آزمایش سریع ترین قطار دنیا در ژاپن شروع شد؛ خیز برداشتن برای ثبت رکورد سرعت 505 کیلومتر بر ساعت

به گزارش پرسینا بلاگ، ژاپن می خواهد محدودیت های سفرهای ریلی را بکشند. این کشور آزمایش سریع ترین قطار Bullet جهان با سرعت 400 کیلومتر (249 مایل) بر ساعت را شروع نموده است.

آزمایش سریع ترین قطار دنیا در ژاپن شروع شد؛ خیز برداشتن برای ثبت رکورد سرعت 505 کیلومتر بر ساعت

این قطار که Alfa-X نامیده می گردد؛ در سال 2030 راه اندازی خواهد شد. شرکت راه آهن JR East میخواهد این قطار را با سرعت 360 کیلومتر بر ساعت در خطوط ریلی کشور ژاپن برای حمل مسافر استفاده کند.

این سرعت 10 کیلومتر بیشتر از قطار چینی Fuxing Hao است که پکن و شانگهای را به هم متصل می نماید و سریع ترین قطار کنونی جهان است.

قطار Alfa-X اولین خودرویی است که با دماغه بسیار کوچک و متفاوت با قطارهای دیگر ساخته می گردد. دماغه این قطار 22 متر (72 فوت) است. علت استفاده از این طراحی، کاهش مقاومت باد در سرعت بالا و هنگام ورود به تونل ها است.

مسافرانی که در کابین های ابتدایی قطار سوار شوند؛ احتمالا فضای کمتری داشته و در طول کل واگن شاهد سه پنجره هستیم.

این قطار به رنگ نقره ای با نوارهای سبز رنگ ساخته شده است و با 10 واگن از آدینه شب برای آزمایش در جهت ریلی شهرهای آئوموری و سندای قرار گرفته است. بیش از 3 سال طول کشید تا اولین آزمایش علمی این قطار شروع گردد.

شکستن رکورد سرعت قطارها

کشور ژاپن اولین بار قطارهای Bullet را در سال 1964 برای المپیک توکیو ساخته و راه اندازی کرد. قطارهای Bullet این کشور به کارایی و قابلیت اطمینان پذیری معروف هستند.

این سری از قطارها به ندرت تاخیر نموده و در این کشور، بهترین جایگزین برای سفرهای هوایی محسوب می شوند. هر چند دقیقه یک قطار Bullet از ایستگاه شهر توکیو به مقصدهای گوناگونی خارج می گردد ولی هیچ گاه با هم برخورد نداشته یا مزاحم حرکت یکدیگر نمی شوند.

راه اندازی قطار Alfa-X یک بخش کلیدی از طرح ارایه خدمات سریع تر به ساپورو، پنجمین شهر پرجمعیت ژاپن و بزرگ ترین شهر در جزیره هوکایدو است.

اگرچه در حال حاضر، قطار Alfa-X سریع ترین قطار جهان محسوب می گردد ولی ممکن است تا زمان راه اندازی و افتتاح آن، قطارهای سریع تری ساخته شوند. به همین دلیل، دولت ژاپن می خواهد یک قطار سریع السیر دیگر بین دو شهر توکیو و ناگویا در سال 2027 راه اندازی کند.

قرار است قطار این خط سرعتی 505 کیلومتر بر ساعت داشته باشد و فاصله این دو شهر را در 40 دقیقه، به جای 110 دقیقه فعلی طی کند. عملیات ساخت این خط ریلی شروع شده و مبتنی بر تونل ها و خطوط ریلی خلاقانه و متفاوت از فناوری های ساخت خطوط ریلی کنونی است.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1866

به "آزمایش سریع ترین قطار دنیا در ژاپن شروع شد؛ خیز برداشتن برای ثبت رکورد سرعت 505 کیلومتر بر ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش سریع ترین قطار دنیا در ژاپن شروع شد؛ خیز برداشتن برای ثبت رکورد سرعت 505 کیلومتر بر ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید