اولین موضع گیری روسیه نسبت به طرح مکرون درباره ایران

به گزارش پرسینا بلاگ، ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه منافع همه طرف ها در برجام باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: ابتکار طرف فرانسوی برای برطرف بحران پیرامون برجام، پیشتر در دیدار سران روسیه و فرانسه آنالیز شده بود.

اولین موضع گیری روسیه نسبت به طرح مکرون درباره ایران

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اس جیشانکار وزیر امور خارجه هند که در محل ضیافت های رسمی وزارت خارجه روسیه برگزار گردید، در واکنش به پرسش خبرنگاران روس در مورد اطلاع مسکو از اقدامات فرانسه در مورد برجام در حاشیه نشست گروه هفت (مسکو از این گروه اخراج شده است) این مطلب را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: پوتین از پیشنهاد مکرون برای احیای برجام و همه توافق ها در چارچوب این توافق بین المللی حمایت نموده است نمی خواهم به صورت مشروح در این باره صحبت کنم اما بدانید که ابتکارات اخیر تنها در صورتی که منافع همه طرف ها را دربرگیرد و همه طرف ها نیز از آن حمایت نمایند، به خاتمه می رسد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت راهگذر بین المللی حمل و نقل شمال - جنوب اشاره و اظهار داشت که این راهگذر توسط ایران، روسیه و هند ایجاد می گردد.

یادآور می گردد که ایران پس از خروج آمریکا از برجام و اقدامات این کشور علیه همکاری های بین المللی با تهران و عهدشکنی و اهمال اتحادیه اروپا در انجام تعهدات خود در چارچوب برجام سه گام خود را به اجرا گذاشت.

گام نخست ایران شامل افزایش فراوری اورانیوم غنی شده ایران بود که از مرز 300 کیلوگرم پیش بینی شده در برجام فراتر رفت.

ایران سپس گام دوم خود را به اجرا گذاشت که بر اساس آن سطح غنی سازی اورانیوم از 3.67 درصد فراتر می رود و انتظار می رود گام سوم ایران نیز یک ماه دیگر اجرا گردد.

23311

پریها: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

آریا بلاگ: آریا بلاگ، آخرین اخبار و رویدادهای ایران و جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: persinablog.ir شناسه مطلب: 1355

به "اولین موضع گیری روسیه نسبت به طرح مکرون درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین موضع گیری روسیه نسبت به طرح مکرون درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید