امکان تردد زمینی با خودروی شخصی به بعضی کشورهای همسایه در نوروز

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار واصله، امکان تردد زمینی با خودروی شخصی به بعضی کشورهای همسایه در نوروز وجود دارد.

امکان تردد زمینی با خودروی شخصی به بعضی کشورهای همسایه در نوروز

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست خبری تشریح فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در آستانه سفرهای نوروزی 1,500 میلیارد تومان اعتبار در اختیار ادارات کل راهداری استان ها قرار گرفته، بعلاوه راهدارخانه های استان های سردسیر برای اقامت مسافران در صورت بارش سنگین و مسدود شدن راهها تجهیز شده است. 1200 راهدارخانه با 9500 ماشین آلات راهداری آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی جاده ای هستند.

وی درباره نوسازی ناوگان جاده ای گفت: در مورد نوسازی ناوگان باری علاوه بر امضای قرارداد با سازندگان داخلی، از ظرفیت واردات استفاده نموده ایم و قراردادی هم پیش از این با ایران خودرو دیزل داشته ایم که بخشی از آن اجرا و امیدواریم بخشی دیگر سال آینده اجرایی گردد. براساس این قرارداد، سازمان راهداری معادل 80 درصد قیمت فروش خودروهای سنگین فراوری ایران خودرو دیزل را به خریداران تسهیلات می دهد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه نمود: برای نوسازی مینی بوس ها نیز برنامه داریم تا سال آینده از محل فراوری داخل با همکاری خودروسازان و وزارت صمت اقداماتی انجام گردد.

وی درباره تردد از مرزهای زمینی کشورهای همسایه گفت: 26 انتهاه مرزی فعال داریم. براساس دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا و بعلاوه با توجه به هماهنگی هایی که با کشورهای همسایه داشته ایم، بعضی کشورها اجازه ورود ناوگان اتوبوسی را به مرزهای خود داده اند. بعلاوه بعضی کشورها نیز اجازه داده اند تا کسانی که با خودروی شخصی قصد سفر به این کشورها را دارند، بتوانند در انتهاه مرزی با اجرای عملیات کاپوتاژ، وارد این کشور شوند.

امانی درباره بعضی مصوبات بودجه سال آینده برای یاری به سازمان راهداری توضیح داد: امسال با نمایندگان مجلس مذاکره داشتیم که بتوانیم مجوز ورود ماشین آلات سنگین راهداری را دریافت کنیم. این اجازه داده شد تا یا از محل منابع داخلی سازمان یا فاینانس داخلی ماشین آلات وارد گردد.

وی اضافه نمود: 3 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان راهداری به پیمانکاران راههای روستایی نیز با تصویب نمایندگان مجلس مطابق بودجه سال آینده در اختیار این سازمان قرار میگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دیگر مصوبات بودجه سال آینده در مجلس را اختصاص قیر رایگان عنوان و اظهار کرد: مقدار قیر اختصاصی در بودجه 1401 نسبت به امسال 20 تا 30 درصد افزایش یافته است.

امانی درباره قیمت بلیت ناوگان مسافری جاده ای یادآور شد: علیرغم نارضایتی صنف حمل و نقل از نرخ های کنونی و گرانی قطعه، لوازم یدکی، لاستیک و روغن، شرکتهای حمل و نقلی با سازمان همکاری نموده و طبق دستور دولت سیزدهم مبنی بر عدم افزایش کالا و خدمات، قیمت بلیت اتوبوس در امسال افزایش نیافت ولی در پی گرفتن مجوز برای پوشش بخشی از هزینه های رانندگان حمل و نقل جاده ای در سال آینده هستیم.

وی درباره ترانزیت گفت: تا به امروز 8.5 میلیون تن ترانزیت جاده ای اجرا شده که نسبت به سال 98 که کرونا نبود، 30 درصد افزایش داشته و پیش بینی های ما حاکی از رسیدن ترانزیت تا انتها سال به 9.5 میلیون تن است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درباره الزام شرکت های حمل و نقل بار مبنی بر اتصال دستگاه های پوز آنها به سامانه های اقتصادیاتی بیان نمود: همه شرکتهای حمل و نقلی ملزم شده اند تراکنش های اقتصادی خود را به وسیله کارتخوان های متصل به سامانه های امور اقتصادیاتی و مورد تأیید سازمان راهداری انجام دهند در غیر این صورت با آنها برخورد می کنیم.

امانی تأکید کرد: امسال 500 نقطه حادثه خیز را رفع نموده ایم و با پلیس راهور صورت جلسه اصلاح این نقاط به امضا رسیده است. سایر نقاطی که به جای مانده اند نیز برای مسافران نوروزی آشکارسازی خواهیم کرد تا قبل از رسیدن راننده به نقطه حادثه خیز، از پر سانحه بودن آن منطقه آگاه گردد. 400 دوربین جاده ای نیز امسال به سامانه های نظارتی جاده ای اضافه شد.

وی در پاسخ به پرسش درباره تداوم تردد کامیون های ترانزیتی کشورهای منطقه از خاک ایران به سمت ترکیه اظهار داشت: یکی از اقدامات ما در امسال پیگیری راه اندازی کریدورهای تازه ترانزیتی بود. با بعضی کشورهای منطقه ترددهای آزمایشی (تست ران) را هماهنگ کردیم و در حال رایزنی هستیم که این ترددها ادامه دار باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 8035

به "امکان تردد زمینی با خودروی شخصی به بعضی کشورهای همسایه در نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تردد زمینی با خودروی شخصی به بعضی کشورهای همسایه در نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید