جنجال گوش شکسته ها با وزیر و داغی که کی روش به دل کره ای گذاشت!

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در این هفت روز ورزش اختلافات قدیمی میان وزارت ورزش و فدراسیون کشتی با ورود وزیر ورزش به ناکامی آزادکاران در مسابقات جهانی تشدید شد، تیم مای فوتبال در دیداری تشریفاتی در مرحله انتخابی جام جهانی و با ترکیب 10 نفره برابر کره جنوبی به تساوی دست یافت.

جنجال گوش شکسته ها با وزیر و داغی که کی روش به دل کره ای گذاشت!

دیگر اینکه کاروان دانشجویان ایران در بازی های یونیورسیاد با 24 مدال و عنوان دهنی به کار خود انتها داد و هیات مدیره استقلال برای خروج این تیم از بخران به علیرضا منصوریان به اندازه دو بازی فرصت داد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به توضیح زیر است:

نتیجه تاریخی برای دوچرخه سواری ایران

در چارچوب مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی جوانان دنیا که در ایتالیا جریان داشت و در مرحله فینال بخش پیست این رقابت ها امیرحسین جمشیدیان در رقابت با 24 نفر از بهترین رکابزنان اروپا و دنیا به عنوان نفر پنجم از خط انتها گذشت. عنوان پنجمی جمشیدیان بهترین نتیجه دوچرخه سواری ایران در بخش پیست و در رقابتهای جوانان دنیا می باشد که تاکنون بدست آمده است.

درگذشت خبرنگار ورزشی

ایرج باباحاجی خبرنگار با سابقه ورزشی به علت عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی در گذشت. این یکی از اتفاقات تلخی بود که در این هفت روز ورزش رقم خورد.

سهمیه دنیای و عنوان دومی آسیا برای گلبال مردان آسیا

تیم ملی گلبال مردان ایران شنبه گذشته در فینال مسابقات قهرمانی آسیا چی را 10 بر 2 شکست داد و عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد. این عنوان در حالی به دست آمد که ملی پوشان گلبال ایران با صعود به فینال صاحب سهمیه دنیای شده بودند. در چارچوب همین مسابقات که در تایلند جریان داشت، تیم ملی گلبال بانوان ایران به عنوان پنجمی بسنده کرد و از کسب سهمیه دنیای بازماند.

کسب اولین مدال کانوی ایران در دنیا

در جریان مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی دنیا که در کشور چک جریان داشت، عادل مجللی در فینال A رقابتهای کانو کانادایی و در مسافت 200 متر با قایقرانانی از کشورهای اسپانیا، قزاقستان، مجارستان، روسیه، گرجستان، بلارسو، لیتوانی و لهستان مسابقه داد و توانست پس از قایقرانان بلاروس و گرجستان با اختلاف 444 هزارم ثانیه بر سکوی سوم دنیا قرار بگیرد و مدال برنز را از آن خود کند. این اولین مدال تاریخ قایقرانی ایران در مسابقات قهرمانی بزرگسالان دنیا است.

بازگشت سعید علی حسینی به وزنه برداری بعد از 8 سال

اردوی تیم ملی وزنه برداری در حالی طی این هفته در شهرستان نور برگزار گردید که سعید علی حسینی بعد از هشت سال محرومیت در آن حضور داشت. علی حسینی سالها پیش پیروز به کسب عنوان قهرمانی نوجوانان آسیا و جوانان دنیا شد و همچنان رکورد دار یک ضرب، دوضرب و مجموع رده جوانان دنیا است.

سقوط آزادکاران ایران به رده نهم دنیا

تیم ملی کشتی آزاد ایران پس از دو روز پیکار در رقابتهای دنیای فرانسه که به میزبانی پاریس برگزار گردید، در نمایشی ضعیف و دور از انتظار به رده نهم دنیا سقوط کرد. هر چند حسن یزدانی، تنها مدال آور تیم ایران توانست با اقتدار بر سکوی قهرمانی بایستد، اما نشان زرین او هم ناجی تیم محمد طلایی نشد چراکه از ترکیب هشت نفره تیم اعزامی کشتی آزاد ایران، هفت ملی پوش دیگر از گردونه مسابقات حذف شدند.

نسل جدید والیبال از راه رسید

تیم های والیبال ایران و روسیه یکشنبه شب دیدار نهایی رقابتهای زیر 19 سال دنیا را در بحرین برگزار کردند که در انتها شاگردان وکیلی با حساب 3 بر یک از سد حریف قدرتمند خود گذشتند و روی سکوی نخست دنیا ایستادند. قهرمانی این تیم در دنیا، نوید معرفی نسلی جدید برای والیبال ایران بود.

تصمیم هیات مدیره استقلال در منصوریان

به دنبال نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم فوتبال استقلال در رقابت های لیگ برتر که با کسب تنها یک برد و مجموع چهار امتیاز از پنج بازی همراه بود، اعضای هیات مدیره این باشگاه یکشنبه تشکیل جلسه دادند. در این جلسه آنها پس از آنالیز شرایط فنی تیم فوتبال این باشگاه یک بازی در جام حذفی و یک بازی در لیگ به سرمربی آبی ها فرصت دادند تا حتما پیروز گردد!

تکواندوکاران نونهال ایران قهرمان دنیا شدند

پرونده سومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نونهالان دنیا با قهرمانی ایران بسته شد. این رقابت ها با حضور 420 تکواندوکار از 47 کشور دنیا در مصر برگزار گردید. در بخش دختران این رقابت ها تایلند با سه طلا، دو نقره و 64 امتیاز قهرمان شد. تایلند با دو طلا، دو نقره، دو برنز و 61 امتیاز عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و تیم ایران با دو طلا، دو نقره، یک برنز و 58 امتیاز روی سکوی سوم ایستاد. در بخش پسران هم مکزیک با سه طلا و 49 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد. ایران با یک طلا، سه نقره و 48 امتیاز نایب قهرمان شد و روسیه با یک طلا، یک نقره، دو برنز و 43 امتیاز در مکان سوم نهاده شد. بدین ترتیب در مجموع دختران و پسران تیم تکواندو ایران با سه طلا، 5 نقره، یک برنز و در مجموع با 106 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

دعوای وزارت و فدراسیون کشتی

یکی از مهمترین اتفاقات این هفته بعد از عنوان نهمی تیم کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی دنیا و به دنبال نامه وزارت ورزش رقم خورد. در این بیانیه وزیر ورزش خطاب به معاون قهرمانی خود اعلام نمود با توجه به نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات دنیای 2017 پاریس ضروری است کار گروهی تشکیل و دلایل ناکامی و راهکارهای مناسب را تا 20 روز دیگر ارائه کند. این بیانیه اما از طرف فدراسیون کشتی بی پاسخ نماند. این فدراسیون با انتشار بیانیه ای تند، ضمن اشاره به مسائل مختلف اعلام نمود که خوشحالیم به یاد کشتی افتاده اید! این پاسخ ها و جواب ها از طرف محمدرضا داورزنی و دبیر و نایب رئیس فدراسیون کشتی ادامه داشت که همگی نشان از اختلاف میان مدیریت این دو نهاد یعنی وزارت ورزش و فدراسیون کشتی را داشت.

تیم والیبال امید ایران هفتم دنیا شد

آخرین دیدار تیم والیبال امید ایران در رقابت های زیر 23 سال دنیا با پیروزی برابر چین به انتها رسید. با این نتیجه تیم ایران صندلی هفتم دنیا را در قاهره مصر از آن خود کرد. شاگردان ایرانی خوان سیچلو در دوره گذشته رقابت ها نیز به عنوان هفتمی دنیا دست یافته بودند.

انتها کار کاروان ایران در بازی های یونیورسیاد با 23 مدال و عنوان دهمی

پرونده بیست و نهمین دوره مسابقات دانشجویان دنیا سه شنبه در حالی در چین تایپه بسته شد که کاروان ایران با مجموع 23 مدال شامل هشت طلا، چهار نقره و یازده برنز در رده دهم جدول توزیع مدال ها ایستاد. اسامی مدال آوران ایران در مسابقات یونیورسیاد به این توضیح است:

مدال طلا

آرمین هادی پور (تکواندو)، هادی تیران ولی پور (تکواندو)، سعید رجبی (تکواندو)، میرهاشم حسینی (تکواندو)، عرفان آهنگریان (ووشو)، جعفر شیرزاده (ووشو)، حمیدرضا لادور (ووشو)، والیبال

مدال نقره

تیم کامپوند مردان، تیم شمشیربازی مردان، رامین حسنیقلی زاده (تکواندو) آرزو سلیمی (ووشو)

مدال برنز

فاطمه حسام (پومسه)، مهدی جمالی (پومسه)، محمد فتوحی (شمشیربازی)، محمد رهبری (شمشیربازی)، تیم پومسه پسران، پومسه میکس، ملیکا میرحسینی (تکواندو) کیا قدمی (وزنه برداری)، ناهید کیانی (تکواندو) فاطمه حیدری (ووشو)، امیر محمدرضایی (ووشو)

ادامه رکورد تیم ملی ایران با تساوی برابر کره

دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در مرحله نهایی مقدماتی جام دنیای 2018 روسیه پنجشنبه در کره جنوبی برگزار گردید که طی آن دو تیم به تساوی بدون گل دست پیدا کردند. تیم ملی ایران در حالی توانست با این تساوی رکورد گل نخوردن خود در مسابقات مقدماتی جام دنیای را حفظ کند که در اواسط نیمه دوم سعید عزت اللهی با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.

ملایی طلسم جودو را شکست

سعید ملایی جودوکار تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی دنیا پیروز شد بعد از 10 سال رکورد بی مدالی این رشته را بشکند و مدال برنز را برگردن بیاویزد.

یومی بلاگ: یومی بلاگ | آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2001

به "جنجال گوش شکسته ها با وزیر و داغی که کی روش به دل کره ای گذاشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال گوش شکسته ها با وزیر و داغی که کی روش به دل کره ای گذاشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید