30 واحد بوم گردی مینودشت منتظر دریافت تسهیلات هستند

به گزارش پرسینا بلاگ، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، 30 واحد بوم گردی مینودشت منتظر دریافت تسهیلات هستند.

30 واحد بوم گردی مینودشت منتظر دریافت تسهیلات هستند

رضا پورمهدی گفت: تعدادی از این متقاضیان صاحب زمین بوده و خواستار احداث واحد بوم گردی هستند اما بیشتر آنان پیگیر تبدیل فضای فعلی خود به اقامتگاه های بوم گردی به منظور جذب توریست می باشند.

وی اضافه کرد: طی 2 سال گذشته و به سبب شرایط کرونایی و نبود تسهیلات ارزان قیمت در حوزه عشایری و روستایی در سطح کشور، هیچ وامی برای احداث یا توسعه واحدهای توریستی مینودشت پرداخت نشده درصورتیکه تمام متقاضیان برای راه اندازی واحدهای بوم گردی خود نیاز به دریافت وام دارند.

پورمهدی اضافه کرد: تا به امروز 17 مرکز بوم گردی روستایی در منطقه ها خوش آب و هوای جنگلی و کوهستانی مینودشت با هزینه تقریبی 250 میلیارد ریال راه اندازی شده که بخش قابل توجهی از این هزینه ها در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سوی دولت به متقاضیان پرداخت شده است.

وی همچنین یادآور شد که هم اکنون 22 خانه مسافر در شهرهای مینودشت و دوزین و برخی روستاهای شهرستان مینودشت فعالیت دارند.

بوم گردی یا همان توریستی روستایی شکلی نو از صنعت توریستی رواج یافته در کشور است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پرازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.

به معنای دقیق تر توریستان بوم گرد به روستاها می فرایند تا همانند آنها زندگی کنند، مانند آنها غذای محلی بخورند، مانند آنها به طبیعت بفرایند تا لذت های یک زندگی ساده و صمیمی روستایی را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مینودشت ادامه داد: امسال پنج درخواست برای راه اندازی مزرعه توریستی به این اداره ارجاع شده که مجموعه 20 هکتاری کشت و صنعت دکتر بسکی واقع در پنج کیلومتری جاده مینودشت - آزادشهر پروانه بهره برداری خود را هم دریافت کرده و هم اکنون به صورت محدود فعالیت دارد.

وی گفت: سه متقاضی دیگر راه اندازی مزرعه توریستی در روستاهای معرکه محله، امام عبدالله و القجر مینودشت هم در مرحله دریافت استعلامات لازم از ادارات مربوطه هستند.

استفاده از ظرفیت جاذبه های کشاورزی استان در حوزه توریستی نتایجی مانند توسعه بهره برداری از مزرعه، نوآوری در درآمد و کسب درآمد مازاد، یافتن مصرف کنندگان نو محصولات کشاورزی، افزایش آگاهی و استفاده از محصولات و خدمات محلی، کمک به احیا و توسعه سنت ها، هنرها و صنایع محلی، حفظ بافت سنتی روستاها و در نهایت جلوگیری از مهاجرت به شهرها خواهد داشت.

موقعیت جغرافیایی کم نظیر مینودشت در حاشیه جاده بین المللی شمال - مشهد، در کنار طبیعت زیبا و بکر این شهرستان با انبوهی از منابع طبیعی خدادادی مانند جنگل های هیرکانی، آبشارها، چشم اندازهای زیبا، منطقه ها مرتفع و روستاهای جنگلی و کوهستانی و صنایع دستی اقوام آن فرصت مناسبی برای توسعه توریستی مینودشت فراهم کرده است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7794

به "30 واحد بوم گردی مینودشت منتظر دریافت تسهیلات هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 واحد بوم گردی مینودشت منتظر دریافت تسهیلات هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید