شروع به کار کارگاه فراوری کاشی هفت رنگ در روستای عمان درگزین

به گزارش پرسینا بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان درگزین از ساخت اولین کارگاه فراوری کاشی هفت رنگ در روستای عمان از توابع بخش مرکزی این شهرستان در استان همدان اطلاع داد .

شروع به کار کارگاه فراوری کاشی هفت رنگ در روستای عمان درگزین

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، شهروز کهیایی دوشنبه 22 اردیبهشت 99 با اعلام این خبر اضافه نمود: عملیات ساخت این کارگاه در مساحت 200 مترمربع به انتها رسیده و برای اجرای آن 10میلیارد ریال هزینه شده است.

او گفت: کاشی هفت رنگ به عنوان اصیل ترین هنرهای معماری ایرانی - اسلامی است که در معماری بناهای تاریخی به خصوص مساجد و اماکن متبرکه به کار گرفته می گردد و رنگ این کاشی های فراوری شده در این کارگاه با رنگ های گیاهی و به صورت دستی رنگ آمیزی می گردد.

کهیایی در مورد مزیت رنگ های گیاهی گفت: رنگ های گیاهی نسبت به رنگ های شیمیایی بیشتر براق هستند و استادکارهای این نوع حرفه نیز بیشتر کاشی هایی را می پسندند که با رنگ های گیاهی طراحی می شوند چرا که ماندگاری بالایی دارد.

او گفت: با انتها ساخت این کارگاه، برای 10 نفر به صورت مستقیم و برای 15 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی ایجاد می گردد و محصولات فراوریشده این کارگاه در بازار داخل، در استان های اصفهان، یزد و در بازارهای خارجی همچون کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق و سوریه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3835

به "شروع به کار کارگاه فراوری کاشی هفت رنگ در روستای عمان درگزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار کارگاه فراوری کاشی هفت رنگ در روستای عمان درگزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید