آغاز کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت در بیرجند

به گزارش پرسینا بلاگ، اولین کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت 28 و 29 فروردین ماه جاری در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

آغاز کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت در بیرجند

مهران تقی پور گرجی کلائی، دبیر اجرایی کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: اولین کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت با حضور جمعی از پژوهشگران، علاقه مندان دانشگاهی و صنعتی از داخل و خارج کشور به میزبانی بیرجند برگزار می شود.

وی شرح داد: در این حوزه در عرصه بین المللی کارهای بسیاری صورت گرفته، اما تا این لحظه در خصوص ارتباط حوزه فناوری اطلاعات و الکترونیک و مراقبت از سلامت کنفرانسی در کشور برگزار نشده بود.

عضو هیات علمی گروه الکترونیک دانشگاه بیرجند اظهار کرد: در حوزه پزشکی برای تجهیزات پزشکی به نوعی از الکترونیک بهره می گیرند و با استفاده از تکنیک ها، ابزار و تجهیزاتی در بستر الکترونیک طراحی و ساخته می شوند.

تقی پور ادامه داد: به همین دلیل نیاز داشتیم که این فضا برقرار شود تا نیازهای حوزه پزشکی را بشناسیم و توانمندی های کشور را در حوزه بستر الکترونیک شناسایی کرده و بتوانیم بین این دو حوزه ارتباط مناسب برقرار کنیم.

وی افزود: اکنون با توجه به تحریم ها، بسیاری از ابزارهای حوزه سلامت را در اختیار نداریم و اگر فضایی به وجود آید تا نیازها احصا شود، بسیاری از نیازهای پزشکی برطرف خواهد شد.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با اعضای هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی، افزود: با استقبال خوب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روبرو شدیم و نهایت همکاری را با دانشگاه بیرجند داشتند.

تقی پور بیان نمود: در این کنفرانس بخشی از پژوهشگران به صورت داور و عضو کمیته علمی همکاری داشته، برخی ارائه مقاله دارند و برخی محققان نیز به صورت ویدئو کنفرانس با این کنفرانس ارتباط خواهند داشت.

وی با تاکید بر بهره گیری از این پژوهشگران داخلی و خارجی و تعامل مستمر و گسترده تر با آنان، شرح داد: تلاش داریم تا بتوانیم از حضور این محققان بیشترین بهره را ببریم و سعی خواهیم کرد در مدت اقامت آنان در بیرجند با برگزاری جلسات و انعقاد تفاهم نامه هایی در صورت امکان از علم آنان بیشتر بهره ببریم.

عضو هیات علمی گروه الکترونیک دانشگاه بیرجند یادآور شد: قصد داریم مجله ای را در دانشگاه بیرجند تحت عنوان این کنفرانس برای اولین بار در کشور منتشر کنیم.

تقی پور یادآور شد: این کنفرانس در روز چهارشنبه 28 فروردین ماه جاری از ساعت 9 تا 10:30 در تالار ولایت دانشگاه بیرجند آغاز خواهد شد.

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 377

به "آغاز کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت در بیرجند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز کنفرانس ملی سیستم ها و فناوری های محاسباتی مراقبت از سلامت در بیرجند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید