واکنش ها به مخالفت مجلس انگلیس با بریگزیت بدون توافق

به گزارش پرسینا بلاگ، آلمان از نتیجه رأی مجلس انگلیس علیه بریگزیت بدون توافق استقبال کرده اما از قانون گذاران انگلیس خواست تا هر چه سریع تر تصمیم خود را اعلام کنند.

واکنش ها به مخالفت مجلس انگلیس با بریگزیت بدون توافق

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در صفحه توئیتر خود نوشت: لندن عاقلانه عمل کرد. مجلس عوام با اکثریت آرا معین کرد که به هیچ وجه خواستار بریگزیت بدون توافق نیست.

وی تأکید کرد: یک سناریوی بدون توافق به نفع هیچ کس نخواهد بود.

هایکو ماس افزود: حال این به انگلیس بستگی دارد که بگوید چه می خواهد تا یک نتیجه پیروز در خصوص توافق بریگزیت فراهم شود. باید تأکید کنم که زمان رو به اتمام است.

مجلس عوام انگلیس روز چهارشنبه متمم یک طرح دولتی را تصویب کرد؛ دال بر این که بریگزیت بدون توافق را تحت هر شرایطی رد می کند.

این طرح به رأی گذاشته شد و با 321 رأی موافق برابر 278 رأی مخالف تصویب شد. این در حالی است که چند تن از وزرای کابینه نیز در این جلسه غایب بودند.

پیش از رأی گیری روز چهارشنبه، قرار بود انگلیس در تاریخ 29 مارس از اتحادیه اروپا خارج شود.

در همین حال، جرمی کوربین، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس نیز از مجلس خواست تا ابتکارعملی در خصوص حل بحران مربوط به بریگزیت اتخاذ کند. او تأکید کرد که خودش با دیگر قانون گذاران برای دستیابی به راهکار و سازشی وارد مذاکره می شود.

از سوی دیگر فیلیپ هاموند، وزیر دارایی انگلیس امروز (پنج شنبه) تاکید کرد: اگر قانون گذاران از احزاب مختلف به این حقیقت مهم برسند که ما به سازش نیازمندیم، امکان دستیابی به راهکاری برای بن بست بریگزیت وجود دارد.

وی به شبکه بی بی سی گفت: ما همچنین موظفیم تا مطمئن شویم که انگلیس می تواند به جلو پیش برود و این بدان معناست که باید سازش کنیم. هیچ کس قرار نیست در این موضوع به بریگزیت دلخواه و ترجیحی خود دست یابد. ما باید بریگزیتی داشته باشیم که بیانگر سازشی مبتنی بر این واقعیت باشد که انگلیس در رفراندوم 2016 بر سر بریگزیت شاهد دودستگی جدی بوده است.

در همین حال کمیسیون اروپا به مجلس انگلیس هشدار داد که رأی علیه برگزیت بدون توافق کافی نیست و قانون گذاران باید این توافق را نیز تأیید کنند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت: قانون گذاران در نقطه ای قرار دارند که باید طی روزهای آینده یک توافق خروج را تأیید و یک تعویق کوتاه را در خصوص تاریخ بریگزیت درخواست کنند و یا این که از اتحادیه اروپا تمدید طولانی تری را برای مذاکره درباره یک توافق جدید طلب کنند.

وی هشدار داد که یک تمدید طولانی مدت بدان معناست که انگلیس باید در انتخابات مجلس اروپا در اواخر ماه مه شرکت کند اما این نتیجه دلخواه من نیست و به همین خاطر از مجلس می خواهم تا پیامدهای تصمیماتی را که اتخاذ کرده، در نظر بگیرد.

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفت: تصمیم مجلس انگلیس برای رد مجدد توافق برگزیت ترزا می شرم آور است. اتحادیه اروپا ماه های زیادی را صرف مذاکره درباره این توافق کرده و در حال حاضر تنها انگلیس می تواند روند خروج از اتحادیه اروپا را هدایت کند؛ چرا که راهکار بن بست کنونی در لندن است.

پریها: پریها | اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 242

به "واکنش ها به مخالفت مجلس انگلیس با بریگزیت بدون توافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به مخالفت مجلس انگلیس با بریگزیت بدون توافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید