احتمال دادگاهی شدن بوریس جانسون

به گزارش پرسینا بلاگ، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با هشدار درباره احتمال دادگاهی شدن و به زندان رفتن در صورت سرپیچی از قانون جدید مرتبط با بریگزیت روبرو شده است.

احتمال دادگاهی شدن بوریس جانسون

قانون جدیدی که مجالس عوام و اعیان بریتانیا آن را به تازگی تصویب کردند بوریس جانسون را موظف می نماید که برای تمدید مهلت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به بروکسل برود تا از خروج بدون توافق این کشور در 31 اکتبر جلوگیری کند.

اما جانسون که از مدافعان سرسخت بریگزیت است بارها گفته که مصمم است بریتانیا را روز 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج کند؛ چه با توافق و چه بی توافق. او حتی گفته حاضر است در ته گودالی جان بکند اما از اتحادیه اروپا درخواست تمدید مهلت برای بریگزیت نکند.

همزمان کارشناسان حقوقی به نخست وزیر بریتانیا هشدار داده اند که اگر از قانون جدید مربوط به بریگزیت سرپیچی کند محتمل است که حتی با مجازات زندان روبرو گردد.

در همین حال، چندین نماینده مجلس بریتانیا یک تیم حقوقی تشکیل داده اند و می گویند اگر لازم گردد آماده اند که اگر بوریس جانسون از اجرایی کردن قانون جدید طفره رود او را به دادگاه بکشند.

در حالی که قانون جدید مصوب مجلس جانسون را موظف نموده برای ممانعت از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا با رهبران این اتحادیه مصاحبه کند، جانسون می گوید مردم کشورش به وضوح (به وسیله همه پرسی سال 2016) خواهان ترک اتحادیه اروپا هستند و درخواست تمدید مهلت این خروج از نظر او بی معناست.

جانسون که از زمان ورود به دفتر نخست وزیری همه طرح هایش در مجلس شکست خورده و به این لحاظ رکورد جدیدی در تاریخ سیاسی بریتانیا به ثبت رسانده حتی خواهان برگزاری انتخابات پیش از موعد در میانه ماه اکتبر آینده شده بود اما مجلس با این درخواست هم مخالفت کرد.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفته حزب او به دنبال اقدام قانونی علیه جانسون نیست اما از فعالیت ها در این رابطه مطلع است و در این رابطه بحث و مصاحبه نموده و آماده است.

کوربین همچنین گفته وقتی قطعی شد که در 31 اکتبر بدون بریگزیت توافق صورت نخواهد گرفت حزب کارگر با برگزاری انتخابات سراسری موافقت خواهد نمود. ، ایسنا

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1520

به "احتمال دادگاهی شدن بوریس جانسون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال دادگاهی شدن بوریس جانسون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید