افغانستان آزمایشگاه تسلیحاتی آمریکا؛ اعزام 775 هزار نظامی به افغانستان از سال 2001

به گزارش پرسینا بلاگ، آمریکا که از شروع حمله به افغانستان با آزمایش تسلیحات نظامی مختلف در این کشور، افغانستان را به آزمایشگاه صنایع نظامی خود تبدیل نموده از سال 2001 تاکنون بطور چرخشی نیز بیش از 775 هزار نظامی به افغانستان اعزام نموده است.

افغانستان آزمایشگاه تسلیحاتی آمریکا؛ اعزام 775 هزار نظامی به افغانستان از سال 2001

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت که از شروع سال 2001 میلادی بیش از 775 هزار نظامی آمریکایی دستکم یک بار و بسیاری دیگر نیز چندین بار به افغانستان اعزام شده اند.

براساس این گزارش از شروع حمله آمریکا به افغانستان حدود 2 هزار و 400 نظامی آمریکایی، از جمله 16 نظامی در امسال میلادی، در افغانستان کشته و بیش از 20 هزار تن دیگر نیز زخمی شدند.

واشنگتن پست درباره دفعات اعزام نظامیان آمریکایی نیز نوشت که 99 هزار نظامی آمریکایی 3 بار، 40 هزار و 600 نظامی 4 بار، 16 هزار نظامی 5 بار و 12 هزار نظامی دیگر نیز بیش از 5 مرتبه به افغانستان اعزام شده اند.

حضور گسترده نظامی آمریکا در افغانستان در نزدیک به 19 سال گذشته در حالی منجر به برقراری امنیت و ثبات در افغانستان نشده که نمایندگان مجلس و سنای افغانستان نیز بارها نسبت به آزمایش تسلیحات نظامی آمریکا در کشورشان انتقاد نموده اند.

از جمله تسلیحاتی که آمریکا طی سالهای برای نخستین بار در افغانستان آن را آزمایش نموده است بزرگترین بمب غیرهسته ای در زرادخانه آمریکا موسوم به مادر همه بمب ها بود که در 13 آوریل سال 2017 در شرق افغانستان به کار رفت.

از سوی دیگر در شهریور ماه همان سال نیز پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر وجود آزمایشگاه های محرمانه آمریکا در افغانستان، اعضای مجلس این کشور خواهان آنالیز این موضوع توسط دولت افغانستان شدند .

آمریکا در مهرماه سال گذشته نیز برای نخستین بار جنگنده رادارگریز و فوق پیشرفته F-35B را برای هدف قرار دادن یک انبار تسلیحات مخالفان مسلح دولت افغانستان استفاده کرد که نقدها را درباره چرایی استفاده از این جنگنده نسل 5 در پی داشت.

شماری از نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به استفاده نیروی هوایی آمریکا از این جنگنده تصریح کردند که واشنگتن این کشور را به آزمایشگاهی برای تسلیحات جدید خود تبدیل نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1422

به "افغانستان آزمایشگاه تسلیحاتی آمریکا؛ اعزام 775 هزار نظامی به افغانستان از سال 2001" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان آزمایشگاه تسلیحاتی آمریکا؛ اعزام 775 هزار نظامی به افغانستان از سال 2001"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید