آتشفشان آرنال ، آتشفشان عجیب در پارک ملی آرنال

به گزارش پرسینا بلاگ، آتشفشان آرنال در کشور کاستاریکا قرار گرفته است و یکی از 10 آتشفشان جهان است که همچنان فعال است! آرنال در مکانی قرار گرفته که مناسب کوهنوردی است و می توانید بعد از یک کوهنوردی سبک، به دهانه آتشفشان، چشمه های آبگرم و رود زیبا و آبشار لافورتونا برسید که اینها هم به زیبایی های این منطقه از کاستاریکا اضافه نموده اند. آتشفشان آرنال در پارک ملی آرنال در کاستاریکا قرار گرفته است و توصیه می کنیم بعد از گشت و گذار و قدم زدن در این پارک ملی، و تماشا پرندگان زیبای آن، سری به هم آتشفشان آرنال بزنید. برای این کار، محل هایی برای اقامت شما در نزدیکی آبشار لافورتونا در نظر گرفته شده که از هاستل های پای آتشفشان مقرون به صرفه تر و مناسب ترند. پارک ملی آرنال جزو مکان های محبوب گردشگری کاستاریکا است و هزینه تماشا آن ممکن است کمی گران تر از بقیه باشد، اما زیبایی های آن، از جمله آبشار آرنال، پارک ملی و آتشفشان آرنال و چشمه های آب گرم، ارزش این هزینه را دارد.

آتشفشان آرنال ، آتشفشان عجیب در پارک ملی آرنال

رفتن به پارک ملی آرنال

برای تماشا آتشفشان، تماشای های زیادی را سر راه خواهید دید. پارک ملی آرنال محل بسیار زییایی برای گشت و گذار و پیاده روی است و حیات وحش این منطقه گوناگونی خاصی دارد. تماشا طلوع و غروب خورشید که تصویر آن از بالای صخره ها روی دریاچه می افتد، خاطره ای نیست که فراموش بگردد. به این تصویر، تماشا گدازه های فعال آتشفشان که از آتشفشان بیرون می آید را هم اضافه کنید. البته اگر هوا خوب باشد این گدازه ها دیده می گردد و به نظر می رسد تا سال 2010، امکان این تماشا این چشم انداز وجود داشته است. به هر حال می توانید دودهای آتشفشان را به خوبی ببینید. هنگام اقامت در پارک ملی، حواستان باشد که مسیر را گم نکنید.

چشمه های آب گرم

برای گذراندن وقت در چشمه های آب گرم، بعدازظهر را انتخاب کنید. آب تنی در چشمه های آب گرم ایجاد خستگی می نمایند و بعد از آن احتیاج به استراحت خواهید داشت. چشمه های آب گرم زیادی هستند که می توانید از آنها بهره ببرید، و قیمت هایشان هم به تناسب میزان و کیفیت، فرق دارد.

برای عاشقان هیجان، در دل صخره های این پارک ملی، امکان بانجی جامپینگ هم هست. ورزشی که ضربان قلب را حسابی بالا می برد و دل و جرات خوبی هم احتیاج دارد. با بستن خود به یک کش فنری محکم، می توانید از بالای صخره ها بپرید و تا نزدیکی آبها پایین بیایید.

دسترسی به آتشفشان آرنال

برای رفتن به این آتشفشان فعال در کشور کاستاریکا، شهرهای سن خوزه و لافورتونا نزدیک به این پارک ملی هستند. با استفاده از اتوبوس های عمومی شهری، از سن خوزه سه ساعت راه دارید که کرایه آن 2000 کلون یا حدودا 3.6 دلار می گردد. از شهر لافورتونا که به نظر نزدیکتر هم می آید و آبشار لافورتونا هم از روی آن برداشته شده است، 800 کلون معادل 1.4 دلار با اتوبوس و 2135 کلون یا 3.9 دلار با تاکسی هزینه خواهید داشت. تماشا این آتشفشان را از دست ندهید!

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8191

به "آتشفشان آرنال ، آتشفشان عجیب در پارک ملی آرنال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشفشان آرنال ، آتشفشان عجیب در پارک ملی آرنال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید