقی از اندونزی در خصوص جزایر این کشور

  1. جاکارتا که در زبان هلندی به باتاویا (Batavia) شناخته می شود پایتخت اندونزی بوده و سیزدهمین شهر عظیم در دنیا می باشد.
  2. جزیره سوماترا در اصل به نام اسوارنادویپا (Swarnadwipa) به معنی جزیره طلا بوده است. مارکوپولو در طول سفر خود به مجمع الجزایر اندونزی در سال 1292 با نامگذاری سوماترا بر روی این جزیره نام اصلی آن را خراب کرد.
  3. اندونزی تنها کشوری است که اژدهای کومودو، عظیمترین مارمولک دنیا در حیات وحش آن زندگی می کند. اولین گزارشی که از این موجود منتشر شد در سال 1910 و پس از سفر یک هلندی به جزیره کومودو بود. او دو اژدها را به ضرب گلوله کشته و پوست آن ها را به جاوا منتقل کرد. یکی از نظریه ها این است که اژدهای چینی براساس اژدهای کومودو ساخته شده است.
  4. اندونزی تنها کشور جنوب شرق آسیا می باشد که عضو اوپک بوده است. اگرچه که این کشور در سال 2008 به دلیل کاهش قیمت نفت در دنیا این کارتل را ترک کرد.

حقایقی از اندونزی در خصوص صنعت این کشور

  1. اندونزی محل زندگی رافلزیا آرنولدی (Rafflesia arnoldii) عظیمترین و شاید بدبوترین گل دنیا می باشد. از طرف دیگر آمورفوفالوس تیتانیوم (Amorphophallus titanium) به عنوان بلندترین گل دنیا نیز در این کشور قرار گرفته است.
  2. اندونزی عظیمترین تولید کننده روغن نخل در دنیا می باشد که تقریبا در نیمی از کالاهای تولید شده در هر سوپرمارکت یا فروشگاه دارویی خواهد بود. همه چیز از کره بادام زمینی تا لوازم آرایشی حاوی روغن نخل می باشد.
  3. اندونزی دارای عظیمترین دریاچه آتشفشانی در دنیا می باشد که در سوماترا قرار گرفته است. این دریاچه محل فوران عظیم آتشفشانی بوده که تصور می شود در حدود 69 تا 77 هزار سال پیش روی داده است. این عظیمترین انفجار شناخته شده در تاریخ زمین در طول 25 میلیون سال گذشته می باشد.
  4. اندونزی صادرکننده اصلی قورباغه در دنیا می باشد. در طول دهه گذشته اروپا به تنهایی 4600 تن در سال واردات قورباغه داشته است. از جمله واردکنندگان اصلی فرانسه، بلژیک و هلند می باشند.
  1. تقریبا تمام افرادی که در بالی اندونزی زندگی می کنند دندان های خود را پر کرده اند. این اعتقاد وجود دارد که شش نکته خشم، سردرگمی، حسادت، مستی، تمایل و حرص از طریق پر کردن شش دندان بالا وارد بدن می شوند. با پر کردن آن ها راه ورود فساد بسته می شود.
  2. فسیل معروف مرد جاوا که Homo erectus نامیده می شود توسط یک پزشک به نام یوگن دوبویس (Eugene Dubois) در سال 1889 در اندونزی کشف شد. پس از آن استخوان های عظیمتری نیز در جاوا پیدا شدند. باستان شناسان قدیمی ترین نمونه های انسانی ماقبل تاریخ مربوط به 1.7 میلیون سال پیش را در اینجا پیدا کردند.
  3. پس از انفجار آتشفشان اندونزیایی به نام کاراکوتا (Krakatoa) ثبت شده که خاکستر بسیاری آسمان را فراگرفته است و آسمان برای روزها تاریک شده است. این موضوع باعث شده تا درجه حرارت دنیای به میزان 12 درجه سانتی گراد کاهش یابد.

منبع: www.factretriever.com

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4313

به "30 حقیقت جالب درباره کشور اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 حقیقت جالب درباره کشور اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید