شرط آلمان برای موافقت با تعویق تاریخ برگزیت

به گزارش پرسینا بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرد تعویق تاریخ برگزیت که انگلیس خواهان آن است در صورتی معنی دارد که لندن بگوید چه برنامه ای برای آن دارد.

شرط آلمان برای موافقت با تعویق تاریخ برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان موافقت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تعویق تاریخ برگزیت را امری مسلم ندانسته گفت: خیلی ها هنوز در مرحله تصمیم گیری هستند. بحث ها در این باره هنوز به پایان نرسیده است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین از موافقت آلمان با تعویق تاریخ برگزیت سخن گفته و تاکید کرد: یک خروج نامنظم سناریویی است که هیچ کس خواهان آن نیست.

به گفته ماس یک تمدید کوتاه مدت تاریخ برگزیت قبل از اینکه برگزیت نامنظمی شکل گیرد بهتر است. به گفته وی البته یک تعویق تاریخ برگزیت تنها وقتی معنی دارد که انگلیسی ها بگویند برنامه آن ها چیست. برای این منظورموضع شفاف و تعیین از طرف لندن ضروری است.

مجلس انگلیس پنج شنبه شب بالاخره در ماراتون رای گیری ها برای چگونگی ادامه فرآیند برگزیت به سناریوی تعویق تاریخ برگزیت رای مثبت داد .

ترزا می، نخست وزیر انگلیس با تعویق تاریخ برگزیت تا 30 ماه ژوئن موافق است. حالا در این شرایط تا چهارشنبه آینده و یک روز قبل از نشست اتحادیه اروپا در بروکسل باید کنندگان مجلس انگلیس یک بار دیگر درباره توافق برگزیت رای گیری کنند .

تصمیم گیری درباره تعویق تاریخ برگزیت باید در نشست شورای اروپا در پنج شنبه آینده انجام گیرد. قبل از این تصمیم گیری، 27 عضو اتحادیه اروپا می خواهند منتظر بمانند ببینند که آیا ترزا می می تواند اکثریتی را برای توافق برگزیت در مجلس لندن به دست آورد .

کنندگان مجلس انگلیس همچنین روز پنج شنبه با اکثریت قاطع برگزاری همه پرسی دومی درباره برگزیت را رد کردند .

در این شرایط فرانس تیمرمانس، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا شرایطی را برای تعویق تاریخ برگزیت اعلام کرده است. وی در مصاحبه با یک رسانه آلمانی تاکید کرده است که اگر انگلیسی ها به تعویق تاریخ برگزیت نیاز دارند ما باید بدانیم چرا. تا زمانی که این مسئله واضح نیست برگزیت تنها می تواند برای جلوگیری از یک خروج نامنظم در 29 ماه مارس برای چند هفته به تعویق بیافتد.

وی افزود: انگلیسی ها باید بگویند که آیا آن ها این تعویق تاریخ برگزیت را از جمله برای برگزاری انتخاب مجدد و یا همه پرسی دومی درباره برگزیت می خواهند. وی به عنوان راه چاره احتمالی برای خروج از این شرایط بحرانی باقی ماندن انگلیس در اتحادیه گمرکی را نامیده و گفت: شاید لازم باشد که نخست وزیر انگلیس یک بار به اپوزیسیون در مجلس گوش دهد. جرمی کوربین، رهبر اپوزیسیون انگلیس مدتهاست که این پیشنهاد را مطرح کرده که انگلیس اتحادیه اروپا را ترک کند اما در اتحادیه گمرکی باقی بماند.

تیمرمانس همچنین تاکید کرد که انگلیسی ها باید نگرش خود را تغییر دهند. تا زمانی که دولت انگلیس بر خطوط قرمز خود درباره بازار داخلی باقی می ماند من نمی توانم هیچ توافقی را تصور کنم.

وی درباره رد شدن برگزیت به عنوان بزرگترین تراژدی تاریخ اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد.

از طرفی حزب لیبرال دموکرات آلمان تعویق تاریخ برگزیت را رد کرده است.

وولفگانگ کوبیکی، معاون فراکسیون حزب لیبرال دموکرات مجلس آلمان در این باره گفته است که برگزیت باید در موعد مقرر انجام شود تا از این مسئله جلوگیری شود که اتحادیه اروپا از طریق انتخابات اروپایی نامعتبر گرفتار هرج و مرج شود. وی این تصور نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه کشورش یک بار دیگر در انتخابات اروپایی شرکت کند را مضحک دانست.

نخست وزیر لوکزامبورگ هم بر این مسئله تاکید کرده است که یک موافقت به اتفاق آراء با تعویق تاریخ برگزیت در اتحادیه اروپا امری مسلم نیست. باید دلیلی برای در نظر دریافت این مهلت جدید وجود داشته باشد. اگر هیچ دلیل تعیینی برای این منظور وجود نداشته باشد ما به سما برگزیت سخت حرکت می کنیم.

فرانسه هم یک پیشنهاد آشکار از طرف لندن تا نشست آینده اتحادیه اروپا را درخواست کرده است. خبرگزاری فرانسه با استناد به دفتر ریاست جمهوری این کشور تاکید کرده است که بدون شفافیت در این باره هیچ راه حلی وجود نخواهد داشت .

کاترینا بارلی، وزیر دادگستری آلمان درباره این تصمیم اخیر مجلس انگلیس واکنش محتاطانه ای نشان داده و اعلام کرد که تعویق تاریخ برگزیت ممکن است، اما ما باید بدانیم که با این زمان اضافی چه مسیری را می خواهیم آغاز کنیم .

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 252

به "شرط آلمان برای موافقت با تعویق تاریخ برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط آلمان برای موافقت با تعویق تاریخ برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید