اهدای 2400 جلد کتاب توسط خیر زنجانی

به گزارش پرسینا بلاگ، خبرنگاران/زنجان مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: یک خیر زنجانی 2400 جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود را اهدا کرد.

اهدای 2400 جلد کتاب توسط خیر زنجانی

امیرعلی نیک بخش در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: یک خیر زنجانی کتابخانه شخصی خود که دارای 2400 جلد کتاب بوده را به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد. علاقه شخصی این فرد به کارهای فرهنگی، او را به اهدای کتاب ترغیب کرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 100 هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان اهدا می گردد، ابراز کرد: در چند سال گذشته بیش از 350 هزار جلد کتاب از مردم دریافت شده که به طور معمول 70 درصد این کتاب ها قابل استفاده است و 30 درصد به دلیل پارگی یا محتوایی امکان استفاده ندارند البته آن ها هم دوباره به کتاب تبدیل می گردد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان به ترغیب مردم به کتابخوانی برای ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش بینش اجتماعی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر 84 هزار نفر از مردم استان معادل 8 درصد کل جمعیت عضو کتابخانه های عمومی هستند.

این مسئول به تقویت زیرساخت های فرهنگی در مناطق روستایی اشاره نمود و گفت: اخیرا در نمایشگاه کتابی که برگزار گردید، 50 میلیون تومان از ناشران یاری گرفتیم و کتاب به مناطق محروم استان ارسال کردیم.

نیک بخش اعلام کرد: 35 مورد از کتابخانه های استان در روستاها واقع شده است که این تعداد کتابخانه بالغ بر 45 درصد کتابخانه های استان را شامل می گردد. تا سال 99 بالغ بر 5 کتابخانه سیار باید اضافه گردد.

سفرهای ادلیا: سفرهای ادلیا: ارزانترین تورهای مسافرتی اروپایی، آسیایی و کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 2890

به "اهدای 2400 جلد کتاب توسط خیر زنجانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 2400 جلد کتاب توسط خیر زنجانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید