آموزش شخصی سازی و غیرفعال کردن کلید ویندوز در ویندوز 10

به گزارش پرسینا بلاگ، گاهی اوقات پیش می آید مشغول انجام بازی یا کاری هستید که اصلا به کلید ویندوز نیازی ندارید و در عین حال نمی خواهید ناخواسته با برخورد دستتان به آن، از کاری که انجام می دهید خارج شوید. بعضی از کیبرد ها به صورت پیش فرض کلیدی اختصاصی برای انجام این کار دارند، اما اگر چنین کیبردی در اختیار ندارید، می توانید با یک راه چاره ساده، به غیرفعال کردن کلید ویندوز در ویندوز 10 اقدام کنید که در ادامه انجام آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

آموزش شخصی سازی و غیرفعال کردن کلید ویندوز در ویندوز 10

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

یکی از آسان ترین روش هایی که کاربران می توانند به یاری آن، تمام کلیدهای کیبرد را شخصی سازی نمایند، استفاده از ابزار PowerToys utility است. با استفاده از این برنامه می توانید به راحتی عملکرد کلید ویندوز را تغییر دهید. البته کلید ویندوز یک میان بر بسیار کاربردی در ویندوز 10 به حساب می آید و انجام این کار تنها زمانی پیشنهاد می گردد که بخواهید به انجام بازی یا کار مهمی بپردازید که در آن اصلا به کلید ویندوز احتیاجی ندارید.

برای غیرفعال کردن کلید ویندوز، ابتدا باید نرم افزار PowerToys را دانلود و نصب کنید. بعد از دانلود و نصب برنامه، ممکن است با پیام خطایی روبرو شوید مبنی براینکه برای اجرای آن به سرویس NET Core احتیاج دارید. می توانید سرویس مورد نظر را به وسیله لینک زیر دریافت کنید.

  • دانلود برنامه PowerToys با حجم 18.85 مگابایت
  • دانلود سرویس NET Core با حجم 124.29 مگابایت

هنگامی که برنامه را اجرا کنید، با محیطی مشابه محیط تنظیمات ویندوز 10 روبرو می شوید. در بین منوی سمت چپ، گزینه Keyboard manager را انتخاب نموده و سپس روی گزینه Reamp a key کلیک کنید.

سپس صفحه ای برایتان باز می گردد که در آن باید روی آیکون + کلیک کنید تا کلید های مختلف برایتان به نمایش دربیاید. در بین لیست کلید ها، کلید ویندوز را انتخاب کنید و در سمت راست از بخش Mapped To، روی گزینه Undefined کلیک کنید.

سپس روی OK کلیک نموده تا تنظیمات ذخیره شوند. بعد از کلیک روی OK، برنامه از شما می پرسد که اگر با همین تنظیمات ادامه دهید، دیگر قادر نخواهید بود از کلید ویندوز بهره ببرید.

در این بخش با کلیک روی گزینه Continue Anyway، می توانید کلید ویندوز را تا زمانی که دیگر به آن احتیاجی ندارید غیرفعال کنید.

تنظیمات اعمال شده ذخیره می گردد و زمانی هم که احساس کردید به کلید ویندوز با همان عملکرد سابق احتیاج دارید تنها کافی است برنامه را باز نموده و با ورود به بخش Keyboard manager، دستور تعریف شده را پاک کنید.

یکی از مزیت های این برنامه به نسبت برنامه هایی نظیر SharpKeys و تنظیمات رجیستری ویندوز، محیط ساده و عدم احتیاج به ریستارت کامپیوتر بعد از شخصی سازی کلید هاست. اگر شما عزیزان هم راهی برای غیرفعال کردن کلید ویندوز در ویندوز 10 می شناسید لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: How-To Geek

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 4893

به "آموزش شخصی سازی و غیرفعال کردن کلید ویندوز در ویندوز 10" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش شخصی سازی و غیرفعال کردن کلید ویندوز در ویندوز 10"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید