اعلام کشف میدان نبرد گلادیاتورها در ترکیه

به گزارش پرسینا بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف میدان نبرد گلادیاتورها در ترکیه صورت گرفت.

اعلام کشف میدان نبرد گلادیاتورها در ترکیه

جریان چیست؟

باستان شناسان در ترکیه بقایای یک میدان نبرد رومی را کشف کرده اند که زمانی محل حضور حدود 20 هزار تماشاگر برای رقابت های گلادیاتورها و نبرد حیوانات وحشی بوده است.

این میدان نبرد 1800 ساله، در شهر تاریخی مستوره واقع در استان آیدین کشف شده است. این مکان که زمانی محل نبردهای خونین بوده است، سالها با خاک و گیاه پنهان شده بود.

به گفته یکی از باستان شناسان بخش اعظمی از این تماشاخانه هنوز زیر زمین مدفون شده و بخشی که قابل مشاهده است نیز تاحدود زیادی با درختان و بوته ها پوشانده شده است.

باستان شناسان این مکان را در تابستان 2020 کشف کردند. پس از آنکه اثراتی از یک بنای سنگی که از زمین خارج شده است مشاهده شد یک تیم باستان شناسی کاوش در این مکان را از اکتبر تا دسامبر 2020 ادامه دادند و در نهایت با جدا کردن پوشش گیاهی از نابود شدن این بنا محافظت کردند.

با ادامه بررسی ها تعیین شد این بنا به حوالی 200 میلادی تعلق دارد. با اینکه بخش های بالای زمین این بنا در طول سالها از بین رفته است، اما هنوز بخش هایی از جایگاه تماشاگران، محل نبرد و دیوارهای بیرونی قابل مشاهده است.

کارشناسان معتقدند این مکان گنجایش حدود 15 هزار تا 20 هزار تماشاگر را داشته که در مقایسه با کولوسئوم ایتالیا که حدود 50 هزار تماشاگر ظرفیت داشته، بسیار کوچکتر ساخته شده بوده است.

نماشو: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: همگردی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7105

به "اعلام کشف میدان نبرد گلادیاتورها در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف میدان نبرد گلادیاتورها در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید