اهمیت حمایت از سلامت روان خود و دیگران در روزهای شیوع کرونا

به گزارش پرسینا بلاگ، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در دستورالعمل های خود برای حفظ بهداشت روانی افراد و اهمیت آن در کنار با رعایت بهداشت فردی در دوران شیوع کروناویروس، به افراد توصیه کرد تا از سلامت روان خود حفاظت نموده و از دیگران نیز حمایت نمایند.

اهمیت حمایت از سلامت روان خود و دیگران در روزهای شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران، سازمان جهانی بهداشت در دستورالعمل های بهداشتیِ خود تاکید نموده است که افراد جامعه باید از یکدیگر حمایت نموده و با افرادی که با همه گیری کروناویروس درگیر هستند مهربان و همدل باشند.

این سازمان دستورالعمل سلامت روان را برای افرادی که خود را قرنطینه نموده اند و نیز عموم مردم منتشر نموده که در آن تاکید شده در شرایط بحران افراد دچار استرس می شوند.

همچنین این سازمان با تاکید بر مطلع بودن نسبت به انتشار اطلاعات ناصحیح از مردم درخواست کرد تنها به منابع موثق مراجعه نموده و میزان درگیر بودن با اخباری را که می تواند استرس و اضطراب ایجاد کند به حداقل برسانند.

در این دستورالعمل آمده است: از خود مراقبت کنید و برای دیگران نیز حامی باشید. در زمان مورد نیاز برای افرادی که به کمک نیاز دارند کمک رسان باشید. به طور مثال، به وسیله تماس تلفنی با همسایه ها و افرادی که به کمک نیاز دارند شرایط آنان را کنترل کنید. برای مقابله با بیماری کووید-19 ضروری است افراد در کنار هم باشند و یکپارچه عمل نمایند.

این سازمان از افراد درخواست کرد تا انتشار دهنده وقایع و داستان های مثبت شیوع کروناویروس همچون شرایط افراد بهبود یافته و حمایت های افراد از همدیگر باشند.

در این دستورالعمل تاکید شده است: با افرادی که درگیر این ویروس هستند همدل باشید. افراد درگیر و مبتلا به بیماری کووید-19 رفتار اشتباه نداشته اند و اکنون به حمایت و همدلی دیگر افراد نیاز دارند.

این سازمان به والدین توصیه کرد به فرزندان خود کمک نمایند تا هر گونه ترس و ناراحتی خود را به وسیله فعالیتهای خلاقانه مانند بازی و نقاشی کردن ابراز نمایند. در این شرایط بچه ها را از والدین و اعضای خانواده دور نکنید. ضروری است متناسب با سن کودک او را نسبت به بیماری کووید-19 مطلع کرد و توجه به نگرانی های آنان می تواند به کاهش اضطراب بچه ها کمک کند.

در این دستورالعمل به سالمندان به ویژه افرادی که تنها زندگی می نمایند یا دچار زوال عقل هستند اشاره شده و آمده است: ممکن است این افراد دچار اضطراب شوند و بیان واقعیت های ساده برای آنها به منظور شرح آنچه در حال جریان است توصیه می گردد.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، سازمان جهانی بهداشت از افرادی که در خصوص کروناویروس نگرانی دارند درخواست نموده به تغذیه و خواب خود دقت لازم را داشته باشند، ورزش در خانه را فراموش ننمایند و با عزیزان خود در تماس باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 3714

به "اهمیت حمایت از سلامت روان خود و دیگران در روزهای شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهمیت حمایت از سلامت روان خود و دیگران در روزهای شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید