5 روش غیر معمول برای افزایش سرعت ویندوز 11

به گزارش پرسینا بلاگ، به نظر می رسد که هرچه رایانه ها قدرتمندتر می شوند؛ سرعت آن ها در پردازش داده ها، جستجو های مکرر و … بیش از قبل اهمیت پیدا می نماید. ویندوز 11 که به عنوان جدیدترین نسخه سیستم عامل ویندوز مایکروسافت شناخته می گردد؛ پس از نصب بر روی بعضی از سیستم ها ممکن است در کارایی سیستم، کندی ایجاد کند. اگر رایانه شما به تازگی کند شده یا بیش از حد انتظار طول می کشد تا وظایف را انجام دهد؛ چندین راه برای افزایش سرعت ویندوز 11 وجود دارد که در ادامه آن ها را آنالیز خواهیم کرد.

5 روش غیر معمول برای افزایش سرعت ویندوز 11

اگر هنوز آخرین ویندوز مایکروسافت را نصب نکردید یا در نصب آن مشکل دارید؛ دو راهنمای نصب ویندوز 11 زیر را دنبال کنید:

راه چاره های معمول افزایش سرعت ویندوز 11

ممکن است هنوز روش های رایج برای افزایش سرعت دستگاه خود را امتحان ننموده باشید؛ پس بهتر است با این روش های رایج افزایش سرعت ویندوز آغاز کنید.

چنانچه این روش ها تاثیری بر عملکرد سیستم شما نداشت، در ادامه این مطلب راه چاره های خاص دیگری برای افزایش سرعت ویندوز شما پیشنهاد کرد ه ایم.

دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. این یک راه ساده برای بستن فرآیند های انرژی گیر از منابع و بهبود عملکرد کلی است.

به روزرسانی های ویندوز 11 را آنالیز کنید. درایور های قدیمی و نرم افزار سیستم عامل می توانند باعث بروز مسائل در کارایی سیستم شوند. بنابراین Windows Update را در جستجوی نوار وظیفه وارد کنید تا ببینید آیا به روزرسانی هایی برای دستگاه شما موجود است یا خیر.

ویروس ها و سایر موارد نامطلوب را اسکن کنید. اگر نرم افزار امنیتی داخلی ویندوز یا سایر برنامه ها را خریداری نموده اید؛ می توانید برای شناسایی ویروس از آن بهره ببرید. برای آنالیز وجود ویروس ها، ابزار های تبلیغاتی مزاحم، جاسوس افزار ها یا سایر عوامل مخرب اسکن را اجرا کنید. در نوار جستجوی ویندوز عبارت محافظت از ویروس و تهدید را تایپ کنید تا به آنجا برسید.

این ترفندها می توانند موجب سیستم شما هم شوند.

موارد عنوان شده نکات واضح عیب یابی هستند. در ادامه موارد دیگری را آنالیز می کنیم که می توانند به افزایش سرعت ویندوز 11 در دستگاه شما یاری نمایند.

راه چاره های اختصاصی برای افزایش سرعت ویندوز 11

برنامه هایی را که به آن ها احتیاج ندارید؛ حذف نصب کنید

امروزه با هارددیسک های عظیمی که روی سیستم ها وجود دارد؛ به راحتی ده ها برنامه را نصب می کنیم و بعدا یادمان می رود که اصلا چنین نرم افزاری روی سیستم داریم.

این ایده خوبی است که هر از چند گاهی هر نرم افزار استفاده نشده یا غیر ضروری را حذف کنید.

Add or remove programs را در نوار وظیفه جستجو کنید و برنامه هایی را که دیگر احتیاج ندارید؛ حذف کنید. این امر فضای ذخیره سازی را آزاد می نماید و فرآیند های پس زمینه را کاهش می دهد.

غیبرطرفال کردن برنامه های راه اندازی

این راکار مسلما موثرترین راه برای افزایش سرعت ویندوز 11 است. بعضی از برنامه ها به طور اتوماتیک در هنگام روشن کردن سیستم را ه اندازی می شوند که زمان را ه اندازی را افزایش می دهد و منابع محاسباتی ارزشمند را به طور غیر ضروری از بین می برد.

برای مدیریت برنامه های راه اندازی، Startup apps را در نوار جستجو تایپ کنید. با این کار فضایی با تعدادی لغزنده در کنار برنامه های را ه اندازی اتوماتیک باز می گردد. مواردی را که ضروری به نظر نمی رسند؛ خاموش کنید.

غیبرطرفال کردن نمایه سازی جستجو

اگر اغلب فایل ها را با استفاده از Windows Explorer جستجو نمی کنید، خاموش کردن لیست بندی جستجو (search indexing) می تواند کارایی را بهبود بخشد.

گزینه Indexing Options را جستجو کنید و از پنجره ای که ظاهر می گردد، Modify را انتخاب کنید. سپس علامت کادر های علامت گذاری شده را در بخش Change selected locations در بخش بعدی که باز می گردد، بردارید. روی Ok کلیک کنید. به این ترتیب می توانید نمایه سازی جستجو را به منظور افزایش سرعت ویندوز 11 غیبرطرفال کنید.

یک چک سلامت سریع انجام دهید

ویندوز 11 می تواند وظایف تعمیر و نگهداری خاصی را به صورت اتوماتیک انجام دهد. با جستجوی عبارت Device performance & Health در نوار وظیفه، شرایط رایانه شخصی خود را آنالیز کنید.

اگر یک گزارش سلامتی با سه چک سبز دریافت نموده اید، عالی است. اگر نه، دستورالعمل ها را دنبال کنید تا هر مسئله ای را که دارید؛ برطرف کنید.

جلوه های بصری را کاهش دهید

این آخرین راهکار است؛ زیرا تجربه کاربری شما را از حالت پویا و زیبایی که دارد، خارج می نماید. اما اگر در پی حذف آخرین عنصر کارایی از رایانه خود هستید که می تواند روی سرعت سیستم اثر بگذارد، Adjust the look and performance of Windows را در نوار جستجو تایپ کنید.

به طور پیش فرض، Adjust for best appearance باید فعال باشد.

از این قسمت ؛ می توانید گزینه Let Windows choose whats best for my computer را انتخاب کنید یا با گزینه Adjust for best performance سریع تر شوید، که تقریباً تمام جلوه های بصری را که ویندوز ارائه می نماید؛ خاموش می نماید.

این ترفند به طور قابل توجهی باعث افزایش سرعت ویندوز 11 خواهد شد.

اگر هنوز تمایل دارید سرعت ویندوز 11 را افزایش دهید؛ پیشنهاد می کنیم 14 ویژگی گفته شده در مقاله زیر را خاموش کنید:

اگر در اتصال به وای فای و اینترنت ویندوز 11 مسائلی احساس می کنید؛ راهنمای گام به گام برطرف عیب زیر می تواند راه گشا باشد:

  • آموزش 12 روش حل مشکل اینترنت ویندوز 11

منبع: شبکه چی
انتشار: 31 خرداد 1403 بروزرسانی: 31 خرداد 1403 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8315

به "5 روش غیر معمول برای افزایش سرعت ویندوز 11" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش غیر معمول برای افزایش سرعت ویندوز 11"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید