اندک تغییرات در رژیم غذایی به افزایش طول عمر کمک می کند

به گزارش پرسینا بلاگ، بر اساس یک مطالعه تازه، خوردن یک هات داگ می تواند 36 دقیقه از طول عمر کم کند، در حالی که انتخاب یک وعده آجیل می تواند 26 دقیقه به زندگی سالم بیافزاید.

اندک تغییرات در رژیم غذایی به افزایش طول عمر کمک می کند

به گزارش خبرنگاران، در این مطالعه محققان دانشگاه میشیگان بیش از 5800 غذا را مورد ارزیابی قرار دادند و آنها را بر اساس میزان بیماری های تغذیه ای برای انسان و تأثیرشان بر محیط زیست رتبه بندی کرد.

نتایج نشان داد جایگزینی 10 درصد از کالری دریافتی روزانه از گوشت گاو و گوشت های فرآوری شده با ترکیبی از میوه ها، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غذاهای دریایی می تواند میزان کربن رژیم غذایی را تا یک سوم کاهش دهد و به افراد این امکان را می دهد تا 48 دقیقه در روز به عمرشان بیفزایند.

کاترینا استیلیانو، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: به طور کلی، توصیه های غذایی فاقد جهت خاص و قابل اجرا برای ایجاد انگیزه در افراد برای تغییر رفتار است و به ندرت توصیه های رژیم غذایی به اثرات محیطی می پردازد.

محققان این مطالعه غذاها را بر اساس عملکردهای تغذیه ای و محیطی شأن، مانند چراغ راهنمایی، در سه منطقه رنگی سبز، زرد و قرمز طبقه بندی کردند.

منطقه سبز نشان دهنده غذاهایی است که توصیه می شود در رژیم غذایی افزوده شود و حاوی غذاهایی است که هم از نظر تغذیه مفید هستند و هم تأثیرات زیست محیطی پایینی دارند.

غذاهای این منطقه عمدتاً شامل آجیل، میوه ها، سبزیجات مزرعه ای، حبوبات، غلات کامل و برخی از غذاهای دریایی هستند.

منطقه قرمز شامل غذاهایی است که تأثیرات تغذیه ای یا زیست محیطی قابل توجهی دارند و باید در رژیم غذایی افراد کاهش یافته یا از مصرف شأن اجتناب شود.

تأثیرات تغذیه ای در درجه اول ناشی از گوشت های فرآوری شده و آب و هوا و سایر تأثیرات زیست محیطی ناشی از گوشت گاو، گوسفند و گوشت های فرآوری شده بوده است.

اولیویه ژولیت، عضو تیم تحقیق، می گوید: ضرورت تغییرات رژیم غذایی برای بهبود سلامت انسان و محیط زیست مشخص است. یافته های ما نشان می دهد که جایگزینی های کوچک هدفمند، راه حل امکان پذیری برای دستیابی به مزایای قابل توجه بهداشتی و زیست محیطی بدون نیاز به تغییر قابل توجه در رژیم غذایی است.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 7773

به "اندک تغییرات در رژیم غذایی به افزایش طول عمر کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندک تغییرات در رژیم غذایی به افزایش طول عمر کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید