آمار ابتلا به کرونا در گرمخانه های تهران

به گزارش پرسینا بلاگ، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های شهرداری تهران گفت: از فرودین سال جاری طرح ساماندهی کارگران فصلی با یکی از پلت فرم هایی که خدمات در منزل می دهند شروع شده و با یاری بانک اطلاعاتی شهرداری با این افراد تماس گرفته می گردد.

آمار ابتلا به کرونا در گرمخانه های تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیدمالک حسینی، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های شهرداری تهران در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار گردید درباره آمار کرونا در گرمخانه های پایتخت گفت: سال گذشته موردی از ابتلا به کرونا مثبت در گرمخانه ها میان مددجویان نداشتیم اما سال جاری دو مورد فقط طی روزهای اخیر گزارش شده که آنها را قرنطینه کردیم.

وی ادامه داد: در یکی از سامان سراها هم شرایط به همین صورت بوده و 6 مورد از مددجویان و 4 مورد از مددکاران تست کرونایشان مثبت بوده است.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های شهرداری تهران با بیان اینکه طی 10 روز اخیر و با موج جدید کرونا به طور کلی 34 مددجو به طورکرونا مثبت شده اند که از این تعداد بعضی در گرمخانه ها خدمت می نمایند گفت: نامه نگاری و پیغام هایی برای دریافت واکسن کرونا داشته ایم ولی تا کنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

حسینی اظهار داشت: درباره معتادان متجاهر شهرداری تهران مأموریتی ندارد ولی با این وجود همکاری هایی با نیروی انتظامی داشته ایم.

وی درباره ساماندهی شرایط کارگران فصلی گفت: از فرودین سال جاری طرح ساماندهی کارگران فصلی با یکی از پلت فرم هایی که خدمات در منزل می دهند شروع شده و این شرکت با یاری بانک اطلاعاتی شهرداری با این افراد تماس گرفته و آنها را در مراکز پذیرش می نمایند.

حسینی با اشاره به اینکه قانون حضور کارگر فصلی در کنار خیابان را منع نکرده است، ابراز داشت: با اجرای این طرح می توانیم امیدوار باشیم که تا افق دو سال دیگر کارگری و می تواند در خانه خود بنشید تا به کار دعوت گردد.

وی اضافه نمود: البته جا انداختن این شیوه میان کارگران فصلی نیازمند کار فرهنگی است تا متقاعد شوند اگر در خانه منتظر بمانند، هم کار به آنها پیشنهاد خواهد شد.

حسینی از تأمین بسته حمایتی برای تقریباً 119 کارگر فصلی اطلاع داد و گفت: 567 هزار نفر شب در سال 99 به بی خانمان های تهران خدمت دادیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه سال جاری برای دومین سال متوالی است که مرگ ناشی از سرما نداشته ایم گفت: البته بخشی از مرگ کارتون خواب ها ناشی از سو مصرف مواد مخدر و اوردوز است که حتی در فصل گرما گزارش شده است.

مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری اضافه نمود: بنابراین سطح استاندارد از خدمات به قشر آسیب پذیر رسیده ایم و دیگر هیچ شخصی پشت در گرمخانه ها نمی ماند و گرسنه نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7086

به "آمار ابتلا به کرونا در گرمخانه های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار ابتلا به کرونا در گرمخانه های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید