احیای انجمن های مادر استعدادها را شکوفا می نماید

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرگزای کتاب ایران در قم، محمدعلی مجاهدی شاعر پیشکسوت عرصه شعر آئینی عصر امروز شنبه 29 دیماه در ملاقات معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منزل خود، گفت: انجمن های مادر در استان ها نقش اساسی در پرورش استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان دارند. اینکه جوانان در یک فضای هنری و ادبی نشو و نمو نموده و با معارف اهل بیت (ع) آشنا شوند، بسیار مهم است.

احیای انجمن های مادر استعدادها را شکوفا می نماید

وی توضیح داد: احیای انجمن های مادر بسیار مهم بوده و در گذشته قدم هایی برداشته شد؛ اما متاسفانه ناقص بود.

مجاهدی با بیان اینکه انجمی ادبی قم 55 سال قدمت دارد، مطرح نمود: در کل کشور شاید دو یا سه انجمن با این قدمت وجود داشته باشد. در گذشته عده ای تصور می کردند که کارها بدون وجود انجمن های مادر پیش می رود؛ اما این گونه نبود و از این مهم غفلت شده است.

پیشکسوت عرصه شعر آئینی تاکید نمود: من به علت سپری کردن دوره های درمانی هنوز اجازه بیرون رفتن از خانه را ندارم؛ اما با این وجود کارهای آموزشی را در فضای مجازی دنبال می کنم.

استاد مجاهدی اعلام کرد: ما هر شاهکاری در زبان فارسی داریم، سیراب شده از معارف ولایی هستند؛ در یکی از تحقیقات من ادعا کردم که بیش از 85 درصد از متون ادبی و خصوصا منظوم ما صبغه آئینی دارند؛ مقدمه شاهنامه فردوسی را اگر نگاه کنید، می بینید که همه سر این سفره بزرگ شده اند.

در سرانجام این ملاقات یاسر احمدوند ضمن قدردانی از زحمات استاد مجاهدی برای فرهنگ و ادب کشور، به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ماموریت داد تا راه اندازی دبیرخانه شعر آئینی کشور را به جد دنبال کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7911

به "احیای انجمن های مادر استعدادها را شکوفا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای انجمن های مادر استعدادها را شکوفا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید