افزایش درگیری ارتش سوریه با تروریست ها در شمال لاذقیه

به گزارش پرسینا بلاگ، گروه تروریستی جبهه النصره برای کمک به همتای خود گروهک الترکستانی 500 نفر از عناصر خود را به شمال شرق لاذقیه اعزام کرد تا با ارتش سوریه مقابله کند.

افزایش درگیری ارتش سوریه با تروریست ها در شمال لاذقیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش سوریه دامنه درگیری خود با گروه های تروریستی را در شمال استان لاذقیه افزایش داده و دوشنبه (روز گذشته) بار دیگر با تروریست های الحزب الترکستانی درگیر شد.

یک منبع محلی حاضر در استان ادلب (شمال غرب سوریه) به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که گروه تروریستی جبهه النصره از مناطق تحت اشغال خود در این استان، حدود 500 فرد مسلح به شمال شرق لاذقیه اعزام کرد.

وی شرح داد که این تعداد نیرو، طی 72 ساعت گذشته به این منطقه اعزام شدند؛ چرا که یکی از فرماندهان الترکستانی از جبهه النصره خواسته بود که برای مقابله با ارتش سوریه، برای آنان تجهیزات ارسال کند.

این منبع می گوید، بیشتر افراد مسلحی که النصره، اعزام کرده، از تبعه های چینی، ازبک و چچنی و چند تبعه دیگر هستند تا بتوانند کمبود نیروی الترکستانی را در این منطقه جبران کنند؛ زیرا شمار زیادی از عناصر این گروه طی دو هفته گذشته، در درگیری با ارتش سوریه کشته شده اند.

به گفته وی، تجهیزات و نیروهایی که به ریف لاذقیه ارسال شده است، طی چند مرتبه و با خودروهای سبک و موتور سیکلت به صورت شبانه منتقل شدند تا هواپیماهای شناسایی روس، آنان را شناسایی نکنند.

ارتش سوریه اخیرا حملات خود را به مواضع تروریستها در شمال شرق لاذقیه افزایش داده و مواضع عناصر چینی حاضر در الترکستانی را در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه هدف قرار می دهد.

منابع نظامی نیز می گویند که ارتش سوریه در حال حاضر، عملیات خود را در مناطق کوهستانی مجاور ریف ادلب افزایش داده است. در این مناطق، شمار زیادی از گروه های مسلح خارجی تحت حمایت ترکیه حضور دارند.

هدف ارتش سوریه تضعیف این گروه هاست تا بتوانند عملیات ورود خود به این منطقه جغرافیایی صعب العبور (کوهستانی) را تسهیل کند.

عناصر چینی، چچنی و ازبک نقش مهمی را در اشغال نهادهای نظامی در شمال و شمال غرب سوریه بر عهده داشتند و در غرب ادلب و شمال لاذقیه حضور دارند. گروه الترکستانی هم از نظر عقیدتی بسیار نزدیک به النصره است. شمار عناصر این گروه در سوریه، چند هزار نفر برآورد می شود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2214

به "افزایش درگیری ارتش سوریه با تروریست ها در شمال لاذقیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش درگیری ارتش سوریه با تروریست ها در شمال لاذقیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید