اما و اگرهای برگزاری مسابقات بسکتبال گزینشی المپیک

به گزارش پرسینا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مسابقات بسکتبال سه به سه بانوان در بازی های المپیک 2020 توکیو با حضور 8 تیم برگزار می گردد. چین، مغولستان، روسیه و رومانی چهار تیمی هستند که آبان ماه گذشته و به وسیله رنکینگ جهانی سهمیه حضور در این بازی ها را به دست آوردند. چهار تیم دیگر هم با برگزاری رقابت های انتخابی در دو مرحله معین می شوند.

اما و اگرهای برگزاری مسابقات بسکتبال گزینشی المپیک

این رقابت ها اواخر اسفندماه جاری و اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی هند و مجارستان برگزار خواهند شد. در هند 20 تیم از قاره های مختلف با هم رقابت می نمایند تا تکلیف سه سهمیه المپیک را معین نمایند. برای معین تکلیف تک سهمیه باقی مانده هم هشت تیم در مجارستان با هم رقابت خواهند داشت.

حضور در این دو رویداد جزو برنامه های مصوب ماه های گذشته فدراسیون بسکتبال برای تیم سه به سه بانوان بود. این تیم حتی بخشی از برنامه های اردویی برای آماده سازی خود را هم اجرا کرد اما کرونا و شیوع این ویروس نه تنها ادامه این برنامه ها را لغو نموده بلکه در کل برگزاری مسابقات یا حضور ایران در آنها را با اما و اگرهایی همراه نموده است.

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به فراگیری ویروس کرونا و مشکلاتی که ایجاد نموده است، گفت: خیلی از برنامه های بسکتبال بانوان تحت تأثیر این موضوع لغو شد و از جمله فینال لیگ برتر در حالیکه ملاقات رده بندی این رقابت ها برگزار گردید. البته در خصوص ملاقاتهای پایانی لیگ دسته اول و دوم و نوجوانان هم تصمیمی مشابه فینال لیگ برتر گرفتیم. مهمتر از همه اینکه برنامه های تیم ملی را هم فعلاً لغو نموده ایم.

وی توضیح داد: در خصوص چگونگی ادامه برنامه های تمرینی برای ملی پوشان فعلاً هیچ برنامه ای نداریم. قطعاً تا 15 - 10 روز آینده تمرین و اردویی نخواهیم داشت اما اینکه بعد از آن هم چطور ادامه کار دهیم، به جمع بندی نرسیده ایم به خصوص که اصلاً در خصوص برگزاری سرِ وقت مسابقات در هند هیچ اطمینانی نداریم.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال در امور بانوان با یادآوری اینکه مسابقات گزینشی المپیک در هند از 28 اسفندماه شروع می گردد و طبق برنامه از پیش معین شده تیم ایران باید 25 اسفند ماه راهی این کشور گردد، اظهار داشت: این برنامه ای است که برای اجرای آن اقدامات لازم را انجام داده بودیم اما امروز نمی دانیم که این اقدامات مان چقدر به نتیجه می رسد چرا که در خصوص برگزار گردیدن یا نشدن مسابقات هیچ اطلاعی نداریم.

شجاعی با اشاره به اینکه تا به امروز خیلی از رویدادهای دنیای ورزش و از جمله مسابقات وزنه برداری جوانان دنیا لغو شده است، توضیح داد: فدراسیون دنیای بسکتبال (فیبا) در خصوص مسابقات هند تصمیم جدیدی نگرفته است. البته در خصوص خود بازی های المپیک هم فعلاً برآورد های زیادی وجود دارد چه برسد به رقابت های گزینشی برای این رویداد؛ اما در هر صورت احتمال اینکه با توجه به شرایط کنونی مسابقات گزینشی المپیک در هند لغو و به زمان دیگری موکول گردد، بعید نیست.

با در نظر دریافت شرایط بحرانی کنونی و در صورتی که مسابقات هند در موعد مقرر برگزار گردد، تیم بسکتبال سه به سه بانوان ایران به آن اعزام خواهد شد؟، این پرسش خبرنگاران بود که شجاعی در پاسخ به آن گفت: به هر حال این رقابت ها فرصتی است که نباید حضور در آن را از دست بدهیم. البته که سلامت ورزشکاران و مربیان هم جزو اولویت هاست، مسئله ای که قطعاً فیبا هم به آن توجه دارد و به همین دلیل احتمال لغو آن دور از ذهن نیست. شاید هم فیبا برای حضور تیم ها با در نظر دریافت وسعت شیوع کرونا در کشورها، محدودیت هایی قائل گردد. باید ببینیم در این زمینه چه تصمیمی گرفته می گردد.

نایب رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: مسابقاتی که قرار است در هند برگزار گردد، قطعاً از سطح بالایی برخوردار است. در نظر بگیرید تیمی مانند آمریکا که نتوانسته از رنکینگ دنیای سهمیه بگیرد در این رقابت ها شرکت کند. کسب سهمیه از این مسابقات سخت است اما حتی الامکان در آن شرکت خواهیم داشت چون حداقل تجربه اش می تواند با ارزش باشد علاوه بر این شانس مان را هم برای کسب سهمیه امتحان می کنیم.

سفر به دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

مجله سرگرمی: پرسینا بلاگ، سیستم مدیریت محتوا پرسینا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3544

به "اما و اگرهای برگزاری مسابقات بسکتبال گزینشی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اما و اگرهای برگزاری مسابقات بسکتبال گزینشی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید